kesä vatsatauti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mii"

Vieras
onko muilla ollut lähiaikoina vatsatautia lapsilla tai itsellä? meillä lapsi oksensi aamulla kolme kertaa ja tauti loppui siihen...kesti siis parisen tuntia ja pian tämän jälkeen jo halusi syötävää ja juotavaa ja iltapäivällä oli jo oma itsensä. Kuinka kauan teillä on ollut taudin itämisaika eli koska seuraava on sairastunut..toinen lapsista ei ollut kotona ti-to, tänään tuli kotiin puolen päivän aikaan...toki, lähipäiväthän sen näyttää koska tulee ja kenelle mutta ajattelin että jos muilla on ollut tautia niin ois ehkä vertailukohtia :)

Mä itse sairastin vatsataudin tossa viikko sitten, illalla tuntui olo vähän heikolta, yöllä heräsin vatsan nipistelyihin,ja vessassa tuli istuttua..oksettikin, mutta mä en 'koskaan' oksenna (viime kerrasta lienee 15 vuotta), aamulla vielä vessassa istumista ja tolkuton väsymys, nukuin kolmeen asti päivällä, sitten alkoi helpottaa, ja illalla jo ruoka maistui. Muut eivät sairastuneet (kolme lasta). Meillä muuten on usein näin, minä sairastan vatsataudit, lapset ei. Keskimmäinen ja pienin, 6- ja 1,9 v ei ole koskaan ollut vatsataudissa,vanhin 8-vuotias pari kertaa.

Kesällä harvemmin on mitään vatsatauteja liikkeellä, ennemminkin tulee mieleen että on syönyt jotain pilaantunutta. Helteellä kun ruuat menevät helposti pilalle ja pienen vatsa voi reagoida vähäiseenkin määrään.
Toivottavasti te muut säästytte taudilta!

Lapsi sairastui kovaan ripuliin edellisviikolla aamulla ja minä heti illalla. Lapsi oli sairaana 5pv, minä 10pv. Ripulia, väsymystä, huimausta, oksettavaa oloa, pään särkyä ja olin oikeasti niin kipeä etten kyennyt edes sängystä nousemaan. Matkalla vessaan meinasin aina pyörtyä ja nukahtelin sohvalle vähän väliä. Olin aivan tolkku pois! Mies joutui tekemään aivan kaiken ja ottamaan palkatonta 3pv, kun jonkun piti lapsetkin hoitaa( 2v ja 5kk)

Lasten serkku oli viikko sitten ja meillä jännättiin tuleeko meille (oli meillä just ennen kuin sairastui). Ei tullut eikä niilläkään muut, joten liekö sekin nestehukkaa tms. Oli kuitenkin oksentanut useamman kerran.

Lasten pikkuserkku oli myös pari viikkoa sit, mut sitä epäilen hyvin vahvasti just nestehukaksi.

Yhteistyössä