kesä eikä mitään tekemistä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole tekemistä ei. Lapset 6v. ja 1v. Kun olisivat isompia, lähtisi vaikka reissun jonnekin.
Miksi niiden lapsien pitäis olla isompia? yvinhän tuon ikäisten kans jo sujuu..
Mulla ei oikein ketään kenen luo vois kauemmas lähteä.
 
Rollolainen
eipä oo noillakaan tekemistä 15v poika ei enää jaksa oikin leikkiäkän, kaikki kaverit on jossain mummoloissa tai muualla lomailemassa. Pikkuveljien seura ei kiinnosta.
Pikuveljet 10v ja 9v, juokseva tkoko ajan sisälle, kun ei oo tekeimistä, miski isoveli saa olla sisällä ja me ei pla pla plaa.... tytöllä 16 on sentään tänään tekmistä, hän on kurssilla, mutta muuten kyllä istuu ja möllöttää kotona kun kaverit on kaikki jossain kaukana, eikä tahdo mennä yksin mihinkään
 
hm
Siis mulla ei ole vielä tuon ikäsiä lapsia, mutta muistelen omaa lapsuuttani ja silloin kyllä tuon ikäsenä (siis jo kymmenen vanhanakin) mentiin ihan "omin päin". Ei tosiaankaan ollut vanhemmat keksimässä ja kehittämässä meille tekemistä!
Kyllä tuon ikäisten pitäisi jo itse osata olla ja keksiä... ?
Me mentiin pitkin metsiä/ leikkipuistoja... leikittiin naapurin muksujen kanssa.. pelattiin pelejä... Pyöräiltiin pitkin kyliä... käytiin kalassa/ uimassa jne.....koskaan ei ollut tylsää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä sama tilanne. Kohta 10v, 11v ja 13 v pojat vailla kavereita ja tekemistä. Nyt nuo 2 nuorempaa lähtivät 10 km:n päähän kirjastoon pyörillä. Uimaan ei tarkene.
Ideoita otetaan vastaan. Onkimassa varmaan käyvät jossain välissä.
Täh?! Aina täällä palstalla jauhetaan, että on PAKKO tehdä monta lasta että on sisaruksia ja seuraa. Ja sitten ne ei viihdytäkään toisiaanko?!
Kyllä nuo tiettyyn pisteeseen viihtyvät toistensa kanssa. Mutta jossain vaiheessa menee vaan tappeluksi kun kellään ei mitään tekemistä. Ja onhan se kivempi jos käy muitakin kavereita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole tekemistä ei. Lapset 6v. ja 1v. Kun olisivat isompia, lähtisi vaikka reissun jonnekin.
Miksi niiden lapsien pitäis olla isompia? yvinhän tuon ikäisten kans jo sujuu..
Mulla ei oikein ketään kenen luo vois kauemmas lähteä.
Ilman autoa... Toinen on kunnon 6v. uhmassa ja toinen valvottaa yöt ja päivät roikkuu lahkeessa. Kylpyläänkö menisi :D
 
hm lisää
Omassa pihassa (vaikka kerrostalonkin pihassa) voi pelata jalkapalloa/ sählyä/ kymmenen tikkua laudalla jne jne.
Järjestäkää joku päivä kesäolympialaiset: kaikkia kivoja pelejä ja tehtäviä! Netistä löytyy vinkkejä.
Omalle pihallekin voi järjestää retken eväineen.
Käykää kirjastossa. Onko uimahallia? Lähtekää metsäretkelle.
 
hm vieläkin lisää
Kyllä ihmisiä on erilaisia. Lapsia on erilaisia. Ongelma voi siis olla tommonenkin...
Lomaa on, vaan ei keksitä mitään tekemistä.
Mulla ei tekeminen lopu kesken ja ideoita riittää. Sitä oikein toivoo, että joskus sais vaan olla ja röhnöttää ;D
Huolestuttavaa, että nykyajan lapset ei osaa enää leikkiä/ pelata! Ja jos koulukaverit on jossakin reissussa niin sitten ei ole kavereita ollenkaan. Missä naapurin lapset? Sukulaiset?
 
12v tyttö
Minulla on sama ongelma. Olen 12v tyttö ja vailla tekemistä. Kaikki kaverit on jossain isoveljeni on 14-vuotias eikä mun seura kiinnosta nyt menee tuola ympäri kaupunkia chillailemassa kavereitten kanssa. Tässä oisi tekemisvaihtoehtoja. Itsekkin asun kerrostalossa ja usein pelailen jalkapalloa/sählyä yksin ja olen niinkuin joku ''tähti'' se on mukavaa eikä mitenkään lapsellista :)
 
Samaa mieltä 12v tytön kanssa
Alkuperäinen kirjoittaja 12v tyttö;26421793:
Minulla on sama ongelma. Olen 12v tyttö ja vailla tekemistä. Kaikki kaverit on jossain isoveljeni on 14-vuotias eikä mun seura kiinnosta nyt menee tuola ympäri kaupunkia chillailemassa kavereitten kanssa. Tässä oisi tekemisvaihtoehtoja. Itsekkin asun kerrostalossa ja usein pelailen jalkapalloa/sählyä yksin ja olen niinkuin joku ''tähti'' se on mukavaa eikä mitenkään lapsellista :)
Samaa mieltä olen 12v työn kanssa. Ei ole lapsellista leikkiä ''tähteä'' ja tehdä kaikkia kikkoja se on täysin normaalia :)
 
"hups"
Siis mulla ei ole vielä tuon ikäsiä lapsia, mutta muistelen omaa lapsuuttani ja silloin kyllä tuon ikäsenä (siis jo kymmenen vanhanakin) mentiin ihan "omin päin". Ei tosiaankaan ollut vanhemmat keksimässä ja kehittämässä meille tekemistä!
Kyllä tuon ikäisten pitäisi jo itse osata olla ja keksiä... ?
Me mentiin pitkin metsiä/ leikkipuistoja... leikittiin naapurin muksujen kanssa.. pelattiin pelejä... Pyöräiltiin pitkin kyliä... käytiin kalassa/ uimassa jne.....koskaan ei ollut tylsää.
Noin oli meilläkin. Kaikenlaista tekemistä piisasi. Ja jos oli olevinaan tekemisen puute ja sitä äidille valitti, äiti kyllä keksi meille tekemistä = siivoamista, tiskaamista. Yllättäen ei tuntunutkaan siltä, että ei ole mitään tekemistä. ;)
 

Yhteistyössä