Kesä piloilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhake

Vieras
Luulin että kesällä olis vauvan kanssa helppoa. Paskanmarjat. Oon koko ajan väsynyt ja kiukkuinen jatkuvan univelan takia. Mikään ei huvita, isommat lapsetkin kärsii kun äiti on tämmönen persiille ammuttu karhu.
Lisäks aina pitää etukäteen miettiä missä voi lämmittää maitopullon, eli kaikki metsäretket yms. piknikit on poissuljettuja. Tuon syömisiä ei oikein voi etukäteen ennustaa, nyt varsinkin viime aikoina syönyt tosi huonosti, jos syö nyt, voi olla että syö seuraavan kerran tunnin tai kolmen päästä.
Oon vielä sellainen luonteeltani, että stressaan asioista etukäteen tosi paljon. Eli pelkkä viikonloppureissukin tuntuu mahdottomalta ajatukselta, pelottaa ettei hermot kestä.
Tuntuu, että koko kesä menee hukkaan tällä tavalla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Harmi että teillä noin. Mutta eikös se ole lohtu että on valoisa kesäyö kun valvot, kuin että olisi loskainen ja pimeä lokakuu?

No eipä paljon lohduta kun itken täällä väsymystäni parhaillaankin.

oletko kokeillut antaa maidon huoneenlämpöisenä? minä ainakin totutin vauvaa siihen ettei tarvitse pitkään lämmittää maitoa. =)

Kyllähän te voitte ottaa vaikka termariin keitettyä vettä ja laittaa tuttipullon sinne lämpeämään, tai ostaa maitojauhetta ja sekoittaa siellä metsällä.. kyllähän keinoja löytyisi jos jaksaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ju:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Harmi että teillä noin. Mutta eikös se ole lohtu että on valoisa kesäyö kun valvot, kuin että olisi loskainen ja pimeä lokakuu?

No eipä paljon lohduta kun itken täällä väsymystäni parhaillaankin.

hae apua...

Mistä sitä apua saa? Ei meillä neuvolassa reagoida mitenkään jos sanoo että väsyttää. Pitää varmaan tehdä jotain todella radikaalia ennenkuin huomataan että olishan tuokin apua vissiin tarvinnut vähän aikaisemmin...

Tuo vauva mulle, saat levätä ja nukkua vaikka päiväunet. Onko vauva terve? Nukkuuko yöt kuinka huonosti?
Yritä saada isompia lapsia kylään sukulaisille tai kaveriperheille, ettei sun tarvis keksiä heille tekemistä ja palvella.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Miksi et imetä?

no ei nyt varmaan liity taas asiaan!!! miksi pitää aina perustella syytä imettämättömyydelle - ärsyttää! itse en imettänyt ja suoraan sanoen v*tutti, kun kaikkien piti tietää, että miksi en imetä?

Eikö löydy minkäänlaista tukiverkkoa? Mummolaa johon lapsen voisi viedä päiväunille piknikin ajaksi?

Näin kesällä ei maitoa välttämättä tarvi lämmittää vaan anna suoraan purkista :) Tsemppiä vaan, taatusti kesä on tylsä jos jäät tuleen makaamaan ja voivottelemaan!

synnytyksen jälkeinen masis tai jotain. ei nimittäin ole normaalia tollanen. kyllä sitä suljettua tetraa voi lämmittää vaikka kuuman vesihanan alla ja monessa ruokapaikassa on mikro. kaksi kesävauvaa mulla ollu ja toinen oli pullovauva ja hänet koin helpommaksi.

Meinasin kans ehdottaa tollasta termari systeemiä.
Meillä käytettiin kans tota jauhetta mut voihaan sit tosiaan ottaa vajaan termarin kuumaa vettä sinne metsäretkelle ja sit käyttää sen maidon pullossa hetken lämpiämässä.
Minkä ikäinen vauva on?

Ja siis joo... munkaan mielestä ei kuulu kellekkään se että imettääkö ap vai ei.

Minkä ikäisiä ne sun muut lapset ovat? Kesäisin on monissa leikkipuistoissa/nuorisotiloilla/kouluilla ohjattua toimintaa lapsille, voisivatko sinun lapsesi päästä niihin?

Mulla oli kesävauva kans (syntyi kesäkuussa) ja oikein mukavasti meni. Eihän noin pieni syö paljoa, joten pari tetraa riittää reissuevääksi. Vielä helpottaa jos vauva syö lämmittämättä maitoa. Usein lapsi rauhoittuukin kun pääsee ulos, joko vaunuihin ja kantoliinaan/reppuun. Varsinkin jos masuvaivaa on niin kantaminen helpottaa oloa.

Meillä lämmitettiin aina pullot vesihauteessa ja tarviiko sen maidon niin järjettömän lämmintä olla näin kesällä? Kyllä se onnistuu se vauvan syöttäminen picknikilläkin.

Enemmän huolestunut olisin tuon äiteen jaksamisesta siellä metsäreissulla??? Saattais tarvita ensin nukkua ne velat pois ennen metsään menoa :)

Voiko se mies viedä ne lapset retkelle? saisit nukkkua sen aikaa, kun kerran vauvakin syö pullosta?