Kesäkuun kullankerät 2008 HUHTIKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Jaaha...paluu normiin. Viime yö menikii sitte jo totuttuun tapaan :headwall:
Näin se kato toimii. Meilki Rasmus nukku taas viime yönä meijän välissä, kun en enää jaksanu sitä edes takas hyppimistä. Ens yönä ajattelin kyl taas pitkästä aikaa sissi olla ja pitää sen omassa sängyssään, jos vaan mun selkä antaa sen kaiken hyppimisen myöten.
Joo,tsemii siulle sänkytappelussa =)

Mie oon tiukast pitäny jäbän omas sängys nyt 2kk...jos ei lasketa 2 yötä ku ol kovas kuumees. Selän päälle se kyl käy...siin pinnoje pääl roikkuu :kieh:

Mamitzulle,Elpalle,Ammulle ja Melodille jaksuja sairaspetiin :hug: ...muille kipeille tai kipeide äipille myös jos joku unehtu listasta :ashamed:

Hennuli Kyllä sitä näköjää "jaksaa" vaikka aidanseipäänä jos vaihtoehtoja ei ole :/

:kieh: |O Miten pysyä töissä hereillä kun VÄSY on jotain ihan hirveetä, ja huono olo vaivaa, en oo viel siis tarvinnu oksua, mutta lähellä ollu monta kertaa, ja viel huimaa ajoittain kanss.
Huhhu...Emmalla alko alkuviikosta nuha ja viime yönä tuli yskä, ollu tänään mummin luona, kun en tienny oliko ok viedä hoitoon.
Mutta huomenna vien Emman hoitoon klo7.30, yritän hakea saikkua pariksi päiväksi...ku ei siis oikeesti meinaa pysyä hereillä..

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu RautaPerse:
kaikki maksatuotteet on kiellettyjä raskaana! :attn:
....nykyää uudet suositukset...
Saap syyä maksamakkaraa jonku verra :D
Tuota onki mulla jääkaapissa...täytyy tänään siis syödä maksamaggaravoikkuleipiä.
Ja voisin imeskellä puolukoita pakkasesta..

Mulla on vähän flunssaa, nuhaa ja kurkku kipee, vien Emman hoitoon tunnin päästä, niin käyn hakees saikkua täksi ja huomiseks..
Emma on yskiny läpi yön, niinpä mun on pakko nukkua päivällä...ei mun simmut pysyis edes auki töissä... :kieh:

Onneks mulla tulossa vkloppu vapaa ja miehellä loppuu sesonki..

Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Onneks mulla tulossa vkloppu vapaa ja miehellä loppuu sesonki..
Luin kaks kertaa väärin, et seisokki :ashamed: :| :) =) :D :LOL: :LOL: :LOL:

Sofia on alkanut heräillä yöllä paniikki-itkun kera. Aluksi otin vaan viereen sänkyyn, kun ei rauhoittunut. Nyt oon tehnyt niin, että otan syliin, ja istutaan sylikkäin tuolilla makkarissa. Kestää aikansa ennen kuin rauhoittuu, mut rauhoituttuaan nukkuu sitten loppuyön hyvin omassa sängyssään. Mistä ihmeestä nuo voivat johtua. Liian vilkkaista päivistä...? Nyt testaan, et jos ollaan ihan vaan rauhassa kotona, niin jatkuuko sama meininki.

Oho! Täällä alkaa jo Kullankerät tuottaa oikeaa puhetta. Vau! Meillä kasvaa aito turkulainen lapsi, joka ainakin hallitsee sanojen lyhentämisen: pu (pupu), ma (maito), tu (tutti), pa (pallo), ti (äiti), po (potta) ... :D

Polkupyörä on tarkoitus ostaa viikonloppuna. Kertokaas nyt sitten, että millaisia istuimia olette ostaneet? Kallistettavaa, kypäräpaikalla varustettua...? Ja millaisen kypärän vauvalle? Bellin kypäriä kovasti kehutaan, mut ovat aika lailla kalliimpia kuin ns. muumikypärät. Mietin vaan, et kuinka kauan tuo pienin kypärä menee ja koska pitää kuitenkin hankkia isompi.

Joko olette kaikki siirtyneet vaunukopasta rattaisiin?
Meillä Sofia köllii vielä kopassa, mut heti kun ilmat lämpenee, niin meinaan vaihtaa ratasosan käyttöön.

Entäs oletteko hankkineet aurinkolasit vaaveille? Millaiset?

Olipas taas paljon mieltäaskarruttavia asioita. :snotty:

Emma On sanonut isi jo pari kuukautta ja tarkoittaa ihan oikeasti sitä. Ku iskä tulee kotiin nii alkaa heti suhista isi, isi... pallo on pa ja äiti äi. Ja varsin hyvin osaa sanoa EI. Tietää ettei kukkaan saa koskea jne... saattaa yhtäkkia raapaista mua kasvoista ja perään isosti sanoa EI!

aurinkolasit: tilasin netistä. (En nyt muista merkkiä mut hyvät on.) Ei paina ja pysyy hyvin päässä.

vaunukoppa laitettiin varastoon jo ajat sitte. Kävi ahtaaksi. Nukkuu makuupussissa ulkona.... Siis makuupussi rattaissa ja päällä istuinsuoja tai mikä se nyt onkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
aurinkolasit: tilasin netistä. (En nyt muista merkkiä mut hyvät on.) Ei paina ja pysyy hyvin päässä.
Mistä tilasit???

Meillä kanss koppa otettu pois vaunuista, mutta partsin vaunuissa viel mahtuu(just ja just). Se kun on semmonen vanhan aikanen koppa, isompi.

Mun pitäis kanssa käydä ostamas pyörään Emmalle istuin, ja sit se kypärä mulle ja Emmalle.

Emman perus sanat nyt...tää tää ja ssssssss, ja sit mamamamama(kun oon hokenu sitä MAMMA sanaa jonki verran :D )
Ja muuta jokellusta kyllä sit tulee koko ajan, ainaki sillo ku isä tulee kotiin, niin jokeltaa isille koko päivän tarinan.. :heart:

Mä oon nyt sit saikulla tänään ja huomenna. Emma hoidossa.
Siis mä yksin kotona, aah, noh teen kumminki ahkerana kotihommia, kuten pyykkiä...

Mä jään todennäköisesti erityisäityisvapaalle 2.7, kesäloman jälkeen, sillon oon rv17 kun palaisin takaisin takas valvojan hommiin. Mutta mun työnantaja on sitä mieltä ettei uskalla mua päästää altaalle enään sillo. Eli mun työnantaja ja työterveys lekuri sopii asiasta että olen ns. työkyvytön. Ja jäisin sitte er.äityisvapaalle.
Olishan se ihanaa, ku sit ei tarvi Emmaa viedä hoitoon. Säästyy seki raha.

Nyt o kokeet otettu...labrat meni oikein hienosti,tätien mielest Vimppa sopis sinne näyttää esimerkkii muille :D
Vatsaultras sit olkii tahtoje taistelu...äippä voitti ;) ...Lekuriin sit kuuntelee tuomio 14pvä ens kuuta.

Meil aurinkolasit ostettii jo viime kesänä...sellaset mis nauha pään takaa ja jostai vauvatavara liikkeest.

Vaunukoppa ollu jo pois mont kuukautta ja ratasosas suojana jalkapussi ...hyvin toimii.

Joo ja seisokki miukii silmis luki ku Käpysen juttua tavailin :LOL:

Meillä on tapahtunut jotain IHAN käsittämätöntä... Julia on kahdesti jo tänään nukahtanut syliin. Ilman itkua. Huomaamatta. :eek: Käytiin tunnin pyörälenkki niin vissiin väsähti reissulla B)

Minä ostin ihan sittarista parin kympin säädettävän kypärän Julialle ja istuin on pikkusiskon vauva-ajoilta. Ihan perus istuin ja kivasti on menny.
Arskat saatiin lahjaksi jo viime kesänä, sankamalliset, ja se on kyllä huomattu ettei ne ihan toimi noin pienellä kun nojaa rattaissa selkänojaan, niin lasit vinksahtaa :D Ne kuminauhalliset on varmaan paremmat?

Meillä myös jo vaunun koppa varastossa, rupes tila loppumaan kesken ja kivahan se on jos käy kaupungilla niin saa muksukin kattella ja jos väsyy niin keikauttaa vaan nukkuma-asentoon :p

Meillä on tuo tyttö päättänyt että se EI tarkottaa jotain huisin kivaa ja nauraa räkättää kun kieltää kiskomasta johtoja tai säätämästä äänentoistovehkeitä :/ Tietyssä valossa sillä on ihan varmana pikkusarvet päässä :whistle:

Ai niin, hienoa että Viljami oli mallipotilas :heart:

Niin ja Tiivari meillä on myös ollut parinä päivänä kauheaa itkua kun on herännyt päikkäreiltä :'( Mietin josko ois nähnyt pahoja unia kun muksahti sieltä sohvalta alas muuan päivä... Voisihan se myös olla sitä eroahdistusta, kun herää ja äiti ei olekkaan heti siinä...

Sanokaa nyt millä helevetillä ton ruokapöydässä päristelyn ja sylkemisen saa loppumaan |O alkaa oleen mitta täys, kun aina on silmät ja joka paikka räässä |O

Vaunukopasta täälläkin on luovuttu jo olikohan marras- vai joulukuussa. Ratasosan päällä on ollu sitten makuupussi.

Aurinkolasit ostettiin tänään ihan sittarista. Ensin piti tilata netistä, mutta kun en oo saanu aikaseks niin nappasin sitten kauppareissulla tommoset mukaan. Eiköhän ne ihan asiansa aja.

[/b] Arskat tilasin osoitteesta vauvatalo. fi. Mielestäni edulliset, vain 17, 90e. Mulle suositeltiin niitä ja pitäis olla hyvät. Markettien arskoissa ei ole (mun käsittääkseni) tarpeeksi suojaa linsseissä vaikka niissä luvataan.... Olen kuullut et pupilli laajenee kun tummat linssit laittaa päähän ja auringon valo on entistä haitallisempaa jos ei ole tarpeeksi uv suojaa.

Päivää naiset!
Kysymys: Jos sulla on hääpäivä ja tuntuis, et olis kiva "jotain pientä extraa" sen kunniaks, niin miten toimit?
Vastaus: Koska ukkos ei tämmösten "kotkotusten" päälle ymmärrä (tai tavallaan kai ymmärtääkin, muttei niin hyvin että se johtas johonkin toimintaankin :whistle: ), niin ei muuta kun kaupan (kauppojen) kautta kotiin ja kun ite ostaa, niin johan on muuten heti kerrasta hyvät! On kukat ja suklaat ja uudet nätit korvakorut. Kolkytvuotinen sota on nyt siis puolessa välissä :heart: (mentiin siis naimisiin 23.4.1994)

Meillä vielä osittain (päiväunilla) käytössä vaunukoppa ja osittain (muuten ulkoillessa) ratasosa, meillä siis ORAn yhdistelmät, missä vaihdetaan sitä yläosaa samoille pyörille.

Ei ole aurinkolaseja hankittu, pitää kattoo, kun kaupunkiin mennään. Tarkotus olis vapun jälkeen käydä Imatralla (ursu :attn: , onko sillon asiaa sinne päin????), jos sillä reissulla vaik kävis ostoksillakin sit...

MP:lle ei oo (valitettavasti) päristelyvinkkejä. Mulla menee hermot, kun joka jestaksen kerta, kun syödään, ne sormet pitää tunkee sinne soppaan |O ja puoli penskaa saa kuurata aina syötön jälkeen. Mut kokemuksesta tiedän jo sen, että tilapäistä on, menee jossain vaiheessa ohi. Sitä odotellessa....

Hieno homma Ammu! Mieleistä saa kun itse hankkii, ja varmemmin ainakin :D Onnittelut hääpäivän johdosta :flower: :heart:

MP Mullakaan ei ole antaa päristelynestovinkkejä. Meillä ei ole vielä sitä hoksattu - onneksi

Hiukan pelästyin tänään. Tyttö heräs päikkäreiltä, ja alettiin syömään. Yhtäkkiä meni ihan flegmaattiseksi (nuokutti päätään ja silmät puoliummessa, olemus veltto, ei reagoinut oikeastaan mitenkään normaalisti mihinkään) ja edes herkkujälkkäri ei kelvannut. Hui! Pitelin sitten sylissä jokin aikaa, ja mentiin sänkyyn köllöttelemään. Tunnin päästä oli taas oma itsensä. Mut arvatkaa vaan säikähdinkö! Mikä ihme tuollainen "kohtaus" oli???! :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Hieno homma Ammu! Mieleistä saa kun itse hankkii, ja varmemmin ainakin :D Onnittelut hääpäivän johdosta :flower: :heart:

MP Mullakaan ei ole antaa päristelynestovinkkejä. Meillä ei ole vielä sitä hoksattu - onneksi

Hiukan pelästyin tänään. Tyttö heräs päikkäreiltä, ja alettiin syömään. Yhtäkkiä meni ihan flegmaattiseksi (nuokutti päätään ja silmät puoliummessa, olemus veltto, ei reagoinut oikeastaan mitenkään normaalisti mihinkään) ja edes herkkujälkkäri ei kelvannut. Hui! Pitelin sitten sylissä jokin aikaa, ja mentiin sänkyyn köllöttelemään. Tunnin päästä oli taas oma itsensä. Mut arvatkaa vaan säikähdinkö! Mikä ihme tuollainen "kohtaus" oli???! :eek:
Kannattaa kyllä lääkärissä käyttää, ei kuulosta normaalilta :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu RautaPerse:
kaikki maksatuotteet on kiellettyjä raskaana! :attn:
....nykyää uudet suositukset...
Saap syyä maksamakkaraa jonku verra :D
Ja turkanen, mä kituutin itseäni raskausaikana kuolaten maksamaggaraa :headwall:
Täällä kuume helpottaa ja pihalla haravaa heilutettu B)
Veikkaan että Justiinalla oli se vauvakuumerokkomikäliejuttu.
Nyt söömään jotain makosta :p

Meil on tänään syöty ehkä yhteensä 1dl puuroa ja 0,5prk sosetta, loput maitona :kieh: Karsea flunssa päällä, lämpöili/kuumeili yöllä ja aamulla, joten on loppuviikon kotona. Nyt ei ollut kuumetta, mutta tää nukutus (tätä viestiä kirjoitettu tunnin verran jo) on yhtä taistelua.

Mä tuun näköjään myöhemmin takas |O

Yhteistyössä