Kesäkuun Kastehelmet 2012 **KESÄKUUSSA ~ MEIDÄN KUU**

pillipöllö eikä iskeny ku kaamee kuume et ny oma syliin heti :D voi ku toinen o ihuna :heart:

meikkis kävi eilen lenkillä, ravasin portaita pariseen otteeseen, kävin ikeas pyörimäs tunnin verran ja ruokakaupas..eikä supistuksen supistusta..
ja ihme viime yön sai nukuttua aikas hyvin parit vessareissut toki piti tehdä.
Huomen poksuu jo 40 täyteen... :)

Nii ja ehkä mä alan kallistumaan suoraan sektioon.iskeny kaikki mahdolliset kauhukuvat perätilasynnytyksestä... Jospa ti sit pääsee puhumaan kunnon asiontuntijoiden kans ja päädytään siihen oikeeseen ratkasuun... meinaa molemmat vaihtoehdot pelottaa ny..ei kiva :(

Taistis ja pikkuneiti 39+6 :heart:
 
Tuo ahdistus ja epäusko tosiaan kummittelee täällä ja.. Mietin jotain synnytyksen jälkeistä masennusta ym. No en jaksa uskoa siltikään, että tilanne sellaseen menee. Varsinkaan kun täältä alkaa kantautua samoja tunnelmia muilta näin loppua kohden.. Oon tainnu olla se iloinen ja tasapainoinen - elämäni kunnossa oleva nainen niin tää ajatuksen muutos pelästyttää. Eipä jaksa syyttää kuin hormooneja.. Mulla on alkanu maitoa tihkumaan edellispäivästä. Ei tarvii mitään liivinsuojia, mutta nännit on tahmaset :) Ja turvotus on tullut. Ei pahasti, mutta sen verran sormia ja varpaita särkee ja nilkat on sukkien jäljiltä todella raiskatut...

Mies kyllä on vaistonnu hyvin mun levottomuuteni ja koskettelee/hieroo/kyselee vointia ja osoittaa hyvällä tavalla mielenkiintoa. Paljon puhutaan synnytyksestä ja siihen lataantuu kyllä kaikki tällähetkellä ja sitten vihdoin saan oman kehoni takaisin vaikla se maitokoneena toimiikin. Mulla on ihan parit joogaliikkeet joita odotan voivani tehdä ja itken ilosta kun jossain välissä saan jumpata j o s k u s :)

Miniä ei kyllä liikelaskea tartte, se on uskomaton venkooja vaikka tilaa ei todella ole. Nooo on tässä vielä viikkoja edessä ehkäpä..

Voimia siskot ja hermoja.

Mini rv 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihana pikkuinen Pillipöllöllä!

Taistis, tsemppiä! Ymmärrän mietteesi vaikka mullekin on kerrottu onnistuneista lähes 5-kiloisten perätilasynnytyksistä niin eipä tuollaista voi olla jännittämättä.

Mä olin eilen lasten kanssa koko päivän menossa ja tänään sitten en jaksakaan tehdä mitään, onneksi on viikonloppu ja mies saa hoitaa lasten viihdytyksen.

Tielsa rv38
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
Maikkii :wave: Jokos on vauva sylissä? =)
Mulla on ensi viikolla ballongin laitto ja hiukan jänskättää,mut silloin on jo rv 39, eli jospa ois paikat jo paremmin valmiina kuin tälläviikolla.
Ja onhan tässä aikaa vaikka lähtis syntyy itestäänki.
 
Moikka pitkästä aikaa. Huonosti on tullut käytyä täällä sen jälkeen kun liityin fb-ryhmään. Välillä olen käynyt täällä lukemassa kuulumisia, mutta en ole kirjoitellut mitään. Mulla on raskaus sujunut hyvin. Tänään on rv 38+3 eikä vieläkään ole ollut mitään supistuksia ja olo on muutenkin mitä loistavin, joten tuskin tässä tapahtuu mitään ennen laskettua aikaa.

ONNEA kaikille joilla oma nyytti jo on kainalossa :heart:
 
pillipöllö Meillä samanlainen mekko tytölle ( jos se sitten se lupaama tyttö on)
ja ihana vauva <3

seisomalaudasta Joku mainitsi mun poika on kohta 2v1kk ja ollaan hommattu pelkkä seisomalauta saa ny nähdä miten siinä pysyy. Toisin tähän mennessä ollut kiltti ja rauhallinen poika rattaissakaan ei oo tarvinnut pitää valjaita kiinni.Mutta saa nyt nähdä miten muuttuu kun vauvelikin syntyy.
Mä kuljen kaikki kauppa,ym matkat kävellen ja sy6ksyllä vien poikaa eskariin.

Oma vointi ei sitten taas mitään uutta on siivottu ja saunottu ja pesty 2 mattoa jajaja..no ei mitään vaikutusta.

Mäkin huhuilen maikin perään (jos vaikka erehtyskin käymään lukemassa) Että millanen tilanne siä kyssissä on onko ruuhkaa?
Ja kuulumisia muutenkin odotellaan maikilta ja aannalta

Tiistaita EDELLEEN odotellaan miks nää päivät matelee ja kun ei yhtään tiä mitä odottaa pääsenkö saliin vai käskevätkö kotiin ,onko paikat ees vähän kypsyneet vai ei yhtään mitään käynnistetäänkö vai ei ja jos käynnistetään niin millä.. Mä sekoon mä haluun tietää..enkä jaksa oottaa.

Edellisessä kävin 37+2 äippäpolilla ja olin sen 4cm auki ni tiesi että käynnistyspäivänä 37+6 tippaan pääsee ja kalvot puhkastaan.. Mutta nyt kun ei tiä yhtään ni ressaa ihan kamalasti..

Möhköpantti + 37+3
 
Heissan!
Kylläpäs tänne on muka niin työläs kirjautua sisään, vaikka päivittäin yritänkin käydä lukemassa kaikkien kuulumisia.

Ensinnäkin SUUREN SUURET ONNITTELUT KAIKILLE JO VAUVANSA SAANEILLE!!!! ja jaksamista meille muille.. odottavan aika on kyllä todella pitkä.. Ei enää jaksais odottaa, vaan haluais sen vauvan jo tänne.
Olen kyl todella malttamaton ja oma olokin on kaikin puolin tukala kauheine turvotuksineen ja kipuineen.

Täällä on kans tiistaina (niinkuin useammalla muullakin muistaakseni on) polikäynti, tai siis yliaikaiskontrolli. Siellä tutkivat ja sit päättävät että millä tavalla olis paras käynnistellä vai joutuuko leikkaa. Melko tympeää jos menee viellä näillä viikoilla suunniteltuun sektioon, vaikka tähän asti on sanottu että periaatteessa ei pitäis olla mitään estettä synnyttää alakautta (takana siis kiireellinen sektio noin 13kk sitten).
Onneksi ne ei kuitenkaan enää tuolta sit kotia laita ilman vauvaa (ja en todellakaan lähde vaikka mitä sanoisivat tai meinaisivat), koska matkaa on se 220km suuntaansa. Viikkoja sit tiistaina 41+5.

Oliko täällä muuten joku, joka olis nyt Oulussa käyny synnyttää? Kuinkahan lie täyttä, kun puhelimessa "pelottelivat" aikaa soittaessaan että me ollaan kyllä niin täynnä, että mitenhän tänne mahtuu...mutta pakko kai se on noilla viikoilla jo käynnistykseenkin ottaa.. Tosi positiivinen kuva jäi taas siitä paikasta että hohhoijaa. Ja sit vielä toi matka.. Ahdistaa jo koko homma valmiiksi :) Syntyispä nyt issekseen, niin ei tarvis sit yhtään ylimääräistä siellä makoilla jo ennakkoon.

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

GuardianAngel 41+2
 
POKS 40
Alkaa myös täällä ottamaan hermoon kun ei kaveri tahdo luopua yksiöstään millään. Koko päivän tullut kipeitä supistuksia ja limatulppa irtosi. Ei voinut kyllä siitä klöntistä erehtyä,yäk:$
Joka ilta sitä nukkumaan käydessä toivoo, että synnytys käynnistyisi. Vaikka pelko on aika kova siitä, että ehdinkö ajoissa sairaalaan. Lastenvahtia täytyy odotella ja sit kun paikat on jo ennestään sen 4cm auki niin laittaa kyllä pelottamaan.
ONNEA VAUVANSA SAANEILLE!!

Maraiitti ja saukko40
 
Noniin, nyt on pieni tyttö sylissä :) Syntyi lopulta eilen aamupäivällä suunnitellulla sektiolla rv 38+4 ja painoa oli 3445g.

Tiistaina aloitettiin käynnistely ballongilla, keskiviikkona sain 2 annosta prostinia kohdunsuulle. Lapsivedet meni ballongin laiton yhteydessä, minkä takia olin antibioottitipassa siitä eteenpäin. Torstaina siirryin synnytyssaliin oksitosiinitippaan, mutta mitää edistystä ei tapahtunut. Siinä vaiheessa lääkäri sanoi, ettei voida odottaa enempää, kun kalvot oli olleet puhki jo 3 päivää. Toivoin kuitenkin niin kovasti ettei tarttisi mennä sektioon, ja lääkäri suostui vielä yhteen kokeiluun oksitosiinilla. Lopulta synnytys ei kuitenkaan lähtenyt etenemään ja eilen aamula sitten tehtiin sektiolla. Kaksi vuorokautta siis kärvistelin synnytyssalissa ja Toivoin, että josko ne omat supistukset alkaisi, mutta ei!

Vaikka olin tosi harmissani, ettei allatiesynnytys onnistunut, niin tiedän että kaikkikeinot kokeiltiin kyllä. Nyt oon vielä sektion jälkeen melkojyrän alle jäänyt, mutta kyllä tämä tästä kohenee :)

Ihana vauva ja osaava sairaalahenkilökunta, oon lopulta tosi tyytyväinen.

Palaan lukemaan tarkemmin, kunhan kotiudutaan.

Maikki + tyttö kohta 1 vrk
 
chidi, poikkka ja maikki79 Paljon Onnea pienistä :heart::heart::heart:

Ja poikkkan pikkuiselle paljon voimia :)


40 poks!

kärvistelin sellasen 5h supistuksista pitkin yötä... mut eipä ollu tarpeeks napakoita vaikka kipeetä tekikin ja unet jäi sitten väliin... Noh tiistaita odotellen ;)
eipä sitä uskois et viikkoja kasassa tän verran..alkuu sai pelätä ettei mene vaan kesken ja joutu rajoittaa liikkumista jne.. mut nythä tää jäi tosiaan sit asumaan tänne yksiöön.tietty hyvä näin :heart:
kaikki o jo ihan malttamattomia ja kyselyjä sataa, koska vauva oikeen tulee.. meinaa järki mennä kyselyihin..silleen kyllä mä ilmoitan ku se on täällä :)

Taistis ja pikkuneiti 40 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
chidi ja maikki79 onnea sylintäydeltä!! Voih, ihanaa! <3

Pillipöllö teidän prinsessa on aivan ihana!! Sydän oikein sulaa kun kuvaa katsoo!

...hassua todella ajatella itsestä tulee äiti ja ei kauaakaan kun oman vauvan saa viereen. Ajatus sinänsä tuntuu kaukaiselta vaikka valmis tulevaan koitokseenkin onkin!

Itsellä ei mitään uutta.. Vointi sama ja muutamana päivänä oon kokenut voinnin jopa paremmaksi kuin pitkään aikaan! Outoa :D lisäksi mää nukun kun tukki! ..viime yönäkään en herännyt kertaakaan edes wc:seen! Tämä on kans hyvin kummallista kun olen lukenut että monet odottavat heräilevät useasti yön aikana.. Niin ei, mää vaan nukun :D ...vettä juon kuitenkin sen pari litraa päivässä.

Mää otin neuvolasta verensokeri mittarin kotiin omaksi iloksi koska jos tuo vauva nyt on niin iso ja silti mulla ollut sokerirasitus kunnossa niin oon ajatellut muutaman kerran mitata paastoarvoa ja sitä 1h aterian jälkeistä.. Paastoarvot oli pe 3.8 la 4.1 ja tänään 4.0.. Ja tunti ruokailun jälkeen pe oli 5.6 eilen unohdin ja tänään en oo vielä syönyt aamiaista... Anyway hyvältä näyttää sokerit ja näin saan mielenrauhan että vauva ei tllätyksenä ole "sokerivauva" ...ja itse olen asian vielä varmistanut :)

Eipä tässä näin aamuisella muuta :D (kauhee teksti :D )

Ihanaa sunnuntaita mammoille! ;)

Hemutus ja Möykky 38+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Poikka ja maikki pienistä prinsessoista!

Tsemppiä kaikille loppu metreille! Ja kannattaa varautua siihen, että se odotus voi kestää myös sen 42 viikkoa, kuten täällä. Onneks olin ottanut alusta asti asenteen, että loppuun asti mennään, niin turhemmilta pettymyksiltä on vältytty. Toki välillä on ollut päiviä ettei olis kestänyt yhtään vauvauutista myöhemmältä lasketun ajan omaavalta ja lisäksi tehnyt mieli pysyä pois täältä kuten myös fb-ryhmän keskusteluista. Onneksi tämäkin odotus, joka on ollut loppujen lopuks suht helppo, varsinkin jos vertaa esikoisen aikaiseen, päättyy aikanaan. Huomenna aamusta osastolle kypsyttelemään paikkoja, joten pari kolme päivää vielä on elettävä tämän pienen pallon kanssa. En luultavastikaan pysty päivittelemään pinoa sairaalasta käsin, joten päivittelen tiedot sitten kun kotiudun, oletettavasti ensi viikonloppuna.

Mupelo ja sintti 41+6
 
Viimeksi muokattu:
heippa vaan kaikille!

Täälläkin on jo vauva ollut kotona kaksi viikkoa =) Tyttö syntyi 29.5. 3380 g 50 cm viikolla 38. Jouduin jo aikasemmin sairaalaan kovan kuumeen vuoksi, jota luultiin eka munuianaltaan tulehdukseksi ja joka sitten olikin kohtutulehdus ja sen seurauksena jouduin käynnistykseen. Kymmenen vuorokautta vietin Oysissa sitten ja sen jälkeen vauvan kanssa ajeltiin kahtena päivänä sinne verikokeisiin. Nyt kuitenkin kaikki hyvin <3 Kova oli tulehdus ja mutta onneksi kaikki nyt ohi! lapsetkin pärjäsi kotona hyvin vaikka ekaa kertaa äipästä erossa olivatkin.
Tyttö on itse suloisuus!
Paljon onnea kaikille vauva uutisista! Ja tsemiä vielä jotka odottavat!
Joku kyseli Oyksista, kyllä sinne mahtuu ja tekevät tilaa aina tarvittaessa, vaikka paljon siellä kyllä syntyy lapsia! Aivan mahtava kätilö sattu meille ja osastollakin apua oli saataville koko ajan, vaikka itsekin tosiaan sitä kolmatta tein =) Tulipahan kerrattua ja kyseltyä kaikki imetyksestä ja vauvan hoidosta siellä, ihanaa että hoitajat antoivat aikaa vaikka kyllä siellä kiirettä heillä piisasi!
Empun odottaja ja typy
 
PikkuistaOdottava Samat fiilikset täällä, kaikki pitäis olla valmiina, mutta OIKEESTI siellä pinnasängyssä on kohta vauva!?! Mutta mitä kaikkea tapahtuukaan ennen sitä; minkälainen lähtö tulee sairaalaan? Minkälainen synnytys? Miten siitä toipuu? Onko tulokas tyttö vai poika?? Huh huh, niin paljon ihmeellisiä asioita tiedossa..:D

Ja miten koirat suhtautuu vauvaan? Miten sen kohtaamisen osais tehdä oikein? ..Meinasin jonkun rievun ottaa sairaalaan mukaan, jonka isäntä saa tuoda sitten koirien haisteltavaksi ennen kotiin tuloamme. Odotan niin vaunulenkkejä koirien kanssa, toivottavasti ite on sitten suht nopeesti siinä kunnossa.. Onneksi on kesä (kaikki meneminen on niin paljon helpompaa)! =)

Monella tuntuu olevan tuskasta oloa ja odotusta. Ite voin kyllä sanoa, että ei oo minkäänlaisia kipuja tai tuntemuksia tulevasta.. En edes tiedä mikä supistus on.. Muuten olo ois oikein reipas, mutta väsyminen tulee kaikesta tekemisestä niin nopeesti! Eilen siivosin ja huhkin koko päivän, illalla olo olikin sitten niin vetämätön että melkein pelotti, hyvä että sohvalta jakso nousta ylös.. Mutta kun olis niin paljon tekemistä.. Mikä se pakkomielle on, että kaikki oltava järjestyksessä kun sairaalaan lähtee!:D

(.) Viime pe neuvolalääkärissä: Kaikki ok, kohdunsuu pehmeä mutta ei kai juurikaan lyhentynyt. Vauva köllii pää alaspäin valmiina lähtöön, ollut jo todella pitkään raivotarjonnassa. Painoa tullut yhteensä odotusaikana n.17kg. :O Tosin turvotuksesta varmaan iso osa.. Minkäänlaista painoarviota en ole vauvasta saanut missään vaiheessa.

~Lenni 37+6
 
Onnea kaikille uusista vauveleista!

Täällä eilen supisteli ekan kerran pitkin päivää kunnolla, ehkä kun kaupoissa kierteli useamman tunnin, ei kuitenkaan tänään enää mitään. Päänsärkyä myös ollu jo parina päivänä. Tajusin kyllä eilen että rytmit muuttuu aika tavalla kohta että parempi nauttia vielä nyt kun on kuitenkin helpompaa..
Meillä koira esikoisen kohdalla pelkäsi ensin vauvaa ja tottui pikkuhiljaa, ei mitään vihasuutta missään vaiheessa. Nyt ajattelin jonkun rätin sille sairaalasta miehen mukaan laittaa että tottuu tuoksuun ensin ja luulen että on vaistonnut jo vauvan kun olen mahaa näyttänyt.
teris 37+4
 
Hahahha tänään söin sitten aamupalaksi ison lautasen puuroa jossa kourallinen mustikoita, nokare voita ja maitoa ja lisäksi vaalean leivän ja ison lasin maitoa!
NOH tunti aamupalan jälkeen mun verensokeri oli 8.9!!!!!!! (max arvo 7.8)

Meninpä sitten asian vuoksi ihan paniikkiin että mitä sitä nyt tehdä... Aikaisemmin nuo tunti aamupalan jälkeen ovat olleet luokkaa 5-6.0 ja nyt noin korkea arvo! Itse epäilen että korkea nousu voisi juuri johtua puurosta ja maidosta..

Kaiken kukkuraksi mittasin sitten ennen lounasta verensokerin ja se olikin sitten 3.6!! Eli törkeen matala ja olo oli myös sen mukainen!

Huomenna ajattelin katsoa yhtä tiiviisti mutta aamupalalla en syö puuroa lainkaan :)

Mitä mieltä olette, pitäisikö mainita äitipkl:llä tuosta korkeasta arvosta jos kaikki muut ovat ok? Vielä en ole mitannut ruokailun jälkeistä arvoa.
 
Hemutus: Puuro Marjoilla yksinään aamupalana ilman vaalea leipää voi olla riittävä jos vetäset lasin maitoa vielä kaveriksi. Puurohan on ihan ok hiilihydraattia. Ehkä söit mielestäsi vähän, mutta sitäkin hiilaripitoisesti.. Näin semi ruoka-aine kyylänä urheilun vuoksi aikanaan toteaa täältä.. Mua kiinnostais tietää pelkkä puuro/maito sokeriarvo vs. Leipä/maito jonka ei kylöä pitäisi kantaa nälkää niin potkälle pois kun puuron :) jos et normaalisti syö tommosta aamupalayhdistelmää sun tuskin kannattaa siitä neuvolassa mainita sanoisin..

onnea tuhannesti vauvautuineille!!! Täällä olotilat samanlaiset ja poltot öisin jatkuu. Kauratyynyä ja panadolia... Päivisin ei mitään erityis supistuksia vaan saa aika rohkeasti häärätä. Turvotukset tullu ja sormukset pannassa, samoin sukat on aika kamalat. Maitohormoonit lähteny myllää ja nänninpäät valkosessa töhnässä :) mini jumppaa minkä kerkii. Mieli on asteen rauhoittunut kun synnärillä kävin tutustumassa ja siellä ne käytännön jutut selvisi. Henkistä valmistautumista, avaavia asentoja/hengitystä, rentoutumista iltaisin supistusten ollessa päällä. Aktiivisynnytys sivustot oli aika informatiiviset ( ainakin mulle) ja jälleen yksi kirjanen äidiksi omaa kehoa kuunnellen on antanu jotain voimaa sielun syövereihin..

Huomenna neuvolaan tutkaamaan tilannetta ja rv 38 poksahtelee. Huuuiiiiii
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Tunti Ruokailun jälkeen arvo oli 7.1 (max7.8) eli näyttäisi olevan kunnossa :)

Sandrastiina
Normaalisti syön aamiaiseksi kaksi leipää kinkulla, juustolla ja kurkulla sekä kupillisen maustamatonta jugurttia ja siihen marjoja/leseitä ja juotavaksi sokeritonta mehua.
Pitänee seurata kyllä tuota aamiaista. En olisi uskonut että puurolla olisi tuollainen vaikutus..! Jos huomenna ja tiistaina arvot ovat kunnossa niin en sano asiasta mitään äitipkl:llä..
 
Viimeksi muokattu:
Hemutus Mulla on ihan sama efekti sokereihin jos syön puuroa aamiaiseksi (perus ruis tai kaurapuuro voisilmällä), halleluja mitä sokeri arvoja tulee, mutta jos syön perus kaksi ruissaria ja jugun, on normi arvot. Yksittäiset arvot eivät äitipolilla vielä "nasauta" sua =) T. Tanja heinäkuisista
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus

Yhteistyössä