kertooko sikiön syke jotain..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kertooko sikiön sydämen syke jotain esim.sukupuolesta?

Ekasta oli sykkeet lähes aina alle 150, nyt toisella 150 ollut vakio.
Onko sykeillä siis muuta merkitystä, kuin että vauva voi hyvin?

Sukupuolta se ei kerro. Tärkeintä on vaihtelu sikiön sydänäänissä eli väliin hitaampaa, väliin nopeampaa, kunhan vaihtelee ja yleensä nukkumassa olevalla vauvelilla sydän lyö rauhallisemmin, hereillä ja ääniä kuullessa yms. nopeampaa. Normaalihko taso on yleensä 130-160, suurimmalla osalla tossa 140-150 pinnassa.

tutkittu on tuota että kertooko sukupuolta

ennustukset on menny 50% oikein. eli se kertoo aika hyvin voiko tuohn luottaa =)

keskiraskaudessa äänet hidastuu.
Eli syke kertoo onko sikiö hengissä ja voiko hyvin.
eli on tietty marginaali mihin sykkeen kuuluu mennä.

jos sikiö on vilkas ja pyörii syke on nopea, jos taas nukkuu se on hidas.
Ja muistaakseni heti äidin tupakoitua sydän hakkaa lujaa..... vai oliko just toisi päin..

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

ennustukset on menny 50% oikein. eli se kertoo aika hyvin voiko tuohn luottaa =)

Voi luoja mä repesin! Kirjoittajalle tiedoksi, että osaan ilman sydänäänten kuunteluakin ennustaa lapsen sukupuolen 50% varmasti koska vaihtoehdothan ovat tyttö tai poika :D

mutta vaikka kuinka huuhaata, vanhan kansan uskomuksien mukaan alhaisempi syke olisi pojan ja korkeampi tytön. Mutta tosiaan tämä on siis huuhaata, mutta näin on uskottu :)

Mulla neuvolantäti sanoi, että hänen mielestään pojilla on enempi laukkaava syke ja tytöillä tas pehmeämpi. Mulla on ollut pojista aina alle 150 ja nyt ilmeisesti tyttö tuloillaan niin yli 160 ollu melkein joka kerta. Mut eihän tuosta voi koskaan varmaksi sanoa mitään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:

Voi luoja mä repesin! Kirjoittajalle tiedoksi, että osaan ilman sydänäänten kuunteluakin ennustaa lapsen sukupuolen 50% varmasti koska vaihtoehdothan ovat tyttö tai poika :D

ooksä oikeesto noin yksikertainen?
sehän se pointi on että ei oikeen oo luotettava ennuste kun kertoo 50% oikein

kyllä täällä jotkut vaan on niin heikolla aivokapasittetilla varistettu. Tulee naljaileen vaikka itse on se pelle.

ei mä en oikeesti ymmärrä tätä porukkaa.

Ja sitä tosiaan on tutkittu onko sukupuolella merkitystä sykkeeseen. Kätilöt katsomnut sykkeen, sanonut sukupuolen ja sitten ootettu "tulosta"

mutta miten joku voi ton edes tajuta väärin? kyllä täällä saa aina niin hyvät naurut ihmiten "älykkyden" kustannuksella

Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:

ooksä oikeesto noin yksikertainen?
sehän se pointi on että ei oikeen oo luotettava ennuste kun kertoo 50% oikein

kyllä täällä jotkut vaan on niin heikolla aivokapasittetilla varistettu. Tulee naljaileen vaikka itse on se pelle.

ei mä en oikeesti ymmärrä tätä porukkaa.

Ja sitä tosiaan on tutkittu onko sukupuolella merkitystä sykkeeseen. Kätilöt katsomnut sykkeen, sanonut sukupuolen ja sitten ootettu "tulosta"

mutta miten joku voi ton edes tajuta väärin? kyllä täällä saa aina niin hyvät naurut ihmiten "älykkyden" kustannuksella

"eli se kertoo aika hyvin voiko tuohn luottaa"
tuo lause ei ilmeisesti sulle kerro mitään?
Vai niin sulla siis on tapana luottaa 100% jos luvataan.. 50%
se selittääkin sitten sen tomppelimaisuuden =) =) =)

esikoisella oli syke koko ajan alle 140,tyttö tuli.kuopuksella oli syke koko ajan yli 160,tyttö tuli :heart: :heart: :heart:
sama se on mikä syke,varmaksi tiedät vasta kun syntyy ;)

Yhteistyössä