Kertovatko julkisella sukupuolen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, meitä on moneksi. Itse haluaisin tietää asian lähinnä siksi että meille on ennustettu poikaa usealta eri taholta. Ja uniakin olen/olemme nähnyt/nähneet. Eli haluaisimme ihan muuten vain tietää, ei siinä sen kummempaa. Tärkeintä on tietysti ultrata että vauvalla on kaikki kunnossa, mutta ei tuo sukupuoli siihen vaikuta. Eli ei se siitä terveyden katsomisesta ole pois, vaikka sukupuolikin katsottaisiin samalla kerralla. Meille tuolla sukupuolella ei ole muutenkaan väliä: emme aio ostaa yhtään vaatetta ultran sukupuoliarvion mukaan tai maalata lasten huonetta tai muuta vastaavaa. Eli lähinnä huvin vuoksi kiinnostaisi asia tietää. Eikä tuossa ole mielestäni mitään pahaa. Niin ja nyt tuntuu että haluaisin tietää sukupuolen myös siinä tapauksessa että vauvalla ei olisikaan kaikki hyvin. Sureminenkin olisi helpompaa, kun olisi sitten edes tuo yksi kysymys vähemmän käsiteltävänä. Kukin tavallaan kuitenkin, ja minunkin mieli voi tietysti vielä muuttua suuntaan tai toiseen. Mut ikävää jos sukupuoli vaikuttaa joillakin joihinkin päätöksiin!

Mä oon ymmärtänyt, että kaikki eivät voi suoraa vastausta antaa sukupuolikysymykseen, mutta jos kysyy esim. näkyykö ultrassa sikiöllä kivekset on hoitajan vastattava totuudenmukaisesti... eli siis jos näkyy, on se myös kerrottava näin kysyttäessä.

No, kyllä minulla on jo lapsia, kaksikin (tyttö ja poika). Rakastan kumpaakin koko sydämestäni. Kuten sanoin, sukupuoli ei vaikuta niin kauan kuin lapsi on terve. Sanoin vain, että surisin tyttövauvan menetystä enemmän. Vakavan kehityshäiriön tms. toivottoman ennusteen edessä päätyisimme vanhempina joka tapauksessa keskeytykseen, koska käsityksemme ihmiselämän laadusta kaikkine muinekin ongelmineen tukee sellaista päätöstä.

Nyt olen siis raskaana, kaikki tähän mennessä hyvin, toivon eniten tervettä tulokasta, sukupuoli vielä meille mysteeri.

Alkuperäinen kirjoittaja Monster:
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti:
Meillä ei kätilö kertonut, koska täälläpäin etniset ryhmät niin usein kysyvät sukupuolta, eikä heille kerrota (heille on se uskonto niin tärkeä) ties mitä sitten tekevät, jos tulokas olisikin tyttö!
On kuulemma rasismia, jos suomen kansalaisille sitten kerrottaisiin, muttei ulkomaalaisille. Justjoo :)

En tiedä, olisiko lääkäri kertonut mutta itse kysyttiin samalla 4d-ultrassa ja saatiin varma vastaus.

Liinu: "Saan varmasti ihan hirveita kommentteja mutta kylla kai mina ne kestan. Me emme rakenneultrassa edes hoksanneet kysya onko vauvalla/sikiolla kaikki hyvin, meita kiinnosti ainoastaan sukupuoli. Ultraaja ilmoitti sukupuolen ja lisasi lopuksi, etta niin, sikiolla nayttaa olevan kaikki hyvin. Vaikka vauvalla olisi nakynyt ultrassa vaikka mita pielessa, en mina olisi pystynyt hanta sinne tappamaan."

Jos meidän vaavilla todettaisiin vakava kehityshäiriö, päätyisin helpommin keskeytykseen, jos tietäisin sen olevan poika. Oikeasti. Niin kovasti olen tyttöä toivonut. Rakastaisin tietysti poikavauvaakin, mutta luopuisin hänestä helpommin. Olen aivan kamala ihminen, mutta luulen että monella on ainakin jonkiasteisia tämäntyyppisiä sukupuolimieltymyksiä...

Eli on meitä hirveitä suomalaisiakin, vaikkei pelkkä sukupuoli riitä perusteeksi abortille.

Kamala hirviö olet. Terveisin maailman ihanimman poikavauvan äiti

Yhteistyössä