Kesäkuun Kastehelmet 2012 *varaslähtö LOKAKUULLE*



Kesämasua kasvattelee:


?.?
Alma78 * ensimmäinen

28.5
Mupelo * 29 * toinen * K-HKS

29.5
yykaakoonee * 25 * neljäs * SeKS
SeInka * 27 * toinen * KOS
nemiwi * toinen

31.5
mekkala * 30 * toinen * TYKS
Marinas * 29 * kolmas

1.6
DingeLiDong * 33 * neljäs * TYKS
pillipöllö * 24 * toinen * TAYS
Mandeliini * toinen
Annuliini84 * 27 * ensimmäinen * JS tai NKL
eva71 * KOS

2.6
hippu3 * 35 * kolmas * SeKS
Nippinappi * 21 * toinen * HYS
diiselikissa * 32 * toinen
Sanmar82 * 29 * ensimmäinen * KOS tai NKL

3.6
Missie * 28 * ensimmäinen * K-SKS
malendra * 25 * ensimmäinen * OYS

4.6
Chance
Pöhinä
ninanina * 23 * toinen * KOS
Stiinuliini * 28 * toinen * JS

5.6
Kahvia * 30 * toinen * NKL
nedra * 28 * neljäs * TYKS
Babuu- * 23 * toinen * OAS tai K-PKS

6.6
aurora81 * 30 * toinen
Viviette * 19 * ensimmäinen * SeKS
Nessa-85 * 26 * toinen * OYS
-PipSa- * 26 * ensimmäinen

8.6
riesa79 * 32 * ensimmäinen * KOKS
Kultasiipi * 26 * toinen * K-SKS
piuh-78 * 33 * kolmas

9.6
Eebowi * 30 * toinen * KOS
PikkuMyy82 * 29 * toinen * SeKS
Riiks * 22 * ensimmäinen * HYS

10.6
ReNu * 30 * toinen * SatKS
Taistis * 29 * toinen * KOS

11.6
maraiitti * 28 * neljäs * SeKS
Rintintin * 23 * ensimmäinen

13.6
ki7i * 26 * toinen * TAYS
Madde84 * 27 * ensimmäinen * SAS

14.6
Lilyella * 35 * kolmas * TYKS

15.6
Sun Rise * 31 * toinen * Kät/H
Tiituliini * ensimmäinen * TYKS

16.6
rubiini6 * 24 * ensimmäinen * TAYS
Lumivalkee * 27

17.6
wendy79 * 32 * toinen * L-PKS
möhköpantti * 29 * viides * KYS
Aanna * kolmas * EKKS
Feliana * toinen

19.6
Pinklady81 * toinen * KOS
PikkuistaOdottava * 24 *ensimmäinen * TAYS

20.6
Emby^

21.6
charleene * 26 * ensimmäinen
jkoo * 26 * ensimmäinen * SatKS
birdcherry * 30 * ensimmäinen * TAYS
Jisse78 * 33 * viides * TAYS
Kareliini * 28 * toinen * VAS/TAYS
tirlittan87 * 24 * toinen * PKKS

22.6
Barbamama35 * 36 * kolmas

23.6
MaTu * neljäs

25. 6
_Lumi_ * 30 * toinen * JS
~Lenni * 27 * ensimmäinen

26.6
Pikkumyy87 * 23 * ensimmäinen * SeKS
suutarinlapsi * 26 * ensimmäinen
sofiia * 31 * toinen * KOS
LKN * 24 * toinen * LS

27.6
leppäkerttu3 * 29 * toinen * KOS
Laurelle * 24 * ensimmäinen * KYS
Kaneli74 * 37 * ensimmäinen

29.6
Almeja * 31 * ensimmäinen * TAYS




Menetyksen kohdanneet

Slottade :hug:
meadow :hug:
mammuzki :hug:
mirkku76 :hug:
Jackie_d :hug:
Jenksula :hug:
Marde79 :hug:
-Maari- :hug:
Nezzie80 :hug:
enkeli85 :hug:
KyyneltenHymy :hug:





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Noniin tässä uus pino. Lisään kuvia vielä vähän myöhemmin.

Lisäsin noi synnytyssairaalat tohon, jos me halutaan laittaa ne kanssa listalle, entäs iät?

Tarkistakaahan vielä tietonne että ovat oikein.

Dingelidong 4+4
 
Tiedot mun kohdalla oikein:) Mulla siis ikää 31 ja sairaala olis tuo Satakunnan keskussairaala.

Mulla tuli tänään yhtäkkiä kauheita pelkotiloja keskenmenon suhteen. Miten jaksan odottaa johonkin kaukaiseen ultraan? Pitäisköhän mennä varhaisultraan tarkistamaan löytyykö sydämensyke? Onko muilla kokemuksia peloista tai varhaisultrista?

Laskin rv:n uudestaan ja mulla onkin käynnissä vasta:

3+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos nemiwi vastauksestasi. Päätin nyt, että huomenna soittelen ja varaan neuvolan ja sen ultran jonnekin tonne 7+ viikolle, että siellä se sydämensyke jo näkyy jos näkyy. Ja jos jotain olis pielessä tahtoisin tietää sen ajoissa eikä niin, että sikiö makaa kuolleena kohdussani monta viikkoa. Huh, vitsi kun pystyis jotenkin rentoutumaan tän asian kanssa. Vaikeaa keskittyä oikein mihinkään muuhun, mut kai tää tästä rahoittuu :)
 
Hei! Jos tämäkin onnellinen odottaja ilmoittautuu mukaan!

Nyt on menossa 4+5, esikoinen on jo 1 vuoden 2 kk eli toivotaan kovasti, että tämän kakkosen kanssa kaikki menee hyvin. Laskettu aika ainakin menkkojen perusteella olisi 31.5.

Hirveää väsymystä on ja mahassa nippailee. Muuten ei ole vielä sen ihmeellisempää oloa vielä ollut. Paha olo tulee ehkä helpommin esim nälkäisenä kuin ennen.

Neuvolan varasin eilen ja alkuraskauden ultran tänään. Neuvolakäyntiä saa odotella vielä tasan kuukauden, ultraa pari viikkoa. Lääkäri sanoi, että sinne kannattaa tulla 7+ viikolla, jottei tule kerrottua huonoja uutisia turhaan esim tuulimuna näkyy varmasti ym.

Toivottavasti kaikki menee hyvin teillä kaikilla ja minulla!

Mekkala/ la 31.5./ kakkonen/ ikä 30/ TYKS
 
Heei! Löysin oman pinon vihdoin! :D En vielä löytäny kesäkuulle LA:n saaneita, ainakaan kovin montaa yksilöä eli kiva judu kun tää tuli ny :) . Täällä olis 21v mamma, toista odotan, ensimmäinen täyttää marraskuussa 3v (tyttö) . Synnytyssairaala pysyy samana kun viimeks eli HYS jos niin onnekaasti käy että pysyy matkassa, ja rv nyt 4+3, La menee 2.6.2012.. Kaks km takana, 07, ja 10, yks abortti 05 ja lapsonen 08. :) Hirvee jännitys päällä, muutto perjantaina ja kaikki asiat vielä sikinsokin. Mies ei ole varma haluaako tätä lasta, minä taas en aijo tehdä aborttia.. Sellaasta. Muilla näitä alkutuntemuksia; selkä juilii (enempi lonkista ja sit semi ristiselästä), väsy väsy väsyttää, ruoka ei maistu? :)
 
Hieno pino DingeLiDong! =)

Mä yritän sinnitellä ilman varhaisultraa ekaan neuvolakäyntiin, meillä päin kun ultrataan neuvolassa jo ekan kerran. Eka neuvola on kuulemma nykyään vasta rv9-10, kun kahden ekan lapsen aikaan se oli rv8. Aattelinkin soitella aikaa vasta joskus rv7, eipähän tarvi perua jos menee kesken vielä tässä alkumetreillä (näinkin on nimittäin kerran käynyt). Kuinkas muut, onko moni jo varannut neuvolaa?

Mulla sairaala SeKS ja ikä 35.

Mukavaa iltaa kaikille, mä taidan painua pehkuihin yhtäaikaa muksujen kanssa! :wave:

Hippu3 rv4+3
 
Mä oon neuvolan varannut. On 13.10, eli rv 6+6 jo :) Olis ollut vasta seuraavalla viikolla, mut mies on aamuvuorossa sen seuraavan viikon ja halusin et pääsee neuvolaan mukaan.


~ pillipöllö ja Aino-Einari 4+4 ~
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen varannu varhaisultran 2 viikon päähän, menen samaan paikkaan kun viime vuonna kuopuksesta. Mulle menemättä jättäminen ei ois edes vaihtoehto..haluan tietää mahdollisimman ajoissa jos ois vaikkapa tuulimuna.

Neuvolan varaan varmaan sitten ultran jälkeen.

Mulla on ollu aika inhaa pahoinvointia tänään, tästä se sitten alkaa :x
 
Keskiviikko 28.9.2011

Raskausviikko 6
yykaakoonee ~~~~~~~~~~ 5+1


Raskausviikko 5
Mekkala ~~~~~~~~~~~~~ 4+6
DingeLiDong ~~~~~~~~~~~ 4+5
pillipöllö ~~~~~~~~~~~~~ 4+5
Mandeliini ~~~~~~~~~~~~ 4+5
hippu3 ~~~~~~~~~~~~~~ 4+4
nemiwi ~~~~~~~~~~~~~~ 4+4
Nippinappi ~~~~~~~~~~~~ 4+4
diiselikissa ~~~~~~~~~~~~ 4+4
Chance ~~~~~~~~~~~~~~ 4+2
Pöhinä ~~~~~~~~~~~~~~ 4+2
Nezzie80 ~~~~~~~~~~~~~ 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaiskohan heti mukaan?! Täällä pettymys vaihtui suureen iloon eilen, kun viime pe tehty negatiivinen testi olikin eilen muuttunut positiiviseksi. :heart:
Laskettu aika on mielestäni pari päivää myöhemmin, kuin ed. kuukautisten mukaan olisi, mutta näillä mennään. En tiedä kiertoni pituutta, kun tästä kierrosta piti laskea mihin se suurinpiirtein minipillereiden jälkeen asettuisi, mutta saimmekin heti ilouutisen ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Eli:
LA 2.6. ...........toinen.............mulla ikää 32v.
 
Onko täällä muita jotka painii oman miehen kanssa lapsen pitämisestä? Mies haluaisi abortin, tai ei ole varma siitä mitä tuleman pitää ja on ahdistunut. Miettii taloutta, kouluaan (3lla vuodella amk:ssa) ym.. Olen yrittänyt rauhoitella asian suhteen mutta silti mies on muuttunut viikon sisällä vain sulkeutuneeksi. Onko normaalia miehelle? Olen puhunut kannastani etten halua aborttia, ja asiat järjestyy, muttei tunnu auttavan. Itse olen innoissani asiasta, mutta jotenkin tuntuu ettei oikeutta onneen ja iloon ole kuin toisella tunteet noin päinvastaiset..
 
Nippinappi: Mä en osaa sanoo tollaseen tilanteeseen mitään :( Sen voin sanoa, että jos haluat pitää lapsen, niin sä pidät, et suostu miehen painostuksesta aborttiin. Jos mies ei totu ajatukseen, että teille tulee lapsi, se on miehen päätös mitä sitten tekee. Jos mies lähtee, niin sä pärjäät yksinkin lapsen kanssa! Miehellä on kuitenkin nyt 8kk aikaa tottua ajatukseen lapsesta, mieli ehtii muuttua vielä monesti. Ja jos ei muutu, niin vielä kerran, sä pärjäät lapsen kanssa yksinkin!
Mä olen ollut yh aina, nyt kohta 9kk ollut nykyisen miehen kanssa. Yksin pärjää! Joskus se on h*lvetin rankkaa mut silti sitä pärjää! Kunhan on toimiva tukiverkosto, niin sitä jaksaa yksinkin lapsen kanssa. :)
Tsemppiä et mies muuttais mieltään!
 
Täällä ilmoittautuu joukkoonne uusi odottaja. Laskettuaika tosin menee toukokokuun puolelle, mutta veikkaisin kuitenkin että kesäkuulle mennään. Kyseessä toinen lapsonen. Esikoinen täyttää keväällä 3v.

Neuvolaan en ole edes vielä soittanut, jos sitten ens viikolla.

Olo ollut suht normaali lukuunottamatta pieniä pahoinvointi aaltoja silloin tällöin sekä ihmeellistä huulten kuivumista.

Listaan voi laittaa mun osalta
LA 29.5, 29v, toinen ja K-HKS
 
Pillipöllö kiitos vastauksesta. Nyk lapseni on edellisen parisuhteen tuotosta ja olenkin ollut yh tämän marraskuussa 3v täyttävän kanssa kokoajan. :) Tiedän että pärjää yksin, mutta toinen lapsi on kyseessä ja olishan se ihan mukavaa kun lapsella olis isä joka on läsnä.. :) Olen kokenut jo kuitenkin kaksi keskenmenoa, ja jos tämä menee kesken niin tilanne on toinen, kun että tiedostaen tekisin abortin jota en halua. No, ehkäpä tää tästä. :)

Mites, yleinen kysymys, onko muilla tullut raskausoireita?

Minulla seuraavaa:
Rinnat aristaa,
selkä juilii (ja lonkat),
väsyttää
ja ruoka ei maistu..
 
Seurailen toiveikkaana tätä pinoa, jospa pääsisin itsekin liittymään porukkaan :) Uskallan testailla vasta aikaisintaan lauantaina, tosin mies vannotti että odotan sunnuntaihin kunnes hän tulee työreissulta kotiin... (voinhan mä "salaa" vähän aloitella testailua siellä kotilabrassa... ;) )

Onnea kaikille plussanneille, te elätte jännittäviä aikoja :)

Nippinappi, sinulle erityisesti voimia - toivottavasti miehesi muutta mielensä ja on lopulta vain iloinen uudesta tulokkaasta. Ymmärrettävästi taloudellinen puoli huolettaa miestä enemmän, mieshän on perinteisesti se perheen "elättäjä" kun nainen jää mammikselle. Oliko vauva aivan täysin ylläri teille? Jos näin on, niin ehkä pieni asian sulattelu auttaa, ja mies tarvitsee vain hieman enemmän aikaa sulatella kuin sinä.

Ihanaa alkuraskautta teille kaikille onnellisille :)

terkuin, Vanilla Whip
 
Nippinappi, itselläni on myös aavistuksen verran ristiriitaiset fiilikset tästä raskaudesta. Meillä vauva on kyllä ns. tekemällä tehty, mutta lähinnä miehen toiveesta. Itselleni olisi olemassa olevat lapset riittäneet, mutta mies halusi vielä yhden lisää. Näin ollen hieman ymmärrän miehesi fiiliksiä asian suhteen, sillä omassa mielessäni on välillä jopa vilahtanut sellaisia ajatuksia, että "mitä hemmettiä minä olen oikein mennyt tekemään...". Uskon kuitenkin lujasti siihen, että mikäli tämä sisälläni kasvava toukka kyydissä pysyy ja syliin asti saadaan, niin on minunkin epäilykseni jo menneen talven lumia. Toivottavasti myös teillä olisi asia niin. :)

Varhaisultra on minulle ihan automaattinen juttu, sillä kummatkin keskenmenoni ovat olleet ns. keskeytyneitä, eli olin kantanut kuolleita alkioita viikkotolkulla sisälläni ennen kun km ultrassa huomattiin. Siksi haluan ultraan heti kun se on mahdollista.
 

Yhteistyössä