--- kesäkuntoon 2011 ---

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Revol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
millasia ohjelmia teil on revol ja sone ? tai saa muutkin vastata:D mun tarttis päivitellä omaa jos sais aikaseks tänään soiteltua pt:lle

Raskain sydämin joudun myöntämään, että lihasten kasvattaminen on mun osalta ohi. Olen jo ajat sitten joutunut luopumaan isoista painoista, ja nyt viime aikoina pienemmistäkin pahan käsi-ihottuman takia :'( Penkkiä teen kuitenkin vaikka ei olisi käsiä ollenkaan, se on mulle niin rakasta hommaa. Teen tosi pitkiä sarjoja, toisinaan ihottuman salliessa isommilla painoilla. Hauiksille ja selälle pitää keksiä jotain. Jaloille jotain jumppaa.. :( :(

Raskain sydämin joudun myöntämään, että lihasten kasvattaminen on mun osalta ohi. Olen jo ajat sitten joutunut luopumaan isoista painoista, ja nyt viime aikoina pienemmistäkin pahan käsi-ihottuman takia :'( Penkkiä teen kuitenkin vaikka ei olisi käsiä ollenkaan, se on mulle niin rakasta hommaa. Teen tosi pitkiä sarjoja, toisinaan ihottuman salliessa isommilla painoilla. Hauiksille ja selälle pitää keksiä jotain. Jaloille jotain jumppaa.. :( :(

En miekään kasvata lihaksia, mut jos kasvaa niin se ei kyl yhtään haittaa, sais tulla täytettä lisää et nahka kiristys ;)

Markiisi: Miulla ei ole mitään ohjelmaa, teen ihan fiiliksen pohjalta, mutta suurinpiirtein näin menee miun treenit viikon aikana: vesijuoksu*1 lenkkeily*3 lihaskunto alaosa*1 ja lihaskunto yläosa*1. Sit hyötyliikuntaa toki.
Esim tänään kävin tunnin reippaan lenkin ja sit puol tuntiii penkkiä ja vatsoja. Pitkiä sarjoja. Yritän tiristellä rasvoja vähän pois. Parin viikon päästä aattelin lyhkästä sarjaa ja enenpi painoja.
Välineistönä käytän penkkiä, palloa, kuminauhaa jumpan lisäks. Ruokavaliota säätelen tarpeen mukaan. Mut aika tavismeininkiä , not so serious ;) :D Kerroppas vähän omastasi??? :)

[QUOTE="sone";23434363]En miekään kasvata lihaksia, mut jos kasvaa niin se ei kyl yhtään haittaa, sais tulla täytettä lisää et nahka kiristys ;)

Markiisi: Miulla ei ole mitään ohjelmaa, teen ihan fiiliksen pohjalta, mutta suurinpiirtein näin menee miun treenit viikon aikana: vesijuoksu*1 lenkkeily*3 lihaskunto alaosa*1 ja lihaskunto yläosa*1. Sit hyötyliikuntaa toki.
Esim tänään kävin tunnin reippaan lenkin ja sit puol tuntiii penkkiä ja vatsoja. Pitkiä sarjoja. Yritän tiristellä rasvoja vähän pois. Parin viikon päästä aattelin lyhkästä sarjaa ja enenpi painoja.
Välineistönä käytän penkkiä, palloa, kuminauhaa jumpan lisäks. Ruokavaliota säätelen tarpeen mukaan. Mut aika tavismeininkiä , not so serious ;) :D Kerroppas vähän omastasi??? :)[/QUOTE]

kuulostaa oikeen hyvältä :)
mulla menee 6 jakosesti ohjelma ja vuoro viikoin 3-4x6 sarjaa joka toinen 3-4x12
6 viikolla negatiivisia joisain
suurinpiirteen näin välillä fiiliksen mukaan muokkailen salilla
ja sitten lisäks salsaa..zumbaa...

Maanantai

rinta olkapäät

vinopenkki smith

penkkipunnerrus

vipuvarsivinopenkki

flyes käsipainoilla

pec deck

pullover käsipainot

yhdenkäden vipunosto sivulle käsipainoilla

pystysoutu mutkatangolla

vipunostot kyyryssä takahartioille

ti

reidet pohkeet

reisioukistus maaten

hack
reisiojennus istuen
loitontajat
pohkeet

ke

hauis ojentajat takahartiat

scott hauiskääntö taljassa

hauiskääntö tangolla

hauiskääntö istuen

kapeapenkki

ranskalainen punnerrus käsipainoilla

takahartiat taljassa maaten
vatsarutistus 5x15

hoover x3

to selkä

ylätalja eteen kapea kahva

alatalja kapealla kahvalls

rintatuellinen kulmasoutu

hammer soutu

selänojennus
pohkeet

pe
takareidet
reisikoukistus istuen
maastaveto
vatsarutistuksia 5x20
vartalonkierto 5x20

la
alaselkä kädet
hauiskääntö istuen
ojentaja punnerrus ojentajilla
tuplahaukat ristikkäistaljassa

keskitetty hauiskääntö talja

ranskalainen punnerus tangolla
hammer kääntö käsipainoila

selänojennus 100 toistoa oma paino

voi hitsi kuulostaa kurjalta tuo ihottuma:hug:
mun pitäs koettaa välillä vähän rauhottua ku tuntuu et meen ihan tukkaputkena :snotty:

Kesäkuntoon projekti alkaa heti kun vauva on maailmassa ja lääkäriltä lupa. Tavoite mahtua kauniisti istuvaan hääpukuun kesällä!! Onneks muutama kuukausi jää aikaa tavoitteiden saavuttamiseen. Tavoitteena ei ole niinkään saavuttaa jokin tietty kg määrä vaan kiinteät mitat ku aikoinaan kilpaurheilu aikoina..

Paino nyt 62,5kg, lähtöpaino oli reilu 2vk sitten 63,4kg. Ihan ok, ajattelinkin että noin puolen kilon viikkovauhti olis mulle sopiva. Lantiolta lähtenyt sentti, vyötäröltä ei yhtään, mutta kyllä mulle housut menee paljon paremmin nyt jalkaan kuin 2vk sitten. Eilen n. 1,5h liikuntaa.

63.3 63.4 62.7
lantio 95 94 92
napa 74 73 71
vyötärö71 67 66
reisi 56/55 55/54 54,5/53,5
rinta 89 89 90
hauis 32 32 32

Lähtötilanteeseen nähden on parissa viikossa kyllä hyvin lähtenyt senttejä ja painoo 600g :D Tosin ennen tätä ketjua lähtötilanne oli 64.7 ja nyt 62.7 eli kuitenkin parisen kiloa. Reisistä ei vaan tunnu sit millään lähtevän, tosi huono aineenvaihdunta, ne oikeen kerää nestettä!! Argh!!

Markiisi: Huhhuijaa, siulla on kyllä aika hurja ohjelma, enkä edes ymmärtänyt puolikaan "ammattisanastosta" ;) Ilmankos siulla onkin hauis 41cm! Kuinka kerkeet keskittyyy noin paljon bodaamiseen? Vähän nolo kyl, mut kokeilin mittanauhaa hauikseen ja 41cm:n kohdalle, ihan älytön haba siulla, 10cm isompi kun miun ,ja miulla on jo kohtalaisen kokonen naiseks :0

Mää voisin liittyä mukkaan, vaikka kesä jo kohta kolkutteleekin. :)

Vaa'asta on kyllä paristo ollut tyhjillä viimeset puol vuotta ettei oikeastaan hajua painosta (Wiin punnitus joskus pari kuukautta sitten oli vajaa 65), pittuutta on 168 cm. Muut mitat: rinta 86, vyötärö 66, lantio 87-88 (mistä kohtaa se mitataan?? tuosta luiden kohilta 87, alempaa tulee sitten enemmän mittaa), reisi 54 ja haukkarin mittasin nyt ensimmäistä kertaa eläessäni 28. Tuntuu että tuo mitta kyllä huijaa, kun olen aina luullut lantiotani yli 90 senttiseksi. Mutta joo painoa pitäs se viis kiloa saada poikkeen (noin 60 kiloon) & pylly ja reidet kuosiin. Olen aina ollut tällainen päärynävartaloinen, että jos reisistä lähtis poikkeen muutama sentti, niin olisin iloinen enkä pistäis pahakseni, jos rintoihinkin tulisi jostain lissää senttejä. :D
Punnitsen jahka löyvän toisen vaa'an tai kiipeän Wiin kimppuun. :) Lenkkeilen päivittäin (koira ja pieni lapsi) ja tanssin pari kertaa viikossa, siinähän se. Punttireenin vois kyllä aloittaa, että sais haukkarin kondikseen ja myös jotkut tehokkaat pylly-reisiliikkeet on tervetulleitta.

[QUOTE="sone";23439035]63.3 63.4 62.7
lantio 95 94 92
napa 74 73 71
vyötärö71 67 66
reisi 56/55 55/54 54,5/53,5
rinta 89 89 90
hauis 32 32 32

Lähtötilanteeseen nähden on parissa viikossa kyllä hyvin lähtenyt senttejä ja painoo 600g :D Tosin ennen tätä ketjua lähtötilanne oli 64.7 ja nyt 62.7 eli kuitenkin parisen kiloa. Reisistä ei vaan tunnu sit millään lähtevän, tosi huono aineenvaihdunta, ne oikeen kerää nestettä!! Argh!!

Markiisi: Huhhuijaa, siulla on kyllä aika hurja ohjelma, enkä edes ymmärtänyt puolikaan "ammattisanastosta" ;) Ilmankos siulla onkin hauis 41cm! Kuinka kerkeet keskittyyy noin paljon bodaamiseen? Vähän nolo kyl, mut kokeilin mittanauhaa hauikseen ja 41cm:n kohdalle, ihan älytön haba siulla, 10cm isompi kun miun ,ja miulla on jo kohtalaisen kokonen naiseks :0[/QUOTE]

on siinä juu kokoa:ashamed: mun ja miehen kädellä ei suurikaan ero ole...mä en tiedä mä revin sen ajan aina jostain:ashamed: nyt oon ollu kotosalla ja välillä salilla ihan töissä:rolleyes: oon saanu kyl kuulla että tuo vaan se patjakin tänne..mut joo pääsääntösesti jako menee aina noin ja liikkeet vaihtelee..alunperin bull mentulan tekemä ohjelma body lehestä ja sen näytin personalille ja sitten ollaan muokkailtu ja vaiheltu.
pari vuotta sitten mulla oli käsi varmaankin jotain 30cm luokkaa mulla on jossain se päiväkirja parin vuoden takaa,,:snotty:
mä kävin kehomittauksessa juuri ja se tuumas että jalat on heikommat ku yläosa:ashamed: mutta eiköhän tuohon tuu muutos ku päivitän ohjelman.lihaksia on reilusti keskivertoa enemmän:ashamed:ja rasvaa sais vähän viel lähtee:kieh:

Heippa fortune , ja tervetuloa!!! :) Kuulostaa hyvältä siun plääni! Lantio mitataan leveimmästä kohdasta, ei kuitenkaan enää reisien kohdilta. Ite otan se mitan vähän lantioluiden alapuolelta, pepun korkeimmalta kohdalta. Tääkin riippuu ruumiinrakenteesta missä se lantio on leveimillään. Kokeilet vaan erikohdista ja mistä saat isoimman mitan.

Markiisi: Viel utelen, paljon siulla on muut mitat, paino, pituus ja rasvaprossa? Pitäs käydä taas itekkin inbodyssa mut ei oo kyl vara kun on hitosti noita menoja nyt. Mut viimeks kun kävin niin jos en ihan väärin muista niin rasvaprossa olis joku 20-21. Ja suositukset on 18-28. Bodaajillahan taitaa olla prossat paljon alle suositusten.

[QUOTE="sone";23440275]Heippa fortune , ja tervetuloa!!! :) Kuulostaa hyvältä siun plääni! Lantio mitataan leveimmästä kohdasta, ei kuitenkaan enää reisien kohdilta. Ite otan se mitan vähän lantioluiden alapuolelta, pepun korkeimmalta kohdalta. Tääkin riippuu ruumiinrakenteesta missä se lantio on leveimillään. Kokeilet vaan erikohdista ja mistä saat isoimman mitan.

Markiisi: Viel utelen, paljon siulla on muut mitat, paino, pituus ja rasvaprossa? Pitäs käydä taas itekkin inbodyssa mut ei oo kyl vara kun on hitosti noita menoja nyt. Mut viimeks kun kävin niin jos en ihan väärin muista niin rasvaprossa olis joku 20-21. Ja suositukset on 18-28. Bodaajillahan taitaa olla prossat paljon alle suositusten.[/QUOTE]

Kiitos. :)
Joo jos levveimmältä kohalta ottaa niin tuleekin sitten 92 cm eli kuullostais oikeammalta. Mun pitää panostaa näiden jalkojen kaventamiseen joka kohalta ja tosiaan pyllyyn. Sen kun mittasin niin tuli 98 (eikai tää nyt ole mun lantiomitta kumminkaan?? :ashamed: tuo pylly kun on iso, mutta ei muodokas). Varmaan tulisi sitten enemmän, jos siinä olisi lihasta eikä olisi noin lättänä. : / Eli se on mun kesäkuntotavoite. =)
Oiskohan sitten kyykyt parhaimmat treenausmuodot pyllyyn vai mitä suosittelette? Ja millä saa pohkeita ja reisiä kapeammaksi, kun ei ne tuolla lenkkeilyllä ja tanssilla tunnu pienenevän..
Ja haukkarista tosiaan tavoitteena joku päälle 30 senttiä.
Kävin jopa punnihtemassa itteni ja liikaahan tuota on kertynyt, 65,2 kiloa tällä hetkellä. Eli tavoite pompsahti -5,2 kiloon. :laugh: On tullut hieman herkuteltua ja talvirasvaa näin kevään korvilla perhana.

Eli perjantaisin on mittailupäivä? Jos mä nyt saisin otettua itestäni kunnon niskalenkkiotteen ja reenattua teijän kanssa. :wave:
Aloitan nyt vauhdikkaallaa siivoamisella!!

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa vaan mukaan, Fortune! :)

Mulla paino tänään 59,6. Noin 2,5kg siis jo lähteny! Tosin eipä siinä taida riemuittavaa olla, helpostihan se paino tippuu kun lihakset pienenee... :( 3-4kg vielä ja jonkinasteista lihasten ylläpitoyritelmää.

Sonella menee hienosti! :)

Fortune, en osaa kyl sanoo kumpi on siun lantiomitta, mutta tärkeintähän se on että otat aina samasta kohdasta, voithan sie seurata kumpaakin lukua? Hei siihen pepun nostattamiseen on paras liike rappusjuoksu, käy syvempiin perslihaksiin, mitkä kannattattelee. Vannon kyykkyjen nimeen myös. Jalkaprässi salilla käy myös gluteus maximukseen elikkäs isoimpaan perslihakseen, sillä sais sitä muotoa muokattua. Eli tavote pystympi ja pyöreempi peppu? :) Neuvokaa viisaammat lisää :D

Neppi: Millon aiot jakautua? Millaset tavotteet? Onko painoa tiputettavana? Vatsat on kyl aluks ongelma kun ei voi vähään aikaan treenailla, mut jos oot kilpaurheillu niin kai sit suht nopsaan pääset treenaa niitä??

Revol, missäs siun mitat? Onpas tippunu paljon siun paino!!! :0 Ookko syöny mitään?? :D Kiiti vaan tsempeistä, oon ihan tyytyväinen kun jo tässä vaiheessa on saanu senttejä pois.

Nyt kyssäri, saako kukaan muu niska-hartia seudun ihan jumiin treeneistä? Varsinkin penkistä tulee ihan jumiin! Teenköhän mie jotain omituista vai liian paljon?!?!? Nyt on auts auts auts! Tosin miulla kyl jumahtaa muutenkin tosi helposti, oon diagnosoinut itelleni tension neckin ;)

Joo-o, on vielki ihan tosi jumis niskat. Aattelin et eipäs tullu mikään lihas kipeeks kun treenasin sillon to ja eilen vasta kipeyty!!!!! Outoo!!! Kävin muuten ostaa vitamiineja, alkaa tosi helposti kramppaamaan kun treenaa. Magnesiumin puute oisko (vai treenin ,heheh). Rautaa tarviin kans, kun tekee mieli pinaattia ;) tuleekohan miusta Kippari-Kalle kun syön päivittäin melkeenpä pinaattia :D

Eilen kävin 45minsan lenkin, en muuta, tänään en taia jaksaa tehä mitään! Huomena olis varmaan ala-osatreeni... Nyt on jotenki sellanen ei jaksa/huvita olo! Tai sit se vaan johtuu kun on sunnuntai. Täyty varmaan pyhittää lepopäivä ;)

Revol: Mie oon pidättäytynyt herkuista kokonaan, ei onnistu jos vähän maistelen, sit tulee heti sokerikoukku. Joten meen nyt tällä sokerittomalla ja sit jossain vaihees palkoihen itteni yhel herkkupäiväl.

Hei!

Puntarilla käyty ja viime viestistäni, eli viikon takaisesta, oli kaksi kiloa tippunut! :) Eli paino nyt 76kg. Minulla on ollut koko ajan sellaisia pieniä "tsemppietappeja" eli nyt tuli motivoitunut fiilis, että pari kiloa kun saan pois, niin olen lähempänä 70kg kuin 80kg :) Ja siitä ei sitten olekaan kuin muutama kilo kuutosella alkavaan painoon, mikä oli sellainen ultimate haavetavoite, jota en uskonut koskaan saavuttavani, mutta uskomatonta kyllä, vain muutaman kuukauden jälkeen olen jo hyvin lähellä sitä tavoitetta! :D

Treenaaminen on kyllä valitettavasti jäänyt nyt todella vähiin, ei ole ollut mahdollisuutta :( Lihasta pitäisi kuitenkin jossain välissä yrittää kerryttää tämän löystyneen ihon täytteeksi.

Te olette kyllä niin reippaita treenaajia! :flower:

Harmistus vain se ihottuma-asia :(

Ihana mieli ja kevät! :)

Kiva kuulla Jossu että on tullut edistystä, ja siitä se vielä tippuu sinne kutosella alkavaan :) :) Tiputtelet vielä sitä painooo jokusen kilon ja alat sit reenailla pikkuhiljaa! :D

Äh, nyt tuntuu ettei mitään tapahu ja turvottaa ihan sikana, jalat on kun pallot! Jalkatreenit on kyl jääny vähemmälle. Tänään tein 45minsan treenin, 10-15 minsaa lumen lapiointii et vertyy ja sit aittaan! Tein 6*30 toistoa pelkällä tangolla (10kg). Vaihdelleen leveetä ja kapeeta otetta. Sit 6*30 erilaisia vatsalihaliikkeitä. Illalla tunnin vesijuoksu. Pitäsi saada kunnolla treenattuu jalkoja!!!! Tytöt hävitti miun jumppakuminauhanki, sillä oli niin helppo treenata sisä ja ulkoreisiä samal ku laitto ruokaa :D

Kävin tänään keuhkopolilla, ottavat aina painon ennen spirometriaa, vähänkö masenti se lukema 66.5!!!! Oli miulla kengät jalassa ja iso kerros vaatteita päällä , mut silti!!!! Aamupainot ilman vaatteita on ollu miun mitta, ja se on ollu siin 63kg:n tienoilla. Olipas harvinaisen paska vaaka siellä ;) ;) ;) Valehtelijakin vielä!! :D

Mullakin oli samanlaisia "tsemppietappeja" kuin jossulla! :)

Eilen sitten tein elämäni ensimmäisen jalkaJUMPAN. Ensin tuntui että ei tästä mitään tule, ei passaa mulle. Oli ikävä isoja painoja ja isoa tuskaa. Mutta tulipa ne maitohapot ilman painojakin ja nyt alkaa jo tuskakin tuntua reisissä ja pakaroissa. Huomenissa voi olla kävely vaikeaa. Mukavaa oli! Tänään penkki.

Älä sone välitä semmosesta kakkavaa'asta! :D

Revol: No aattelet että kokemus se on sekin ;) Voihan se olla että pääset ottaa ne painotkin jossain vaihees mukaan vielä :) Mie en ees kärsi ottaa, tulee kramppeja niin helposti reisiin, ainaki tällä kunnolla vielä. Onneks on pari kk aikaa nostaa kuntoa.

Vitsi kun tekee hyvää kuivakuppaus, vähänkös lähtee hyvin nesteet liikkeelle läskireisistä! Huono aineenvaihdunta on kerryttäny niin paljon kaikkee paskaa! Luulen että lihasten kasvaessa sellukin vähenee. :)
Eilen oli lepo ja tänään on illalla tunnin lenkkeily. Pitäs v.loppuna varman tehä kunnon jalkatreeni. Huomena olis taas mitat, saatan kyl skipata ettei mee päivä pilalle, kiva aika kuukaudesta kun maha on kun synnytyssalissa :0 ;) Huomen olis viel yhdet maistrattihäät, täytyy pysyy hyväl tuulel :) Teen morsiammelle meikin ja kynnet! :)

Hei, laitettasko jossain vaiheessa millasia ruokavalioita kenelki on? Voi saada hyvää vinkkii ja vaihtelua omiin pöperöihin!

Mulla on vielä toistaiseksi ihan mitä sattuu -ruokavalio.. :ashamed: Olen ikäänkuin laihduttanut salaa itseltäni. Pitäis alkaa syömään terveellisemmin, proteiinitkin jääneet liian vähälle.
Mulla muuten lähti sellut kokonaan pois silloin kun olin laiha. Olis vaan kiva ettei tarttis alle 50 kg:n mennä taas. Kumpi lienee pienempi paha, selluliitti vai anorektinen kroppa? :|

No kyllä se sellu kuitenkin voittaa liika laihuuden ihan kuusnolla! Mie nyt aion vaan panostaa noihin jalkoihin ja kasvattaa lihakset läskin tilalle! Katotaan miten akan käy...... :D
Eli siekö syöt mitä eteen tulee, ja sit ihan liian vähän??? Siitä tulee kyl paha olo niin fyysisesti kun henkisestikkin :( :( Nyt vähän tsemppaat siinä ruokavaliossa, kasvikset, kanaa, marjoja, hedelmiä, leseitä, pähkinöitä, avokadoa, salaatteja, tonnikalaa, rahkaa, kalaa jne :) Vettä tietenkin paljon! :) Herkut pois, niitä kun vetää niin menee ruokahalua. Mie en oo nyt herkutellu ollenkaan, mut jatkossa aion pitää kerran viikos herrkupäivän :)

Laitan jotain omista syömisistä :

Aamupala: Kaurapuuro, sokeria 2tl ja marjasose + maitoa
leipää 1-2palaa, edellisen päivän smoothieta pieni lasillinen ja kofeiiniton tee

Lounas: Ruokaisaa salaattia ja 1-2 dl kotiruokaa

Välipala: Smoothie ( vaihdelleen hedelmiä, marjoja, rahkaa, leseitä jne!

Iltaruoka: Sama kun lounas

Iltapala: Smoothie

Joo hoksasin itekin että olen näköjään lipsahtanut siihen "kärvistelyyn".. :( Tsempata pitää kyllä ja lujasti. Herkkuja ei sentään enää juurikaan mene.

Sulla sone on kadehdittavan terveelliset eväät, ehkäpä yritän ottaa susta mallia! :)

Yhteistyössä