Heippa,
Pakko johonki päästä purkamaan tuntemuksia tästä raskaudesta. Meillä siis plussattiin sunnuntaina ja nyt olisi viikkoja 5+0. Meille raskaus ei ollu toisaalta yllätys mut toisaalta oli. Kortsut oli toisinaan käytössä toisinaan ei. vauva aikeista ei oltu siltikään puhuttu. Esikoinen täyttää joulukuussa 4v eli toinen lapsi tuloillaan. Laskettu aika näillä näkymin on juhannuksen tietämillä, 25.6. Mutta siis, itselleni on ollut tosi vaikea ajatella tätä raskautta ns positiivisesti. Tai en tiedä miten pitäisi asiaa kuvaistaa, mutta mulla on ihan järkyttävä pelko, että menetän tämän lapsen. Pyrin olemaan jopa ajattelematta koko raskautta. Mieheni vaikuttaa olevan tosi innoissaan vauvasta ja tukenut minua, on nyt päivittäin puhunut raskaudesta. Esikoinen oli meille ns vahinkolapsi (tulin raskaaksi pillereistä huolimatta), jolloin mieheni alkoi puhua vauvasta ja raskaudesta ylipäätään vasta tyyliin viikoilla 35+. Toki oltiin tuolloin vasta molemmat hieman alta parikymppisiä. Joten sinällään on helpottavaa, että mieheni ottaa tämän raskauden näin hyvin. Oireita tässäkin raskaudessa kyllä riittää niin ku esikoisestakin, mutta siltikin jokainen repäisykipu ja särky alavatsalla lisää pelkoa, vaikka muistan, että näitä oli myös esikoisesta. Eilen oli pakko lähteä töistä ja hakea pariksi päiväksi saikkua, jotta saan edes hieman kasattua ajatuksiani. Itkun määrä on jotain ihan järkyttävää. Itken kun kirjoitan tätä viestiä, itkin aamulla kun join kahvia ja mietin neuvolaan soittamista. Eilen itkin itkemistä bussissa. Tästä itkusta ei tule loppua. Sunnuntaina (ennen kuin edes ns tiesin olevani raskaana) oltiin pikkuveljeni synttäreillä ni mun piti mennä vessaan itkemään ku siskoni sanoi mulle väärät sanat. Oon alkanu pelkää, et mulla menee jo kesken pelkästään tästä stressistä ja ahdistuksesta. Millä mä saan tämän loppumaan? Ja oppia iloitsemaan tästä raskaudesta? Toki oonhan mä vasta muutaman päivän tiennyt raskaudesta, mutta silti olisi mukava edes jotenkin iloita.
Onko täällä jotain facebook ryhmää jo pystyssä? joku siis salainen, koska ei haluta vielä puhua raskaudesta muille.