Kertokkeehan mitä maksaa muovimatto (ja mistä sitä saa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rautakaupasta saa. Parempi... missä mielessä? Itse en ottaisi ikinä... On se siinä mielessä parempi, että siihen saa ihan huoletta kaataa nesteitä ja lattia ei siitä kärsi.

Saattaa löytyä myös isommista tavarataloista. Ainakin meidän Prisma myy mm laminaattia, miksei sitten muovimattoakin. Mun mielestä se on halvan näköinen, vaikka itse asiassa laminaatti saattaa olla jopa halvempaa kuin kallein muovimatto. Helppohoitoinen.

Enemmän se maksaa kuin halvimmat laminaatit.
Kuoseja on monenlaisia, ja muovimatto on helppohoitoinen, ja kestää mm. vettä, eli siinä mielessä se ainakin on hyvä.
Bauhaus, K-rauta, yms...niistä on hyvä aloittaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Saattaa löytyä myös isommista tavarataloista. Ainakin meidän Prisma myy mm laminaattia, miksei sitten muovimattoakin. Mun mielestä se on halvan näköinen, vaikka itse asiassa laminaatti saattaa olla jopa halvempaa kuin kallein muovimatto. Helppohoitoinen.

Mutta jos nyt laminaateistakin saa sanoa niin ei kannata ostaa sitä halvinta.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Tarkoitan nyt lattian "peittävää" mattoa. Onko se parempi kuin laminaatti, mielipiteitä?

Laminaatti on parempi. Muovimatto tarvii pohjustuksen, liimaamisen, kuumasaumauksen ym.

Molempia saa vaikkapa K-raudasta :)

Niin laminaatista kuin muovimatosta löytyy kyllä kallistakin (ja kestävää).

Jos mä jotain muovimattoa ottaisin, niin sellaista julkistentilojen "nappulaa". Pinnassa on legonappulan tapainen matala nappulointi.¨Se olisi rohee jollain räväkällä värillä.

Muovimatto on turhan aliarvostettua nykypäivänä. Useimmilla varmaan mielessä vilkkuu ne kamalat koiranoksennuksen tai feikkiparketin väriset muovimatot 70 ja 80-luvuilta.
Muovimatto on ihan hyvä valinta, paljon parempi kuin halpa laminaatti mikä on jalan alla kylmä ellei lattialämmitystä ja kolhiinnuttuaan mahdoton korjata.
Kuoseja on paljon, kannattaa googlettaa, ja vaihtoehtoja löytyy kaikille.
Halvin mahdollinen lattiamateriaali se ei kylläkään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja oonamaria:
Jos oikeasti haluat kestävää lattiaa(joka kestää kaatuneet maidot ja lelujen heittelyt kannattaa ostaa just muovi mattoa tai kovaa parkettia esim. tammi..

Itse laittaisin nyt linoleumin tai laatan keittiöön. Meillä on nyt tammiparketti. Ei se tosiaankaan mitään lelujen heittelyä kestä. Kaatneet maidotkin pitää kaikista parketeista pyyhkiä heti pois, koska neste menee saumoista puuhun, vaikka olisi lakattukin. Eri asia on ns. mosaiiikkiparketit, jotka on kauttaaltaan lakattuja, ne kestää vähän paremmin.

Oisko n. 10? neliö? Vai oliko se metrihinta.. (tosin leveys vaihtelee rullissa...)

Se on hyvä kun kärsii tosiaan vedellä lotrata, ei mene miksikään.
Muovimattojen kovuuksissa on eroja. Meillä on suht pehmeä (on kyllä mukavan tuntonenki, vaimea, matta..) ja siihe tulee helposti painaumia jos joku terähkö jää painamaan, myös lattian epätasaisuudet näkyy (ainaki meillä ). Raskaan sohvapöydän jalkojen alleki oli jääny jäljet, matto välissä, ni se maton pohjakuviointi näky lattiassa...

Edelleenki ottaisin ehdottomasti muovimaton, mutta vähä kovemman vaan. Etuja laminaattiin verrattuna: ei ole kylmä eikä liukas, ei kopise, kestää vettä, ei ole niin sähköinen ku laminaatti, (ei niin "kerää" pölyä ). Muovimatto on pitkäikäinen. Viillot pystyy korjaamaan sillä saumaliimalla.

Laittaminen on suht helppoa, kun vaan huolehtii ettei tule liikaa liimaa (meillä alkuun tuli, eikä niitä tahottu saada puskettua pois, jäi vähä kupruille, mut onneks ei isommin näy, keittiössä se ja jää aika lailla ruokapöydän alle).

Meille tuli tämmöne, ei kovin pahan näköinen, vai mitä? :)

Just pari viikkoa sitten ostin prismassta, 11,90e maksoi per neliö. Myytiin tosin 4m rullalta, eli vaikka itsekin tarvitsin vain metrin verran, jouduin maksamaan neljästä neliöstä. Mutta kannatti kyllä, oli tosi helppo asentaa ja hyvännäköinen.

Niin kauan kuin mulla ei oo varaa laittaa aitoa lankkulattiaa koko taloon, laitan muovimattoa. Ei kolise eikä ole pinnalta viileä, niinkuin laminaatti. Mutta makuasioitahan nämä on!

Laadukasta muovimattoa saa osoitteesta www.muovimatto.net mattoa löytyy umpinaista ja reiällistä monella erillä kuviolla. esim turkkilevy tai puujäljitelmä kuvioisena.

Meillä on aina ollut muovimatto. Vuosi sitten uusittiin yleiset tilat ja laitettiin uusi matto. Rautakaupasta kannattaa käydä ja selata ne mallikirjat läpi. Hyllyissä yleensä tosi pienet valikoimat.
Mutta siis kestävyysluokitus kannattaa olla se julkisiin tiloihin tarkoitettu. Meillä oli ovh 17 e/neliö mutta pari euroa tuosta sai tingittyä.
Ja sitte se tärkein ÄLKÄÄ LIIMATKO sitä mattoa. Meillä ei ole ikinä liimattu ja edellinen matto pysy sen 10v lattiassa ilman ongelmia. Ja oli tosi helppo sitte vaihtaa. Tietenkin riippuu maton laadusta, jos jotain ohutta lirumattoa niin sitte ei välttämättä pysy. tai sitte jos on kymmeniä vuosia vanha talo missä ei ole suorat lattiat niin sitte kannattaa miettiä liimaamista.

Yhteistyössä