Kesäkuiset 2022

@Pampula3 Kiitos! Todellakin sydän syrjällään saa olla näemmä vielä näin "turvallisemmilla" viikoillakin. Mut ei auta kun toivoa että kaikki menis hyvin loppuun asti.🙏🏻♥

Jatkuva kovottelu ei kyllä kuulosta hyvältä sekään, tosi hyvä että pääset tarkastukseen. Siellähän voi joku piilevä tulehdus olla, nii hyvä että katotaan. Mulla jännittää just kans että on jotain pielessä tuolla alhaalla kun ollu sitä jatkuvaa ärsytyksen tunnetta ja kutinaa yms. Mut herkästi pyydän sitte neuvolalääkäriä tekemään jonkun viljelyn jos oireet vielä jatkuu.

Tsemppiä siis sinnekin!♥
 
Täällä koettiin kauhun hetkiä aamusta, kun olin aivan varma että tihkuu lapsivettä. Herätessä ja istumaan noustessa lorahti pari kertaa täysin juoksevaa kirkasta nestettä ja sit myöhemmin vielä tihkui vaaleanpunertavaa. Kävin sairaalassa tarkastuksessa, mut lapsivesitesti oli sitte kuitenkin neg ja ultrassa kaikki vaikutti hyvältä. En tajua miten voi valkovuoto olla tuollaista, mut näemmä voi. Jäi silti vähän pelko päälle enkä uskalla hengittää vapaasti vielä hetkeen.
Millä viikoilla olet? Mulla oli vähän samat pelot 21+. Valkovuoto oli TOSI vetistä ja lorahteli. Rakenneultrassa asiasta mainitsin, mutta kaikki oli ok. Nyt tuo vetisyys on loppunut. Kesti ehkä jonkun viikon.
Mutta säikäyttää kyllä!
 
@Pampula3 Kiitos! Todellakin sydän syrjällään saa olla näemmä vielä näin "turvallisemmilla" viikoillakin. Mut ei auta kun toivoa että kaikki menis hyvin loppuun asti.🙏🏻♥

Jatkuva kovottelu ei kyllä kuulosta hyvältä sekään, tosi hyvä että pääset tarkastukseen. Siellähän voi joku piilevä tulehdus olla, nii hyvä että katotaan. Mulla jännittää just kans että on jotain pielessä tuolla alhaalla kun ollu sitä jatkuvaa ärsytyksen tunnetta ja kutinaa yms. Mut herkästi pyydän sitte neuvolalääkäriä tekemään jonkun viljelyn jos oireet vielä jatkuu.

Tsemppiä siis sinnekin!♥
Kiitos ❤ Mun aiemmista sekä lähipiirin kokemuksista johtuen tiedän, ettei "turvallisia viikkoja" olekkaan. Koitan kuitenkin olla positiivisin mielin ja luottaa että kaikki menee lopulta hyvin, niin paljon kuin vain pystyn. Ja todennäköisyys on kuitenkin sen puolella, että kaikki tulee meillä kaikilla menemään hyvin ❤ Vaikka aiemmissa synnytyksissä on sekä vauvan että oma henki ollut vaarassa, ollaan kuitenkin 2 kertaa saatu lopulta terve lapsi syliin ja itsekin lopulta selviydyin, vaikka sairaalassa pitikin toipua vähän pidempään. Eli lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin 🙂 Mutta tottakai aiemmat kokemukset vaikuttaa niin fyysiseen kuin henkiseen puoleen ja valitettavasti se ihana ja terve huolettomuus on kadoksissa, mistä sain nauttia ensimmäisessä ja vielä toisessakin raskaudessa. Silloin raskaudet oli kuitenkin todella helppoja ja kivuttomia, toisin kuin nyt. Mutta nyt mielenrauhaa tuo huominen lääkärikäynti ja toivotaan että supistelut ja kivut on harmittomia 👍 Vauvan liikkeet ja ihana ilma piristää päivää kivuista huolimatta.

Mäkin oon käyny kurkkimassa äitiyspakkausta, ja luulen että siihen myös päädytään 😀
 
Millä viikoilla olet? Mulla oli vähän samat pelot 21+. Valkovuoto oli TOSI vetistä ja lorahteli. Rakenneultrassa asiasta mainitsin, mutta kaikki oli ok. Nyt tuo vetisyys on loppunut. Kesti ehkä jonkun viikon.
Mutta säikäyttää kyllä!
No juurikin rv 21 menossa, 20+1 tänään. Huojentavaa sinällään kuulla että samanlaista ollut sielläkin samoihin aikoihin ja kaikki silti hyvin ollut teillä. Oli todella pelottavaa kyllä, huhhuh. Toivon niin että tämä vaihe menis äkkiä ohi ettei nyt ihan tässä määrin lorahtelis.
 
Kiitos Mun aiemmista sekä lähipiirin kokemuksista johtuen tiedän, ettei "turvallisia viikkoja" olekkaan. Koitan kuitenkin olla positiivisin mielin ja luottaa että kaikki menee lopulta hyvin, niin paljon kuin vain pystyn. Ja todennäköisyys on kuitenkin sen puolella, että kaikki tulee meillä kaikilla menemään hyvin Vaikka aiemmissa synnytyksissä on sekä vauvan että oma henki ollut vaarassa, ollaan kuitenkin 2 kertaa saatu lopulta terve lapsi syliin ja itsekin lopulta selviydyin, vaikka sairaalassa pitikin toipua vähän pidempään. Eli lopulta kaikki meni kuitenkin hyvin Mutta tottakai aiemmat kokemukset vaikuttaa niin fyysiseen kuin henkiseen puoleen ja valitettavasti se ihana ja terve huolettomuus on kadoksissa, mistä sain nauttia ensimmäisessä ja vielä toisessakin raskaudessa. Silloin raskaudet oli kuitenkin todella helppoja ja kivuttomia, toisin kuin nyt. Mutta nyt mielenrauhaa tuo huominen lääkärikäynti ja toivotaan että supistelut ja kivut on harmittomia Vauvan liikkeet ja ihana ilma piristää päivää kivuista huolimatta.

Mäkin oon käyny kurkkimassa äitiyspakkausta, ja luulen että siihen myös päädytään
Jep, mulla vähän sama että työn kautta oon nähny että mitä vaan voi tapahtua milloin vaan. Onneksi kuitenkin ne todennäköisyydet on jyrkästi meidän puolella jo tässä kohtaa. Pitää koittaa jotenkin luottaa siihen peloista huolimatta. Huoli toisaalta kertoo vaan siitä että pieni on jo niin kamalan tärkeä meille.♥ Mullakin mahikset huolettomaan raskauteen meni siinä kun eka raskaus meni kesken. Mut onneksi on nyt kotona jo yksi rakas piristämässä synkimpiäkin hetkiä.♥

Se äitiyspakkaus on kyllä niin ihana. En malta oottaa että pääsee tilaamaan.😍
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
No juurikin rv 21 menossa, 20+1 tänään. Huojentavaa sinällään kuulla että samanlaista ollut sielläkin samoihin aikoihin ja kaikki silti hyvin ollut teillä. Oli todella pelottavaa kyllä, huhhuh. Toivon niin että tämä vaihe menis äkkiä ohi ettei nyt ihan tässä määrin lorahtelis.
Joo ja itsellä ollut ennen sitä ongelmana lähinnä todella kuivat limakalvot. Alapää kuin sahara ja yhtäkkiä olikin hosusut märkänä pitkin päivää. Mutta nyt tosiaan tasaantunut eikä lorahduksia ole tullut.
 
Voi hitsi @hanba - onneksi selvisitte säikähdyksellä ❤🙏🏻 Tosi inhottavaa, kun joutuu miettimään, mitä se lorahtelu oikeen on… 😞

Mua jännittää ihan tolkuttomasti perjantain rakenne, vaikka haluan uskoa kaiken olevan ”kuten pitää”…. Voihan tosiaan millon vaan käydä mitä vaan 😞

Tän vuoden pakkaus on kyllä ihana, pojalle ottasin sen kyllä varmasti 👏🏻 Tytölle kamaa onkin liikaa paljon kahden tytön jäljiltä, melkeen kaikki jemmassa 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Voi hitsi @hanba - onneksi selvisitte säikähdyksellä Tosi inhottavaa, kun joutuu miettimään, mitä se lorahtelu oikeen on…

Mua jännittää ihan tolkuttomasti perjantain rakenne, vaikka haluan uskoa kaiken olevan ”kuten pitää”…. Voihan tosiaan millon vaan käydä mitä vaan

Tän vuoden pakkaus on kyllä ihana, pojalle ottasin sen kyllä varmasti Tytölle kamaa onkin liikaa paljon kahden tytön jäljiltä, melkeen kaikki jemmassa
Sama jännitys täälläkin edelleen, kun vasta sitte ens viikon pe se ultra. Tänään ei katottu rakenteita, kun vaan nopeasti mitat ja lapsiveden määrä sekä kohdunkaulan pituus. Sanoi toki ettei nopealla vilkaisulla nähny mitään poikkeavaa mut sehän ei vielä lupaa mitään. Hän painaa muuten nyt arviolta 346g.😍 Ja noh, sen kyllä näin ohimennen hyvin selkeästi että pieni poika siellä on.💙
 
Jännä, miten samoja oireita tulee ihmisille samoilla viikoilla. Täälläkin holahtelee valkkarit ja välillä ahdistun, että nytkö se oli kuitenkin lapsivettä, mutta onneksi ekassa raskaudessa oli ihan sama homma, niin osaan suhtautua. Myös kovasti tulee harkkasupistuksia ja vatsa menee kovalle. Uutena oireena on alkanut nyt alaselkä särkeä ihan huolella, mikä lisää sitä supistustunnetta. Kaipa ihan normaalia kuitenkin.

Mua jotenkin ahdistaa just nämä viikot, kun ne ”turvalliset viikot” on niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Meillä oli tänään rakenneultra - vauvalla kaikki hyvin ja poika olisi tulossa. 💙 Kuukauden päästä seuraava ultra. Samalla sype-aika.

Tehtiin viikonloppuna lista kaikesta, mitä meiltä puuttuu ja osan jo tilasinkin. Mutta nyt sitten tosiaan pitää jonkin verran myös vaatteita hankkia, kun esikoisella on aika tyttömäisiä vaatteita. 😄 Äitiyspakkaus lähtee täältäkin tilaukseen heti kun mahdollista.
 
@Bluebelle Vitsi, sullakin tätä samaa nyt ollu. Mulla ei esikoisen raskaudessa ollu vastaavaa vaikka toki sitä valkovuotoa oli reippaasti. Mut ei se tällaista ollu että olisin missään kohtaa sekoittanu sen lapsiveteen. Mulla muuten myös harkkasupistuksia ollu tänään, mikä tuntuu kans niin hassulta että nyt jo. Ja siis joo samaistun tuohon. Miehellekin sitä itkin aamulla, että hitto kun se vauva on näillä viikoilla jo oikeasti aika iso ja sit samalla auttamatta kuitenkin aivan liian pieni selviämään. Voispa mennä talviunille nyt vaikka seuraavaksi 3 kuukaudeksi.

@Matkallamamaksi Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta!💙
 
Oletteko ostaneet / onko teillä tulevalle vauvalle sitteria ? Mietin ostaisinko Baby Björnin sitterin ? Onko hintansa veroinen vai ajaisiko esim beemoon sitteri saman asian 😄 käytettynä hankala löytää Baby björnin sitteriä kun kaikki jossain pk-seudulla yms ei ole myynnissä täällä päin
 
Oletteko ostaneet / onko teillä tulevalle vauvalle sitteria ? Mietin ostaisinko Baby Björnin sitterin ? Onko hintansa veroinen vai ajaisiko esim beemoon sitteri saman asian käytettynä hankala löytää Baby björnin sitteriä kun kaikki jossain pk-seudulla yms ei ole myynnissä täällä päin
Meillä on bb, ja se on kyllä ollu hyvä. Ei tosin muista kokemusta olekaan.😁
 
Oletteko ostaneet / onko teillä tulevalle vauvalle sitteria ? Mietin ostaisinko Baby Björnin sitterin ? Onko hintansa veroinen vai ajaisiko esim beemoon sitteri saman asian käytettynä hankala löytää Baby björnin sitteriä kun kaikki jossain pk-seudulla yms ei ole myynnissä täällä päin
Meillä oli lapsilla serkuilta saatu vanha sitteri käytössä, esikoinen kampesi itseään siitä ulos 4kk iässä ja sitterin käyttö jäi siihen. Kuopus malttoi istua sitterissä ehkä kuukauden kauemmin 🙈🤣 Ekat kuukaudet oli kyllä kätevä, mutta nyt mietin, hommataanko ollenkaan - edellinen jouti roskiin yhden 3v ahkerasti makoiltua siinä 😄🤭
 
Oletteko ostaneet / onko teillä tulevalle vauvalle sitteria ? Mietin ostaisinko Baby Björnin sitterin ? Onko hintansa veroinen vai ajaisiko esim beemoon sitteri saman asian 😄 käytettynä hankala löytää Baby björnin sitteriä kun kaikki jossain pk-seudulla yms ei ole myynnissä täällä päin
Olisin halunnu meille just sen Baby Björnin Sitterin, mut sit saatiin ilmaiseksi TinyLove 3 in 1 sitteri/kehto, nii otetaan se ainakin alkuun käyttöön.
Baby Björnit on kyllä ihan hyvin jälleenmyynti arvonsa pitäviä. Käytettynä kattelin, nii Hinta oli kauttaaltaan 80-120 e.
 
Meillä ollu isommilla lapsilla aikanaan juuri tuo baby björnin sitteri, ostin silloin uutena ja sain tosiaan vielä mukavasti takaisin kun myin, joten hyvin kyllä säilyttää jälleenmyyntiarvon. Muutenkin kyllä siitä tykättiin. Sitten meillä oli toisella lapsella sellainen sitteri joka saatiin silloin jostain, hurisi ja sai musiikkiakin soimaan, oikein värikäs vempele, ei niinkään silmää miellyttävä mut vauva tykkäsi ja nukahti siihen hurinaan mielellään 🙂 Meillä on edelleen käytössä isommilla (8- ja 11-vuotiaat) tripp trapp tuolit ja ostin siihen nyt sen new born setin eli vähän kun sitteri jonka saa tuoliin kiinni. Toisella lapsella oli se myös aikanaan, ja oli kyllä tosi kätevä ja kovalla käytöllä. Rohkenin nyt jo ostaa kun käytettynä löysin edullisesti ja oli tosi siisti, uudenveroinen kappale, vaikka pitikin odottaa hankinnoissa rakenneultraan asti (on ensi viikolla). Jään vielä tuota BB sitteriä miettimään, jos tulee vastaan hyvä käytetty, niin voisin ostaa.

Tänään lääkärineuvolassa kaikki oli hyvin ❤ Kohdunsuulla ei ollut muutoksia joten kaikki kovettelut ja kivut on olleet harmittomia. Mitään tulehduksen merkkejä ei myöskään ollut. Tänään on ollut myös parempi päivä heti aamusta lähtien, eli ei juurikaan supistelua eikä ollenkaan sitä paineen tunnetta alapäässä. Mitä lie sitten oli, toivottavasti pysyy pois. Mutta ainakin mieli on nyt keveämpi ja odotan innolla ensi viikon rakenneultraa että pääsee pitkästä aikaa pienen näkemään 😍
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultra takana meilläkin. Sukupuoli jäi arvoitukseksi. Rakenteiden puolesta kaikki vaikuttais olevan ok. Reilun kuukauden kuluttua seuraava ultra.

Tulipas mieleen, että ootteko ottaneet raskausajan kuvia ammattilaisella tai aiotteko nyt otattaa? Itseäni kiinnostaisi ajatus. Täytyisi perehtyä asiaan. Mietin että missä vaiheessa olisi mukavin.
 

Yhteistyössä