Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*

Mä varasin tänään ajan neuvolaan ja varhaisultraan. Neuvola ajan sain jo 12.10! Tosi aikasin mun mielestä. Sit siitä viikon päästä on varhaisultra (viikolla 7+0). Jännittää, että selviääkö pikkuinen sinne asti ja jos selviää niin näkyykö siellä syke. On nää ekat viikot niin jännittäviä, etten tiedä oikein miten olisin. Ilmeisesti olen vielä ainoa ensimmäistä odottava?

4+0

Tervehdys Kesämasut. Tervetuloa ja onnea kaikki uudet!

Pillipöllölle kiitos tuosta ärveelistasta. Itse olen aina vähän pihalla, että lasketaanko ärveet siten, että vko on se kuluva vai jo täyteen tullut, mutta kun laitoit vkojen lisäksi myös tuon otsikon, niin ymmärsi vähän hitaampikin ;)

Tuossa teidän kaikkien kirjoituksia lukiessani ajattelin, että kyllä se vaan on niin elämäntilanteesta aina kiinni nämä jutut. Itse nuorena jopa ajattelin, etten ehkä haluaisi ollenkaan lapsia, mutta kovastipa on mieli muuttunut, kun on tullut ikää enemmän.

Oireista: päänsärky lakkasi onneksi ja olo on parempi. Kiitos vaan DingeliDong tsemppauksesta, kyllä sen Panadolin nappaan sitten, jos oikein pahaksi menee.

Välillä jo mietin, että olo on ihan liian ”normaali. No tein kyllä siitä haamujenhaamustani parin päivän päästä toisen testin, oli vähän tummempi, mutta haamu kuitenkin. Kävin sitten vielä verikokeessakin varmistamassa ja sitä tulosta nyt odottelen. Hajamielinen on olo ja välillä ei oikein muuta pysty ajattelemaankaan.

Torstai 29.9.2011

Raskausviikko 6
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 5+2
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 5+2
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 5+0

Raskausviikko 5
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 4+6
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 4+6
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 4+6
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 4+5
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 4+5
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 4+5
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 4+5
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 4+3
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 4+3
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 4+1

Mun mielestä toi rv lista on ihan kiva, varsinkin sitten kun on enemmän porukkaa, niin on helppo katsoa missä vaiheessa kukakin on menossa :)

Mulla on tosiaan eka neuvola 13.10, eli rv 6+6. Kauheen aikasin on mun mielestä, odotin ekaa neuvolaa johonkin rv 8-9 tietämille.

Onko täällä muita tupakoivia? Jos sais tsemppiä lopetukseen, tai vähintäänkin vähentämiseen :)
Tosin vähentänyt oon nyt jo. Useimmiten tulee huono olo tupakasta, joten helppo vähentää. :)

vanilla whip ja pöhinä, kiitos tuesta ja omista näkemyksistänne :) Mä sain eilen kanssa varattua jo ensimmäisen neuvola ajan, aika 27.10 :)

Ei toistaiseks omituisia oireita, välillä vihlasee lonkkia ja munasarjojen kohtia, ja sitten uusi oire; yöllä heräilen noin tunnin välein?? Muilla tätä yöheräilyä ja pyörimistä? Väsyttää mutta unen tuloon menee tunnista kolmeen tuntiin :D Normaalisti ei tarvitse kun mennä sänkyyn makaamaan niin olen jo nukahtanut..

Mies edelleen kylmän oloinen, ja kun olen mm tuosta nukkumisesta maininnut, että uni ei tule, tai että väsyttää (normaalisti huomio ja kysyy onko kaikki kunnossa) tulee vastaukseksi vaan että ''jaa, no sit varmaa pitää nukkuu enemmän jos väsyttää'' En tajua.. tosin ei mun tarvitsekaan. Tekee vaan hirmu pahan olon mulle sillä, ja todennäköisesti sitä haluaakin.. :/

Ainiin, ja eilen tultiinkin sairaalaan, tosin vanhemman lapseni johdosta. Astma kohtaus iski tytölle päälle (pitkäaikainen astma todettu), ja nyt ollaan osastolla hoidossa. Vaikeeks menee taas, huomenna pitäis olla muutto klo 14, ja hoitaja jo sano et ei tosiaa päästä tänää kotiin, tuskin huomennakaa :S ihanaa säätämistä :D

Pillipöllö: Täällä tupakoiva.. Yritän kanssa vähentää ja vauhdilla täällä. Ei vaan oo helppoa tässä tilanteessa, ja tuntuu et ei oo stressin poistamiseen mitään muutakaan keinoa (tosin ei ole syy sikiön vahingoittamiselle että stressaa). Oon tosin polttanut 12 vuotiaasta asti, eli nyt tulee kohta 7 vuotta täyteen, kun edellisen raskauden aikana lopetin kun pahoinvoinnit alkoi rv 6 suunnilleen (helppo kohta jättää pois kun ei pysty polttamaan) ja alotin vasta imetyksen lopetettuani kun tyttö oli 8,5kk. :)

Mä oon kans polttanut nyt jotain 10-11 vuotta... Poikaa odottaessa en pystynyt lopettaan kokonaan, vähensin vaan tosi paljon. En uskaltanu lopettaa, oli masennusta niihin aikoihin.
Nyt haluaisin lopettaa, en vaan tiedä pystynkö.

Meillä on kans astma esikolla. Vammaistuki päätöstä odotellaan KELAsta. Elokuussa diagnosoitiin vihdoin astma, kun viime talvesta asti lääkärissä rampattu...

Voisin ilmottautua kans tähän pinoon, vaikka jotenkin tuntuu ihan äly aikaselta siirtyä odottelemaan. Varsinkin kun ei itekään oo oikein asiaa vielä sisäistäny. Meillä on on siis takana ICSI:n 1.PAS josta eilen tein vaffan plussan :heart: Tarkkaan en kyllä tiedä kuinka nää PAS:n viikot lasketaan mutta tutkailujen perusteella ois menossa 4+jotain. LA ois siellä 1-3.6, näyttää aika monella olevan samoihin aikoihin LA :) .
Mullä onkin sit ultra aikoja ihan alvariinsa. Ens meen TAYS:n viikolla 7 ja sit pitää varata vielä omalle neuvolalle aika viikolle 8... jos tässä sinne asti suoriutuu.

Joku puhui oireista (en muista kuka :ashamed:) mutta kuitenkiii. Mulla ei oo mitään muuta oireita kun tissien arkuus ja yöllä veskissa juoksu. Sillon tällön nippailee mutta ei sen kummemmin kun normaalistikaan PCO:ssa. Sen oon kyllä huomannu, että jos syömiseen tulee kovin pitkä väli alkaa tulla sellanen vähän huiputtava olo.

Päivittäjälle: Jenksula RV 4+jotain, LA kesäkuun alku, ensimmäinen, ikää 37 :)

Mä poltin, mut lopetin heti tehtyäni positiivisen testin. Sama oli esikon kanssa, poltin mut lopetin heti raskaaksi tultuani. Ja idiootti ylipäänsä aloin polttamaan uudestaan näiden raskauksien välissä... :ashamed:

Mun tekis mieli mennä varhaisultraan, kun np-ultraan on niin pitkä aika odotella. Vaik toisaalta se ei takaa mtn, et kaikki sujuis hyvin. Mut saispahan edes tietää, onko kaikki alkanut ok.

Mulla ei nyt just suurempia oireita, kun väsy ja nälkä. Pari päivää kestäneet kovat vatsakrampit(kuin synnytyspoltot) tuntuu nyt rauhottuneen ja etovaa oloakaan ei ole eilen eikä tänään ollut. Kerkeehän nuo toki alkaa vielä uudestaankin...Repäsykipuja tunnen jo molemmin puolin, jos nopeasti nousen ylös esim. sängystä.

Minäkin poltin, päivässä melkeenpä enemmän ku paljon. Lopetin kuitenkin viikko ennen siirtoo. Lähdin baariinsiinä toivossa, että vedän osapuilleen perseet olalle syystä, että sillon tiedän ettei seuraavana päivänä teemieli polttaa. No, reissu jäi aika vaisuks juomisen osalta. Yöllä iski ihan aikuisten oikeesti oikee mahatauti eikä puhettakaan, että oisin polttanu. Siitä se sit lähti. Mitään korvikejuttuja en oo käyttäny. Ensimmäinen viikko meni melkeenpä syömisestä päästyäkin syödessä(ja sen kyllä huomaa) Vieläkin tosinaan tekee mieli mutta nyt onkin sit hyvä syy olla memättä <3
Näin muuten viime yönä unta, että isäntä alotti uudestaan polttamaan ja minä tietty siinä kans haluamassa tupakkaa mutta sain pidettyä pintani etten ottanu:LOL:

Tervetuloa kaikki uudet :flower:

Jenksula laitoin sulle la:ks nyt 1.6, päivitellään sit uudestaan kun saat tarkempaa tietoa :)

Mä oon ollu kamalan pahalla tuulella pari päivää..ei oikeen viitti kirjotellakaan tänne mitään ku se ois pelkkää valitusta..mut jospa se tästä.

Nyt ajattelin tännekki liittyä.
Eli mulla la 4.6 ja toinen lapsi tulossa.
(Nyt 4+3)

Esikoinen 2/10 ja kkm 3/11

Ensimmäisen lapsen kanssa raskaus meni hyvin ja toisesta saatiin np-ultrassa kuulla että on kkm ja pikkunen ollut kuolleena jo useamman viikon :( Sain siihen lääkkeellisen tyhjennyksen jolla asia "hoidettiin".
Tämän takia haluan ehdottomasti mennä varhaisultraa tarkistamaan että kaikki on hyvin tai jos ei ole niin ainakin tiedän siitä ajoissa.

Tänään siis varattu aika ultraan 19.10 (rv7+2) ja neuvolaan 20.10

Vaikee vielä uskoa että on raskaana ja iloita.
Viimeksi ehdittiin niin paljon jo suunnitella että tippui kyllä tosi korkeelta.

Toivotaan että meistä ei kukaan joudu tästä ketjusta poistumaan vaan kaikkien kyytiläiset pysyvät loppuun asti mukana :)

Niin ja olen menossa synnyttämään kättärille

Muoks. niin eli tiedot
ninanina 23v, toinen, kättäri ja hmm. olikohan tähän muuta? :D
Ja en tosiaan osaa laittaa erivärisellä näitä tekstejä :/

Viimeksi muokattu:
Täälläkin uusi odottaja. Tänään tein raskaustestin kun menkat muutaman päivän myöhässä, rinnat kipeät, palelee, koko ajan nälkä, vatsakipuja ym. ja positiivinenhan sieltä tuli. Kyseessä siis toinen raskaus, esikoinen on 4 vuotta. Pitkään on oltu ilman ehkäisyä eikä varsinaisesti olla enää ''yritetty'' - joten positiivinen yllätys :) Hiukan on sekava olo, täytyy kai hetki seurailla ja varailla sitten aika neuvolaan ja varhaisultraan.

Ylläpitäjälle:
meadow 33v. 4+3, la 4.6, toinen, KOKS

Perjantai 30.9.2011

Raskausviikko 6
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 5+3
Mupelo ~~~~~~~~~~~~~~ 5+3
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 5+1
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 5+0
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 5+0
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 5+0

Raskausviikko 5
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 4+6
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 4+6
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 4+6
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 4+6
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 4+4
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 4+4
ninanina ~~~~~~~~~~~~~ 4+4
meadow ~~~~~~~~~~~~~ 4+4
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 4+2

Viimeksi muokattu:
Pillipöllö ; Jos vuotoon ei liity kipua (mm selkäkipu, alavatsakipu, verihyytymät tms, ole huoletta. Se voi olla sitä ihan normaalia kiinnittymisvuotoa. :) Jos jatkuu ja veri on kirkasta tai tummanpunaista, ota yhteys lääkäriin, tällä hetkellä kyllä veikkaisin ihan sitä kiinnittymisvuotoa..
.

Me ollaan esikoisen kanssa sairaalassa nyt 3:tta päivää ja huoh kun ei jaksais millää. :D Nukahtelen täällä istuvalteen, oksettaa ja kiukuttaa :S aamulla kävi lääkäri kertomassa taas että ''ainakin huomiseen olette''... Niinku joka aamu :/ Tytöllä siis astma kohtaus tullut jota täällä yritetään kitkeä pois :)

Tänään on kaiken kivan lisäks vielä muuttopäivä, muuttoauto tulee klo 14 hakee tavaroita ja miesystävä passitettu hoitamaan mun muutto (asutaan erillään) ja
hiukka jännittää että miten se saa sen hoitumaan, mullahan tietysti on niin tarkka skenaario siitä minne kaikki menee, tai pitäis mennä :'DD

tälläästä, mitäs muiden arkeen? :)

pillipöllö hyvä ettei oo enempää tullut, varmasti huoli kasvais vaikka uskon ja toivon että kaikki on siellä hyvin :)

Tänne ei mitään ihmeellistä, töitä ei jaksais tehdä.. Kokoajan haluis vaa lukea asioita raskaudesta :whistle:
Tänään kävin ostamassa raskausajan vitamineejakin ja haaveilen jo Bola korusta <3
Välillä tosi varmat fiilikset että kyllä tää kyytiläinen pysyy loppuun asti ja välillä taas hirveä pelko että entä jos menee taas kesken : /
Aaarrggh, ei kai tässä tää ressaaminenkaa auta!!

Mä tosiaan menen jo viikoilla 7+2 sinne varhaisultraan ja joudutaan sitte sen jälkeen jo kaikille kertomaan kun mulla on pikkujoulut seuraavana perjantaina (7+4) ja lähetään duuniporukalla vkl reissuun ni on pakko kertoa etukäteen.. Mikään syy ei menis läpi etten jois koko matkan aikana mitään :LOL:

Jännittää vaan sekin että jos käykin niin että menee kesken vaikka rv10 ni kaikki jo tietää ja sitte joutuu kaikille selittelemään :'(
Voi ei, nyt menee jo ihan valituksesks koko homma!

Hirmusesti tarrasukkia/liimoja/mitätahansa että meidän kaikkien pikkuset pysyy masussa kesään asti :)

ninanina 4+4 <3

Pillipöllö kiva kuulla et ei sen vakavempaa nyt kuitenkaan :)

Vitsi, mä hurraan täällä itelleni, oon päässy kuudennelle viikolle jo! XD Tuntuu kyl niin epätodellisen onnelliselta, että ihan pelottaa. :D Just sellanen olo että tekis mieli tän turvotuksen lisäks vielä vähän pullistaa mahaa että näkyis jo :'D Nolo(ko)?? XDD

Yhteistyössä