*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Lisään nyt vielä tuon kesäkuun pinon tekstihirviön tänne! :D

No johan nuo kipristelyt on alkaneet meilläkin, äidin sydäntä särkee kun poika marisee illat massuaan, muuten kovin tyytyväinen elämäänsä. Toistaiseksi jumppailtu, hierottu (reloja alettu antamaan jo viikon ikäisenä;) ja vedelty edestakaisin sitterissä, ja sillä tuntuiskin nuo ilmat liikkuvan, mutta pitänee nyt sitten kuitenkin käydä vielä noita cuplatoneja hakemassa apteekista.

Eilen illalla tissittelyn jälkihurmiossa pojan suu kääntyi ensimmäistä kertaa selkeään hymyyn :heart: Tai oikeastaan pikemminkin nauruun, tää kaveri avaa suunsa ja päästää sellaista ihme vinkuröhötystä, kyllä äitiä naurattaa :D

Huh, eipä näitä lukiessaan enää pidä tuota toimivaa imetystä itsestäänselvyytenä :snotty:
Mutta tosiaan, se ei ole lapselta mitenkään pois, kunhan vain ravintoa saa, eikä millään tapaa vaikuta äiti-lapsi-suhteen kehittymiseen, vaikkei tissiä saisikaan.

Se on sitten ihan toinen juttu miten vaikuttaa esimerkiksi väsyneen äidin jatkuva turhautuminen maidon herumisesta, lapsen oikeasta imuotteesta tai rintaraivareista, ruokailunhan pitäisi olla nautiskelu/seurusteluhetki molemmille, eikä sitä että molemmat parkuu naama punaisena. Onhan siinä sekin etu että saapahan äiti laittaa suuhunsa mitä lystää, eikä tarvitse murehtia vauvan vatsanväänteistä, tai eipähän ainakaan ole omista syömisistään kiinni ;)

Höh, ei meillekään kukaan ole puhunut mitään tuosta sekstaamisesta :eek:
Ei paljoo mitään jälkivuodon loppumisia odoteltu, kaksi viikkoa synnytyksestä oli paikat jo siinä kunnossa että uskalsi vihdoin yrittää, ja väittäisin että se mikä tuntui, ei ollut ainakaan kipua.. ;)
No mutta, tilanne meni tuohon sen verran nopeasti että sinnehän ne rojut lensi, ei tässä nyt kuitenkaan ainakaan siltä tunnu että mitään tulehduksen merkkejä olisi ilmassa.
Pitää kyllä nyt jatkossa muistaa nuo kumihuput, tuohon yhdeksän kuukauden helvettiin en kyllä nimittäin ihan äkkiseltään ala! |O

Noinkohan saisin käydä vielä suihkussa, nukkuisikohan poika vielä? Aamu mennyt taas jalkoja vatkatessa kun massu on ollut kipeänä pikkuisella... Siivotakin pitäisi mutta kas, laiskottaa :D

kielletty + leevi 3 pvää vaille 1kk

Ps. Kuvatuskin on! http://www.aijaa.com/v.php?i=2289056.jpg
Tuossa muistaakseni kaksiviikkoinen, tai vähän reilu?

*KESÄKUUN KULLANKERÄT*Heinäkuussa 2008

Ilmoittautuneet:

21.5.2008 Tuikku07 ja poika 3535g ja 51 cm

22.5.2008 Reropera ja poika 3190g 50,5 cm

24.5 Marleena83 ja tyttö 3520g ja 51cm

25.5.2008 Pumpuli70 ja poika 3320g ja 50 cm

31.5.2008 Ursalainen poika 2920g ja 48 cm

1.6.2008 Ammu ja tyttö 3820g ja 51 cm

3.6.2008
Venla-05 ja tyttö 2705g ja 48 cm
Mamitzu ja tyttö 4075g ja 49 cm

4.6.2008 Kielletty ja poika 3860g ja 53 cm

6.6.2008 Äitiäitiäiti ja poika 3400g ja 52 cm

8.6.2008 Hande ja poika 3520g ja 49 cm

9.6.2008
Kata-76 ja tyttö 4020g ja 52 cm
Nasu79 ja poika 4000g ja 54 cm

10.6.2008
Bamse ja tyttö 3480g ja 51cm
Illanhämy ja tyttö 3150g ja 48,5 cm
Huiskahäntä ja poika 3870g ja 50 cm
Viipperä ja poika 4010g ja 51cm.

11.6.2008
Renee ja poika 3500g ja 48 cm
JanuLiitus ja tyttö 2620g ja 45 cm
Kaalimaankakara ja poika 3900g ja 53 cm
Mymmy myy ja tyttö 3210g ja 49,5 cm
Kylli-täti ja poika mitat 3970g ja 53,5 cm

12.6.2008
Velv ja tyttö 4040g ja 48 cm
Sorbetti ja poika 3410g ja 50 cm

13.6.2008 ViljaVanamo ja tyttö 3620g ja 49,5 cm,

14.6.2008 Ikionnellinen ja tyttö 3kg ja 49cm
15.6.2008 Rakkapanuu 4010g ja 52 cm

16.6.2008
Tipu ja tyttö 3590g ja 51,5cm
Äippä2006 ja tyttö 3300g ja 47,5cm

17.06.2008 Menhit ja tyttö 3645g ja 52cm

18.6.2008 Elppa ja poika 3700g ja 54 cm

20.6.2008
Tiivari ja tyttö 3200g ja 52 cm
Sydänkäpynen ja tyttö 4670g ja 52 cm
Tintti-mamma ja tyttö 4040g ja 53 cm
Suomuurain ja poika 4010g ja 50cm

21.6.2008 Neitil ja poika 3140g ja 48cm

23.6.2008 Japoni ja tyttö 3280g ja 49 cm

25.6.2008 Lady Di ja tyttö 3420g ja 49 cm

26.6.2008
Fenix ja tyttö 3940g ja 51 cm
Emilija ja poika 3670g ja 51 cm
Maleha ja tyttö 3780g ja 51 cm

27.6.2008
Kojo ja poika 2860g ja 47cm.
Kissantassu ja poika 4190g ja 52,5cm
Kukikas ja tyttö 3685g ja 51cm

28.6.2008 Mouse ja tyttö 2930g ja 46cm

29.6.2008 Maamuska ja poika 3555g ja 52cm.
Äitsykkä78 ja tyttö 4530g ja 54,5cm

30.6.2008
NeitiA ja poika 3140g ja 48 cm
Rypäle ja poika 3910 g ja 52 cm

1.7.2008 Valmet ja Poika

5.7.2009 Suvihelmi ja tyttö 4485g ja 54cm

11.7. Dodona ja tyttö 3700g ja 50 cm.
Himmula

Uudet sekä sellaiset jotka tälle puolelle siirtyvät ja sellaiset joiden tiedot ovat puutteellisia, laittakaa minulle yksityisviestiä. Laittakaa viestiin yllä olevat tiedot.

Listan pitoa jatkaa elokuusta Ammu, Kiitokset hänelle!

No kysytään nyt täältäkin, tietääkö joku jotain vaahtokakasta ja siitä, ettei vauveli meinaa saada sitä pihalle, vaan tuskailee vaan, kunnes työnnetään niin sanotusti keppi pyllyyn...? Meiltä nyt vuorokauden verran kakka on tullut manuaalisesti kuumemittarin kanssa ja ihan kamalaa vaahtoa, väri on kuitenkin ihan ok... ??? Mistä moinen?

Velv ja Suvi melkein 3vko

Kielletty hyvä huomio, nyt se on korjattu. Tekevällehän niitä virheitä voi sattua.. ;)

Jos joku on halukas jatkamaan tuota listan päivittämistä, niin ilomielin annan sen homman hänelle. Oikein pyydän, että joku vapaaehtoinen ilmoittautuisi!

Minulla tää aika tässä koneella istumiseen on nykyisin aika vähissä. Nytkään en ole sitten ehtinyt lukemaan kunnolla mistä te olette jutelleet tässä viikon aikana, kun olimme suvareissa. Reissu meni tosi mukavasti ja vauvamme sai nimensäkin. Kastajaiset onnistui todella hyvin. Kaikki kutsutut pääsi paikalle ja vauva ei itkenut kuin kerran vähän äänähti.

Nyt on sitten siivottu vaunua ja hommaa on täällä sisällä niin kauheesti, pyykinpesua ja siivousta..

Tuosta imetyksestä ja vauvan nukahtamisesta imettäessä. Meilläkin Aslak aina nukahtaa rinnalle, mutta minä aina kutitan sitä leukaluun kohdalta niin hän syö sitten nukkuessakin. Siinä on sellainen kohta joka herättää vauvan imemisrefleksin. Tai vähän nykäisee rintaa, niin heti alkaa imeminen.Vasta sitten lopetan imettämisen, kun hän irroittaa itse rinnasta. Ja näin hän syö, vaikka nukkuisikin. Jos tällä vinkillä saisitte uneliaat vauvat syömään.

Meillä on täällä tytöille kesälomavieras tän viikon, heidän 4,5 vuotias serkkutyttö. Tytöt ovat sitten leikkineet koko päivän niin nätisti. Nyt pitää lähtä hätistään heidät iltapalalle ja nukkumaan..

Reropera

Velv Minä en tiedä vaahtokakasta, ja ei ole kokemusta vauvan pitkästä kakkaamattomuudesta. Mutta olen usein kuullut, kun vauvat saattavat kakata viikonkin välein, eikä se ole yhtään epänormaalia. Joten kuinka tiheään vauvasi kakkaa?

Velv meillä esikon vatsa ja toimitettiin kuumemittarin avulla, mutta hällä olikin kehittymätön suoli keskosuuden vuoksi. Vaahtokakasta en osaa sanoa. Ja tosiaan ei ole mikään kumma, jos vauva ei päivittäin kakkaa, väliä voi olla toisilla useampikin päivä.

Meillä ristiäiset vasta 3.8, eli aikaa on keksiä nimeä :D Tosin ois ollu kiva, kun ois jo pidetty. En yhtään pidä tollasista juhlista :ashamed: Varsinkaan kun itse täytyy järjestää :)

Me joudutaan pitämään hirmu aikaisin ristiäiset (jos olis tullut laskettuna aikana, ei olis ollut liian ajoissa..) koska vanhemmat muuttaa heinäkuun lopulla Pekingiin töihin. Eli 13.7., poika on vasta 4 viikon ikäinen.. Eipä siitä varmaankaan mitään haittaa ole. Sylikummi sai tänään tietää pojan koko nimen ensimmäisenä, kun kaiverruttaa kummikehystä. :)

Meillä ollut superpukli-ilta - kaikki mikä menee sisään on tullut ulos.. nyt näyttää rauhoittuneen ja mies vei puliumpisilmäisen vaavin just makkariin, sormet ristiin :D

Tosi reilua, kävin tänään äidin luona, ja samantien kun lähdin vaunuvaraston ovesta ulos vaunuineni, niin vettä rupesi satamaan kaatamalla. Tein pienen taistelun itseni kanssa jatkanko eteenpäin ilman sateenvarjoa ja vaunujen suojaa, vai käännynkö takaisin kotiin. Menin sitten kahden bussin kombolla äidille, olin litimärkä perille päästyäni. Vauva nukkui iltapäiväunet 14-19 :eek: Ihan liian myöhäiseksi meni, pitää huomenna nukuttaa jo puolenpäivän aikaan, muuten nää illat menee mahdottomaksi.

Onnittelut uusille vaavin saaneille! Meidän äijä on näköjään pisin listalla - pahka narraa ;)

Elppa & Antsa 1 vko 6 vrk

Mäkin voisin ilmoittautua tänne puolelle viimein :). Meidän tumma pikkuneiti syntyi siis la 28.6 klo 9.05. Strategiset mitat olivat 2930g ja 46cm. Kaikki meni hienosti ja kotiuduttiin eilen.

Mouse ja pikkuneiti 4 vrk

Tervetuloa uudet! :flower: :flower:

Täällä hieman paremmin mahan suhteen, en tiedä onko se reloista vai siitä että äiti on katsonut hieman suuhun panemisia??
Onko teillä miten vatsat kestänyt korvikkeita??Musta tuntuu että meillä vatsa reagoi aika rajusti Naniin,kakkakin muuttui pariksi pväksi ihan vihreäksi...

Täällä päivärytminä näkyiasi olevan aamupvän kukkumiset, ei vaavia saa millään unten maille ennen kuin lähdetään puolen päivvän tienoilla vaunulenkille...
Eilenkin vielä kukkui lenkin jäölkeen silmät ristissä kunnes kllo 2000 simahti kolmeksi tunniksi ja sitten yö menikin 2h syöttövälein...
Missä vaiheessa yösyöttövälit pitenevät?

menihän kyselytunniksi... :LOL:
terkuin
renee ja vaavi 3vkoa

Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Onko teillä miten vatsat kestänyt korvikkeita??Musta tuntuu että meillä vatsa reagoi aika rajusti Naniin,kakkakin muuttui pariksi pväksi ihan vihreäksi...
Meillä on kanssa Nan käytössä, ja suhteellisen vähän on ollut vatsanväänteitä. Parina iltana vaan. *koputtaa puuta*

Saatiin eilen neuvolasta D-vitamiinitippoja. Ajattelin odottaa niiden aloituksen kanssa 3 vkon ikään asti, jotta päästään tuon mahdollisen koliikin alkuiän ohi ensin. Tietää sitten ainakin, johtuuko vatsanväänteet D-vitamiinista vai jostakin muusta. Korvikkeen mukanahan saa jo nyt D-vitamiinia jonkun verran.

Ristiäiset ahdistaa. Ei millään jaksaisi alkaa niitä järjestää. :headwall: Mutta pakko se on kohta alkaa niitä puuhata...ehkä huomenna sitten :whistle:

Meillä kans siis korvikkeet lypsymaidon kanssa käytössä. Nannia nyt ollut enempi käytössä enkä oikein osaa sanoa johtuuko neidin vatsavaivat siitä vai ei, yhtälailla välillä kitisee vaikka ois pelkkää lypsymaitoa saanu. ja sitten hölmönä eilen kun d vitamiini tipat aloitin laitoin kolme tippaa vaikka piti laittaa vain yksi...

Moi!

Sain (tai saatiin, olihan se osotettu koko perheelle) eilen töistä ruusukimpun ja tervetulotoivotuksen takas töihin (mullahan ei siis vakipaikkaa ole vaan oon tehny määräaikasia sijaisuuksia käytännössä kuitenkin jatkuvasti), elääköhän työpaikan naiset vielä omaa nuoruuttaan ja muistaa, että äitiysloma kestää sen muinosen 3kk?! Pitää varmaan jossain vaiheessa (jollain neuvolareissulla kun ollaan jo valmiiks talossa) käydä tyttöä näyttämässä siellä.

Noihin syömisgallupeihin en osaa ottaa kantaa, kun meillä syödään vaan rintaa ja aina sillon kun on nälkä. Yöt on menty kuitenkin vaan yhdellä syötöllä, sen toisen syötön ajattelen jo aamuksi, kun se on yleensä tuossa 05-06 välillä. Myöskään harvoin kakkivista vauvoista mulla ei ole kokemusta.

Muakin ahdistaa ne ristiäiset, en oo yhtään juhlijatyyppiä. Meidän 6-henkisestä perheestä mies on ainoa, jolla on vaatteet olemassa ristiäisiä varten, vauvalle on kastemekko, mut jotain vähän juhlavampaa olis kiva pukea sit toimituksen jälkeenkin.

Kastemekko on kohta 90 vuotta vanha, se on miehen mummolle aikoinaan teetetty ja siinä on kastettu myös anoppi (ja hänen sisarukset) , hänen lapset ja lapsenlapset eli pitkät perinteet, rusettia on vaan vaihdettu sen mukaan onko tyttö vai poika vuorossa. Nyt ei tarvii edes vaihtaa, kun miehen siskon tyttö kastettiin viimeksi.

Lähinnä mua stressaa siivoomiset ja tarjoilut ja....plääääääh!!! No aikaa on onneks kolme viikkoa vielä.

Jaksamista kaikille ja muistakaahan nauttiakin, eikä pelkästään stressata. Jälkeen päin ajatellen tää alkuhuuma menee liian nopeasti ohi!

Ammu ja Mimuli =)

ps. Mulla on tänään nimpparit :D

Hei kaikille pitkästä aikaa! :heart:

Josko ottaisitte meidätkin mukaan tälle puolelle?
Minä olen ollut jotenkin niin kiireinen vaavin kanssa etten ole ehtinyt kuin lukea teidän kuulumisianne.. Voi reropera ymmärrän ettei listaa ehdi päivitellä/pitää, josko joku ahkera sen homman ottaisi? Ymmärrän hyvin, minusta ei siihen ole... :ashamed:

Meidän ihana poju syntyi siis 11.6. ja mitat 3970g ja 53,5 cm
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Hyvin tulee nyt maitoa, ei tarvita lisää pullosta kuin harvakseltaan. Onneksi pullokin käy, niin tietää että voi välillä ollakin erossa vauvasta jos tarve vaatii.

ammulle hyvää nimipäivää! :D :wave:
-Kylli ja Onni tasan 3 vk-

Paljon onnea Ammulle :flower: :heart:

Ja uusille tervetuloa ja onnea pikkuisista :flower: :heart:

Myö oltiin mattopyykillä tänään. Olipa kivaa kun pääs pitkästä aikaa kuuraamaan. Isompi neitikin nautti olostaan ja väsytti itsensä niin, että tämä äitikin lähtee nyt päikkäreille :wave:

Mä nopeesti kommentoin Velville vaahtokakasta...Meillä sitä tuli pariin otteeseen ja imetystukilistansivuilta löysin artikkelin,jossa sanottiin sen johtuvan maidon runsaasta herumisesta.Meillä piti ainakin paikkaansa.
Nan-korvikkeesta ja kakan vihreydestä Meillä oli esikoisen kanssa sama juttu ja kysyttiin asiasta lääkäriltä ja meille sanottiin että se on ihan normaalia.

Tänään käytiin neuvolassa tytön kanssa.Paino oli 4025g ja pituus 54cm (synt.paino 3480g ja pituus 51cm) että hyvin kasvaa ja maito riittää.Hyvin jäntevä tyttö :heart:

Mä oon joutunut juoksemaan labrassa tänään.Eilen alkoi hirveät vatsakivut ja pissavaivat.Näillänäkymin ei pitäisi olla virtsatietulehdusta eikä kohtutulehdusta,tiedä sitten mistä johtuu...Mutta säikäytti kuitenkin...

Bamse ja tyttö 3vko 1pvä

Juu... En mä niin siitä kakkaamisen tiheydestä olekaan huolissani, siitä vaan kun se selvästi tyttöä haittaa ja masua kipristää. Esikoinen kakkasi tasaisesti joka kolmas päivä, tältä on sentään toistaiseksi tullut joka päivä, tosin eilen vain sen kuumemittarin kanssa, ja sit sitä kans tulikin ihan järkyttävä määrä.

Tunnin päästä mennään laittamaan taas laappista napaan ja samalla katsotaan, onko tosta tissinektarista ollut mihinkään. Jos esikoinenkin vielä paranisi niin viikonlopuksi päästäisiin reissuun.

Sitä minäkin mietin, että koska ne syöttövälit alkaa harveta kun täällä syödään päivällä tunnin, yöllä kahden tunnin välein poislukien se yksi pidempi, 3-4h syöttöväli sillon alkuyöstä... Mä olen kuullut legendoja, joissa vauvat nukkuu melkein koko yön, syö ehkä vaan kerran tms??? En usko ennenku koen itse. :LOL:

Kuolema kuittaa univelat, ehkä jonain päivänä silmäpussit tulee muotiin.

Mut hei... kolme kiloa vähemmän elopainoa ku ennen raskautta... :wave: pienet on ilot ihmisellä. Ja pulla maistuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
Mä olen kuullut legendoja, joissa vauvat nukkuu melkein koko yön, syö ehkä vaan kerran tms??? En usko ennenku koen itse. :LOL:

Mut hei... kolme kiloa vähemmän elopainoa ku ennen raskautta... :wave: pienet on ilot ihmisellä. Ja pulla maistuu...
No täällä mennään yhden varikkokäynnin yötahtia. Eli vaavi menee yöunille n. klo 23-24 ja herää klo 4-5 tankkaamaan. Mutta siis osarilla mennään, eli ensin tissittelyä 1h ja lisämaidot sitten lopuksi. Täysimetyksellä vauva varmaan tarvitsee sapuskaa useammin.

Mä olen kans tyytyväinen, että raskauskilot on kaikki karistettu ja tuo sama 3kg ollaan jopa miinuksen puolella. Eli raskausaikana tuli yht. +7kg, ja nyt on -10kg pois. Synnytyksestä siis kuitenkin vajaa 2 vko vasta. Toivottavasti imetys veis vielä toiset 10kg :D

Nimpparionnittelut Ammulle! :heart:

Tiivari ja Tyyppi 1 vko 5 pvä

Viipperä ja herra A ilmoittautuu

Kävin kyllä nopsasti päivittämässä kuulumiset sinne odotusaika-puoilelle kun poitsu syntyi, mutta tämän puolen keskusteluja en ole juuri vielä ehtinyt lukea. Nyt oltiin viikko Tampereella ja mökillä täydellisessä nettipimennossa.

Herra A syntyi 10.6., 4010g/51cm.

Synnytys meni pääosin ok. Olin tuona päivänä ensimmäinen synnyttäjä Jorvissa ja sain lekotella mm. tunnin siinä ihanassa altaassa kuuntelemassa hissimusiikkia (konserttitaltiointi, sieltä tuli aina aplodit jokaisen supistuksen kunniaksi). Isäntä sähläsi ja pudotti kännykkänsä lattialle ja siitä se vieri sinne altaan alle. Mä sain naureskella kun se siellä harjanvarren kanssa konttaili. Loppupuolella saatu spinaali ei tehonnut kuin ensimmäisen tunnin pikkuisen mutta vedin senkin tunnin ilokaasua lisäksi. Sitten kun se vähäkin puudutus lakkasi, piti alkaa ponnistamaan ja tuskaahan siitä tietty tuli kun supistukset vain voimistuivat...kipu vei voimat ja ponnistusvaihe kesti melkein 45 min (esikoisesta 16 min) mutta lopputulos tietty palkitsee kaiken vaivan:). Mutta pääsin jo siihen mielentilaan että kyllä meille sitten nämä 2 muksua riittävät..

Imetys on lähtenyt käyntiin suht. ok. Tarkemmin sanottuna meni kuin tanssi ensimmäiseen neuvolakäyntiin asti. Uusi neuvolantäti sai mut vakuuttumaan että maito ei riitä vaikka vauva oli kasvanut ihan ok ja oli tyytyväinen. Pari päivää neuvolakäynnin jälkeen toisesta rinnasta ei tullut enää maitoa lainkaan ja toiseen sain pumpattua mojovan tissitulehduksen, joka onneksi meni ohi ilman antibiotteja. Mielettömällä tsemppauksella ja rintapumpulla olemme nyt tilanteessa, että pumppailen vähän aamupäivisin, sillä vauva syö silloin aika vähän - näin maitoa tulee myös illalla kun sitä on pumpattu päivällä - ja tuota pumpattua maitoa on annettu herralle sitten iltaisin lisämaidoksi. Että siinä mielessä täysimetyksellä täällä mennään. Nyt alkaa olla taas itsevarmuus tuon imetyksen suhteen paremmalla tolalla enkä anna sen neuvolan eukon enää horjuttaa sitä. Mutta kyllä tämä imetys niin henkimaailman hommaa on. Ennen sitä ensimmäistä neuvolakäyntiä saatoin lypsää koska tahansa ja aina maito herui, nyt ei heru enää ellen pumppaa ja imetä samanaikaisesti. :headwall:

Tervetuloa uudet! Kukaan vapaaehtoinen ei ole vielä ilmoittautunut listan pitäjäksi.. Löytyiskö??

Tuossa tuli mieleen, että tehtäskö sellanen päätös, että lopetetaan imetysvälien laskeminen. Se nimittäin stressaa tosi paljon, kun aina katsoo kelloa, että taasko pitää syöttää. Minä en päivisin paljon kelloa tiiraile, milloin vauva syö, vaa syötän häntä aina kun itketää.. Nytkin juuri lopetin syöttämisen, vaikka olin syöttänyt jo kerran, kun olimme tulleet eläinpuistosta. Ja tulimme sieltä joskus kolmen paikkeilla. Eläinpuistoreissu kyllä meni kokonaan Aslakilla nukkuen.. Niin ajattelinkin lähtiessä, kun aamulla oli "pääruuan" syönti eli söi tosi tiheään. Eli meidän mies aina syödessään syö tosi tiheään ja sitte nukahtaa pitemmille unille. Taas kun herää, syö tiheästi, kunnes nukahtaa pitemmille unille. Mistään kellon ajoista en osaa sanoa, paitsi öisin hän nukkuu tosi hyvin, vain 1-2 kertaa syö yössä.

Nautittaan nyt siitä kun ei tarvi antaa muuta kuin maitoa.. Ja ei stressata sillä kuinka usein sitä pitää antaa, vaan nautitaan, kun se kelpaa. Olin uupua totaalisesti toisen kohdalla, kun en saanut vauvaa syömään, en rinnasta enkä pullosta. Se alkoi jo hermostuttaan, kun itki vain ja mitään ei syönyt... Saattoi mennä 7-8 tuntiakin, ettei syönyt mitään. Tää aika on nyt tätä, että saadaan nauttia kesästä ja vauvasta jolle maito kelpaa.. Väliä siitä mitä hän syö, kun vain syö.

Muuten onko kellään liinaa? Minä suosittelen, varsinkin teille joilla on itkuinen vauva. Minun vauva ei ole itkuinen. Ja joku joskus kyseli keinoja, kun on lähtenyt vauvan kans lenkille ja alkaa huutaan siellä. Minä suosittelen liinaa avuksi. Suvareissa minulla oli vauva kokoajan liinassa, kun kävelimme ihmismassassa. Tietenkin isommille oli vaunut. Mulla on siihen kyllä sellainen "kantotakki" tuulisille ilmoille vauvan päälle..

Ja älkää jääkö vauvan kans kotiin. Liikkeelle vain se piristää itseäkin. Nyt on kesä ja syöttö onnistuu vaikka puiston penkillä. Pikkusen harsoa suojaksi, niin ei kaikki ohi kulkijat nää.. Minä niin nautin näistä kesävauvoista, kun saa liikkua..

Reropera

Yhteistyössä