Kertooskos joku mulle jotta mikä logiikka on tässä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastaos pleases
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastaos pleases

Vieras
Eli ensiksi kysyn että joko on lapsillanne välikausipuvut käytössä? Onko siellä alla mitään vai ovatko pelkillä sisävaatteilla (housut ja paita)? Välikausipuvuthan on tosi ohuita. Vai puetteko alle villaa tai fleeceä?

Ja nyt tulee se asia: Mikä logiikka on siirtyä ohueen välikausipukuun ja pukea sinne alle vaatteita jotta lapsi tarkenis ,kun vois viel olla toppapuvulla mutta sinne alle ei tarvis pukee vaatetta?

Kertoisko joku? Ei nimittäin oo ihan NIIIIIN lämmin kuitenkan vielä....

On käytössä vk-puvut ja villaa alla. Topassa nuo olivat ihan hikisiä, mutta tuo villa+vk yhdistelmä on tuntunu hyvältä. Isomman vk-puku on myöskin vedenkestävä, mitä taas toppa ei ollut.

Kerrospukeutumisessa on helppo ottaa alta vaatetta pois jos ilma lämpenee. Fleece on välikausipuvun alla tai sitten päällä on vuorellinen välikausipuku. Toppapuvut on liikaa näillä keleillä.

Esim. Helsingissä ei eilen lämpötila noussut edes viiteen asteeseen ja oli tuulista ja pilvistä -> minun 2-vuotiaallani oli toppapuku ja alla ohut fleece-takki eikä ollut hikinen. Itselläni oli ohut trikoopaita ja päällä aika ohkanen talvitakki ja olin vähän kylmissäni esim. sormet jäätyivät kun oli vaan sormikkaat. Välikausipuku odottaa tossa eteisessä mutta vielä meillä on menty toppapuvulla.

Mä harrastan kerrospukeutumista läpivuoden ja koko porukalle. Mä en edes osta koskaan mitään hyperpaksuja toppapukuja. Nykysin saa niin hyviä välipukuja (windstopper, vedenpitäviä, hengittäviä) että suht ohkasella meneee läpi vuoden.