Kesäkuiset 2025 ☀️

Käynnistettyjä on edelliset synnytykset joten varmaan tämäkin, kalvojen puhkaisu toiminut hyvin (suht kypsästä tilanteesta) lääkkeellistä käynnistystä en mielelläni halua. Eli ballonki& kalvojen puhkasu vaihtoehdot.
Synnytykset on ollut tosi nopeita, viimeisin reilu 1h kokonaiskesto

saan valita joko Lapin keskussairaalan tai Oulun, kummastakaan ei ole kokemusta.Rovaniemellä plussaa pieni & rauhallinen ja Oulussa että on yliopistollinen & uusi osasto, mietinnän alla vielä kumpaan haluan

puoliväli ylitetty ja ensi viikolla rakenneultra, jännää ❤😊

liikkeitä on alkanut kivasti tuntua

Viime päivinä on alkanut potkut tuntua selvemmin. On se ihmeellistä kokea, miten meidän pikkuinen siellä hyörii. 🥰 Nyt menossa rv 23 ja sain neuvolasta jo raskaustodistuksen kelaa varten. Täytyisi miettiä missä vaiheessa sitä jää äitiyslomalle ja saa hakea äitiyspakkauksenkin. Taitaa olla vielä 2024 pakkaukset jaossa eikä tämän vuoden pakkauksia aloiteta varmaan ennen kesää. Jotain vaatehankintoja olen jo tehnyt, mutta pitäisi vielä lähteä kirppareita kiertämään eikä oikein nyt ole aikaa, kun töissä on sen verran kiireistä. Onhan tässä vielä aikaa, mutta tosi nopsaa viikot nyt kuluu.

• Tykkää
Reactions: KuudesKullanmuru
Viime päivinä on alkanut potkut tuntua selvemmin. On se ihmeellistä kokea, miten meidän pikkuinen siellä hyörii. Nyt menossa rv 23 ja sain neuvolasta jo raskaustodistuksen kelaa varten. Täytyisi miettiä missä vaiheessa sitä jää äitiyslomalle ja saa hakea äitiyspakkauksenkin. Taitaa olla vielä 2024 pakkaukset jaossa eikä tämän vuoden pakkauksia aloiteta varmaan ennen kesää. Jotain vaatehankintoja olen jo tehnyt, mutta pitäisi vielä lähteä kirppareita kiertämään eikä oikein nyt ole aikaa, kun töissä on sen verran kiireistä. Onhan tässä vielä aikaa, mutta tosi nopsaa viikot nyt kuluu.
mä oon käynyt läpi vaatteita mitä meiltä löytyy ja ihan hyvin on neutraalia pikkuvaatetta, 2 yön päästä ultra ja sen jälkeen pitää muutama kirppis kierros käydä kun tietää kumpaa väriä ettii 😅 tyttöolo on vahvasti itellä. Haluan myös laittaa ajoissa, Touko- kesäkuussa mahtaa olla jo sen verran tukala ettei huvita lähteä shoppailemaan! 😂🙈

Pakkausta en tällä kierroksella ota kun kaikkea tosiaan jo on.

• Tykkää
Reactions: RLiisukka
Täällä kovasti odotetaan perjantaita jolloin ultra. Kovin on erinlainen raskaus, mulla on joskus pitänyt vaihtaa äitiyshousut +7rv kohdalla kun turvotusta on ollut niin paljon. Nyt ei oireen oiretta, mahastakaan ei kyllä kukaan näe ja tosiaan 20+0 tänään. 🤷‍♀️ Niin hurjaa miten oireeton voi olla, ei liikkeen liikettä eikä edes selällään ollessa vatsa kovetu kuten muissa raskauksissa. Toivotaan että kaikki silti hyvin. 🤞

Toivoisin vielä että joku sen fb ryhmän tekisi, itse en sitä osaa tehdä. 🙄

FB ryhmän perään itekki huhuilen, olis kiva jutella enemmänkin näistä meän tulokkaista. Tai whatsappi ryhmä?
Mulla oli eilen rakenneultra, istukka etuseinässä ja pieni majaili tiukasti sen takana. Näkyvyys vähän huono mutta kaikki oli hyvin 💕 ja pieni tyttö tulee meille 💕 ihanan helpottunut olo nyt 😊

Viikon päästä neuvola ja taitaa saada jo kela lappuset mukaan sieltä,
Kauhea halu olisi päästä kirppikselle penkomaan vauvalle ihanuus juttuja 😍

• Rakkaus
Reactions: Kyfi
FB ryhmän perään itekki huhuilen, olis kiva jutella enemmänkin näistä meän tulokkaista. Tai whatsappi ryhmä?
Mulla oli eilen rakenneultra, istukka etuseinässä ja pieni majaili tiukasti sen takana. Näkyvyys vähän huono mutta kaikki oli hyvin ja pieni tyttö tulee meille ihanan helpottunut olo nyt

Viikon päästä neuvola ja taitaa saada jo kela lappuset mukaan sieltä,
Kauhea halu olisi päästä kirppikselle penkomaan vauvalle ihanuus juttuja
Mites teillä ennestään on lapsia, tyttöjä/poikia? Mulla rakenne ultra vasta perjantaina ja kyllä jännittää. 🤭 Osaatko sie tehdä sellaisen ryhmän? 🤔

• Tykkää
Reactions: KuudesKullanmuru
Mites teillä ennestään on lapsia, tyttöjä/poikia? Mulla rakenne ultra vasta perjantaina ja kyllä jännittää. Osaatko sie tehdä sellaisen ryhmän?
Meillä on molempia, että sinänsä ei ollut toiveita vauvan sukupuoleen, 6v poika toivoi kyllä pikkuveljeä ja pettyi hetkellisesti 🙈😅
Tsemppiä ultraan! On se vaan aina niin ihanaa ja jännää 😊

en mä kyllä osaa 🙊😃 joku muu??

• Rakkaus
Reactions: Kyfi
Meillä on molempia, että sinänsä ei ollut toiveita vauvan sukupuoleen, 6v poika toivoi kyllä pikkuveljeä ja pettyi hetkellisesti
Tsemppiä ultraan! On se vaan aina niin ihanaa ja jännää

en mä kyllä osaa joku muu??
Kiitos, tää on mun viimeinen raskaus niin jotenkin tosi jännittynyt fiilis kun tietää että ultria ei enää juurikaan tule 🤭

Täällä kovasti odotetaan perjantaita jolloin ultra. Kovin on erinlainen raskaus, mulla on joskus pitänyt vaihtaa äitiyshousut +7rv kohdalla kun turvotusta on ollut niin paljon. Nyt ei oireen oiretta, mahastakaan ei kyllä kukaan näe ja tosiaan 20+0 tänään. 🤷‍♀️ Niin hurjaa miten oireeton voi olla, ei liikkeen liikettä eikä edes selällään ollessa vatsa kovetu kuten muissa raskauksissa. Toivotaan että kaikki silti hyvin. 🤞

Toivoisin vielä että joku sen fb ryhmän tekisi, itse en sitä osaa tehdä. 🙄
Miten teillä meni ultrassa?

Miten teillä meni ultrassa?
Hyvin meni. Kätilö oli ihmeissään että maha ei ole kasvanut, enkä liikkeitä ollut tuntenut. Mutta kaikki hyvin siis. 😍

Muokkaan sen vielä tähän että siksi tuo mahan koko ihmetyttää kun esim.edellien raskaus oli sellainen että vkon12 ultraa ei voitu tehdä edes alakautta kun vauva oli niin korkealla (iso maha jo tässä vaiheessa oli) , ja nyt ei vielä kukaan edes nää että olen raskaana.

• Tykkää
Reactions: RLiisukka
Hyvin meni. Kätilö oli ihmeissään että maha ei ole kasvanut, enkä liikkeitä ollut tuntenut. Mutta kaikki hyvin siis.

Muokkaan sen vielä tähän että siksi tuo mahan koko ihmetyttää kun esim.edellien raskaus oli sellainen että vkon12 ultraa ei voitu tehdä edes alakautta kun vauva oli niin korkealla (iso maha jo tässä vaiheessa oli) , ja nyt ei vielä kukaan edes nää että olen raskaana.
Mulla oli eilen neuvola ja Th kuunteli äänet ja sf mitta ekaa kertaa. Mitta ihan alakäyrällä (yleensä ollut ylä) ja ääniä oli hankala saada kuulumaan. Vähän kulmat kurtussa että olihan sielä rakenneultrassa kaikki Ok? Maha tosiaan mullakin ihan häviää selällään pötkötellessä vielä

ite siis tunnen liikkeet, ja uskon että vauva vain niin hyvin piiloutuu tuonne syvälle, istukan taakse.Ultrassa siis vastasi kokoa jne. Että näin se vain voi vielä 7. Kerralla maha olla vähän erilainen

onko sullakin istukka edessä? Se selittää tuota ettei liikkeet niin tunnu. Täälläkin aika vasta alkanut tuntumaan kunnolla

Mulla oli eilen neuvola ja Th kuunteli äänet ja sf mitta ekaa kertaa. Mitta ihan alakäyrällä (yleensä ollut ylä) ja ääniä oli hankala saada kuulumaan. Vähän kulmat kurtussa että olihan sielä rakenneultrassa kaikki Ok? Maha tosiaan mullakin ihan häviää selällään pötkötellessä vielä

ite siis tunnen liikkeet, ja uskon että vauva vain niin hyvin piiloutuu tuonne syvälle, istukan taakse.Ultrassa siis vastasi kokoa jne. Että näin se vain voi vielä 7. Kerralla maha olla vähän erilainen

onko sullakin istukka edessä? Se selittää tuota ettei liikkeet niin tunnu. Täälläkin aika vasta alkanut tuntumaan kunnolla
Mulla on istukka takana. Ja ehkä ihan pieniä hipaisuja alkanut tuntumaan 21+4 nyt. Edellisessä raskaudessa tunsin kanssa joskus 21-22 viikoilla vasta ensimmäisiä liikkeitä. On nämä raskaudet vaan niin erinlaisia että jossain raskauksissa+5 viikolla ollut vaikea piilottaa ja joskus näköjään päästään hyvinkin pitkälle ennenkun raskaus näkyy. Osassa ollut kauheita oireita ja tässä ei minkäänlaisia oireita. 🤷‍♀️ Kunpa vain osaisi nauttia tästä että maha ei vielä ole edessä ja olokin on sellainen että jaksaa puuhata.

Mulla ei ole vielä sf mittaa otettu, kun edellisellä kerralla ei terkka saanut mitään selvää mistä pitäisi mitata. 🤷‍♀️😂 Seuraava neuvola ensviikolla jossa sitten jo kelalle se todistus pitäisi saada

Ihanan keväinen päivä tänään!

Kuinka muilla kesäkuisilla menee? Täällä rv28 (27+1) ja tuntuu että aika matelee. Liitoskivut pakotti sairauslomalle viime viikolla ja nyt viime yönä heräsin siihen että vatsa meni sekaisin ja pikkujätkällä taas nuhan alkua. 🤦 Saas nähdä mitä tästä vielä kehkeytyy.

Maha alkaa olla iso ja kömpelö ja vauvan liikkeet hyvinkin napakoita vaikka istukka edessä. 😂 Tämä äiti olisi silti jo taas aika valmis tähän raskauteen vaikka ihan kivasti onkin mennyt. Rauta-arvot heikot ja lisäraudan lisärautaa koitan syödä mutta vatsa ei tahdo siitä tykätä (saattoi ripuli johtua ihan siitäkin). Onneksi ensi viikolle luvattu mukavampia kelejä, jos olo siitä kohentuisi hieman.

Toivottavasti kaikilla kaikki hyvin ja saataisiin kevät pian tänne Suomeen! ❤

Hei pitkästä aikaa. Onkin ollut hiljaista täällä. Kevät etenee ja kesä tuntuu lähestyvän vauhdilla. Mulla nyt lomaviikko niin saa pienen hengähdystauon töissä ennen viimeisten viikkojen loppurutistusta. Ei olekaan enää kovin montaa viikkoa jäljellä ja sijaisen etsintä käynnissä. Lasken jo päiviä, kun saa jäädä vihdoin äitiyslomalle, joka on ollut vuosikausia haaveena. 😊

Rv 29 vaihtui ja viimeinen kolmannes alkoi. Tuntuu hurjalta miten äkkiä raskausaika on lopulta mennyt, kun sitä on vuosia ehtinyt odottaa. Kaikki tähän asti on ollut hyvin ja itsekin jaksellut töissä hyvin. Lenkkeily ja siivoaminen ym. rasitus kyllä alkaa jo tuntua alaselässä ja liitoskipujakin alkanut tuntua varsinkin iltaisin. Hankin nyt tukivyön, josko se auttaisi, että jaksaa vielä touhata eikä tarvisi ihan jäädä sohvan pohjalle.

Hankintoja on pikkuhiljaa tehty. Vaunut on tilattu ja vaatteita on löytynyt käytettynä paljon. Äitiyspakkaus ei ole vielä tullut. Sänky, amme ja hoitoalusta ym. pikku tarviketta pitäisi vielä hommata.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille ☀

Raskausviikko 30 käynnissä viimein! 😅 Sairaslomalla aika matelee. Miljoona asiaa olisi vielä laitettava kuntoon ennen vauvan tuloa, samaan aikaan tuntuu ettei tää aika liiku eteenpäin millään.

Mä tässä taas taannoin huomasin, että selkäkipu loistaa poissaolollaan ja pakko sanoa että tää on aivan ihanaa. Molemmissa raskauksissa mennyt näin missä olen selkäkipua kärsinyt ennen. Ja taas tajuaa kuinka hankalasta kivusta puhutaanksan, vaikka sitä tuntuu lääkärit ja fyssarit kilvan vähättelevän.

Pelkopolilla olis aika reilun viikon päästä. Synnytys ei tosin varsin pelota, mutta toivoisin sektiota koska toipuminen synnytyksestä ollut aina tosi hidasta ja suunnittelin josko saisi sterilisaation siinä samalla. 🤔 Ainoa että taas on se vaihe kun mietin että olisiko tämä kuitenkaan sit se viimeinen lapsi vaikka järki kertoo että pitäisi lopettaa kun ollaan voiton puolella. Tarkoitan tällä siis ikääni ja sitä että vielä raskaaksi kuitenkin tulin. Ja että kaikki on mennyt näin hyvin.

Seuraava "etappi" on, että vaihtuu huhtikuuksi. Sitten ollaan jo taas vähän lähempänä maaliviivaa. 😍

Täälläkin alkoi jo 29. Viikko! Huih 😂 aika on mennyt nopeaa. Toisaalta talvi on ollut melko raskas olojen puolesta niin kiva että huhtikuu jo kohta. Huhtikuussa onkin sitten neuvola, verikokeita ja äitiyspolikäynti. Jutellaan jo mahdollisesta käynnistyksestä! Sokerirasitus meni hyvin. Rauta-arvot on tosi matalat, väsymystä, hengästymistä, mahakin jo melkolailla painaa. Mutta on tää vain parasta, ihana illalla kuulostella vauvan liikkeitä 😊❤ hankinnat hyvällä mallilla, vaatteita on liikaakin 😄 vauvakuume alkaa olla tapissa. Ihana kesä tulossa!

vierailija
Raskausviikko 30 käynnissä viimein! 😅 Sairaslomalla aika matelee. Miljoona asiaa olisi vielä laitettava kuntoon ennen vauvan tuloa, samaan aikaan tuntuu ettei tää aika liiku eteenpäin millään.

Mä tässä taas taannoin huomasin, että selkäkipu loistaa poissaolollaan ja pakko sanoa että tää on aivan ihanaa. Molemmissa raskauksissa mennyt näin missä olen selkäkipua kärsinyt ennen. Ja taas tajuaa kuinka hankalasta kivusta puhutaanksan, vaikka sitä tuntuu lääkärit ja fyssarit kilvan vähättelevän.

Pelkopolilla olis aika reilun viikon päästä. Synnytys ei tosin varsin pelota, mutta toivoisin sektiota koska toipuminen synnytyksestä ollut aina tosi hidasta ja suunnittelin josko saisi sterilisaation siinä samalla. 🤔 Ainoa että taas on se vaihe kun mietin että olisiko tämä kuitenkaan sit se viimeinen lapsi vaikka järki kertoo että pitäisi lopettaa kun ollaan voiton puolella. Tarkoitan tällä siis ikääni ja sitä että vielä raskaaksi kuitenkin tulin. Ja että kaikki on mennyt näin hyvin.

Seuraava "etappi" on, että vaihtuu huhtikuuksi. Sitten ollaan jo taas vähän lähempänä maaliviivaa. 😍

Tuolta heinäkuisten puolelta huutelen täällä 😄 Mutta siis pakko kysyä, että tekevätkö he vielä sterilisaatioita sektion yhteydessä? Itse "haaveilen" sterilisaatiosta, mutta alakautta kuitenkin toivoisin synnyttäväni.

vierailija
Ihanaa kevättä kaikille!
Juuri laskin, että vielä täytyisi jaksaa melkein kahdeksan viikkoa tehdä töitä. Raskauden puolesta toki jaksankin, mutta millään en malttaisi odottaa äitiyslomalle pääsyä.

Meillä on jo kolmas kyseessä, joten mitään hankintoja en tee vielä. Katsotaan sitten ajan kanssa puuttuuko jotakin.
Yöt alkaa olemaan hyvin katkonaisia kun on koko ajan pakko vaihtaa kylkeä. Alkaa lonkkia särkemään herkästi. Aamulla olen sitten kiukkuinen kuin ampiainen miehelle, joka ei ole energisimmillään. Toki koen itse olevani energinen nyt vaikka hemoglobiini olikin laskenut ja arki on muutoin melkoista haipakkaa.

Ainoa asia mikä huolettaa, on painon nousu. Miten teillä muilla, onko tullut paljon kiloja tässä vaiheessa? Entä onko hyviä kikkoja millä sitä voisi välttää?

• Tykkää
Reactions: Antzu
Moikka pitkästä aikaa. Ei tule täällä käytyä enää oikein kirjoittelemassa kun tää alusta on ihan syvältä. Ei tule aina edes ilmoitukset ja vaikea oikeasti tutustua ihmisiin, niin siksi kirjoittelu tosiaan jäänyt.

Mä päätin jäädä äitiyslomalle vasta kesäkuun alkupuolella joten vielä olisi useampi viikko töitä tehtävänä. 😳 Sain haettua vihdoin ja viimein kelan tuetkin ja päädyin etten ota äitiyspakkausta vaan mieluummin rahana kun meillä kaikki edellisen jäljiltä on tallessa. 👌

• Tykkää
Reactions: Antzu
Ihanaa kevättä kaikille!
Juuri laskin, että vielä täytyisi jaksaa melkein kahdeksan viikkoa tehdä töitä. Raskauden puolesta toki jaksankin, mutta millään en malttaisi odottaa äitiyslomalle pääsyä.

Meillä on jo kolmas kyseessä, joten mitään hankintoja en tee vielä. Katsotaan sitten ajan kanssa puuttuuko jotakin.
Yöt alkaa olemaan hyvin katkonaisia kun on koko ajan pakko vaihtaa kylkeä. Alkaa lonkkia särkemään herkästi. Aamulla olen sitten kiukkuinen kuin ampiainen miehelle, joka ei ole energisimmillään. Toki koen itse olevani energinen nyt vaikka hemoglobiini olikin laskenut ja arki on muutoin melkoista haipakkaa.

Ainoa asia mikä huolettaa, on painon nousu. Miten teillä muilla, onko tullut paljon kiloja tässä vaiheessa? Entä onko hyviä kikkoja millä sitä voisi välttää?
[/QUOTE

Mulla nyt RV 30+3 ja kiloja tullut reilu 10. Kyllähän ne kilot aina ahdistaa, etenkin kun mulla ei jää laitokselle koskaan grammaakaan, päinvastoin taidan entistä turvonneempana tulla aina pois (neste kerääntyy aina synnytyksen jälkeen). Mutta oma ajatus on, että tulee minkä tulee, ensimmäisen vuoden jälkeen katson mitä on jäljellä ja sulattelen ylimääräiset pois. Tää ollut oma tapa toimia. 😂

Yhteistyössä