F
Fleur de la Cour
Vieras
Aina sitä suomalainen odottaa kesää kun on valoisampaa ja ihmiset sitten fyysisesti ja henkisesti virkeämpiä. Suunnitelmia on pääkoppa täynnä, joku miettii terassinremonttia, toinen marjojen poimintaa ja säilöntää ja kolmas suursiivousta ja mattojenpesua. No juu mullakin oli osa kesälomaa alkukesästä ja intoa piukassa siivosin suursiivouksen, pesin kaikki matot ja ikkunat ja laitoin kesäkukat ja leivoin raparperipiirakoita. Sitten menin takaisin töihin, mutta mies jäi kesälomalle ja nyt kun olen toisella lomalla taas huomaan, että en ole keittänyt mehuja raparpereista ja harakat on syöneet viinimarjani ja mustikassa olin tällä viikolla sen verran, että sain kerran leivottua ja kaksi rasiaa pakastimeen. Sitä vastoin olen kylläkin nähnyt ystäviä, ottanut aurinkoa, ollut purjehtimassa ja mökillä, käynyt katsomassa Duffya, Linkin Parkia ja Metallicaa ja Sturm und Drangia.. Ja tänään minusta tuntuu, että olen kovasti, kovasti väsynyt. Ja jostain syystä mieleni tekisi taas siivota (kun on tavarat järjestyksessä niin mielikin kirkastuu) ja polttaa vaikkapa kynttilöitä (syksy tulee ja järjestys ihmisen elämään palaa) Ollapa joku muu kun suomalainen, ei olis kaikki odotukset ladattu parille kuukaudelle. Ihan järjetöntä tämä elämänmeno täällä pohjolassa..