kertokees te viisaammat, miksi autopaikkoja ei saa tehdä tarpeeksi?

siis kun on määritelty jo kaavoitusvaiheessa kuinka monen auton katos tai parkkipaikka saa olla, talonyhtiöissähän on järjestäen liian vähän autopaikkoja, niin miksi niitä ei saa tehdä lisää jos tontin tila riittää?

(tossa katselin meidän parkkista ja tuli taas mieleen tämä asia kun meidän kaikki 7 vieraspaikkaa on täynnä, samoin kun pyykinkuivaustelineen edusta ja yksi käytävän edusta.. ja siis asukkaiden omia autoja ovat :D
 
"näin on"
siis kun on määritelty jo kaavoitusvaiheessa kuinka monen auton katos tai parkkipaikka saa olla, talonyhtiöissähän on järjestäen liian vähän autopaikkoja, niin miksi niitä ei saa tehdä lisää jos tontin tila riittää?

(tossa katselin meidän parkkista ja tuli taas mieleen tämä asia kun meidän kaikki 7 vieraspaikkaa on täynnä, samoin kun pyykinkuivaustelineen edusta ja yksi käytävän edusta.. ja siis asukkaiden omia autoja ovat :D
Niitä saa tehdä. Kaavassa on minimivaatimus
 
[QUOTE="näin on";23552829]Niitä saa tehdä. Kaavassa on minimivaatimus[/QUOTE]

tässä talonyhtiössä se ainakin aiheutti hankaluuksia
on siis toinen leikkipaikka muutettu autopaikoiksi talonyhtiön hallituksen päätöksellä ja sitten siitä syntyikin kuulemma soppa kun niin ei olis saanut tehdä, kun pitäisi olla 2 leikkipaikkaa..
(siitä on kyllä aikaa kun nuo muutokset on tehty)
 
"vieras"
En mä ainakaan halua, että kerrostaloni piha on suurimmaksi osaksi parkkipaikkaa ja autokatosta. Ihmisen hyvinvoinnille on tärkeää, että lähettyvillä on riittävästi viheralueita ja puita. Se on ihan tutkittu juttu, että jos ikkunasta näkyy luonnon sijaan pelkkää betonikenttää ja autoja, ihminen voi huonommin, sairastuu helpommin ja paranee sairauksista heikommin kuin sellainen, jonka ikkunasta näkyy luontoa tai puita.

Autottomana mulle on myös yks hailee mihin ne autolliset autonsa saavat pysäköityä. Pakkoko sitä autoa on pitää - ymmärrän että joillekin se on työn luonteen tai työaikojen vuoksi välttämättömyys, mutta näitä ihmisiä on ehkä yksi kymmenestä ja heille varmasti tuo minimimääräkin autopaikkoja riittäisi. Yhdenkin autopaikan tilalle mahtuisi jo monta keinua, kaunista pensasta tai kiva pala nurmikenttää.
 
j0000
Autoilusta kerättävillä veroilla ne sinunkin sossukulut maksetaan!
Hei sun ei ainakaan kannata alkaa selvännäkijäks kun et sitä osaa :( Mulla on auto, ihan OMALLA pihallani jossa saan pitää missä haluan, mutta mä en vaadi kaikkea tilaa autoille ;) Ehkä sunkin kannattaisi mennä töihin, voisit varmaan joskus ostaa ihan oman tilan autolles niin ei tarttis ruikuttaa jonkun kämäsen kerrostalon parkkipaikoista.
 
[QUOTE="vieras";23553045]Rivitalossa 11 asuntoa ja kaikilla oma autokatos paikka. Eli käytäntö on et huoneistoa kohtaan yksi paikka.[/QUOTE]

näinhän se on, mutta kuitenkin on alueita jossa likipitäen kaikilla on 2 autoa, koska se on vähän pakko.. ja se mua siis hämmästyttää että miksi tälläisillä alueilla sitä muutosta ei tehdä
 
j0000
siis nyt tarkoitin sitä että jos jokatapauksessa tarvittaisiin ne 2 autopaikkaa per asunto/talo niin eikös silloin olisi helpompi vaan kaavottaa ne valmiiksi niin, jolloin kadunvarsille pysäköinti ja muutoinkin autojen jättäminen mihin sattuu loppuisi
Mieti nyt oikeesti, siis eihän millekään muulle jäisi tilaa jos joka asunnolle tehtäis kaks autopaikkaa plus sitten vieraspaikat! Oikeesti. Ihmisten pitäis vaan ymmärtää se ja ihan muidenkin syiden vuoksi luopua autoista jos niitä ei tarvitse muun kuin oman mukavuudenhalunsa takia.

Ja eiköhän tuo minne tahansa pysäköinti loppuisi ainakin lähes kokonaan kun sitä valvottaisiin paremmin.
 
"sama"
Hei sun ei ainakaan kannata alkaa selvännäkijäks kun et sitä osaa :( Mulla on auto, ihan OMALLA pihallani jossa saan pitää missä haluan, mutta mä en vaadi kaikkea tilaa autoille ;) Ehkä sunkin kannattaisi mennä töihin, voisit varmaan joskus ostaa ihan oman tilan autolles niin ei tarttis ruikuttaa jonkun kämäsen kerrostalon parkkipaikoista.
Ai sossu ostaa pummeille nykyään autot ja autopaikat.:D
 
"vieras"
Meillä on myöskin sama ongelma noiden parkkipaikkojen kanssa. Asumme krs.talossa, ja omaamme yhden vakiopaikan lämpötolpalla, tosin ne paikatkin mitoitettu -70luvun käytäntöjen mukaan eli ovat ahtaita nykyisille perheautoille. Niille joilla ei ole omaa paikkaa niin pysäköivät vieraspaikalle johon mahtuu n.8-10autoa, illalla ne jotka eivät löydä paikkaa niin sitten pysäköivät autonsa keskelle pelastustietä. Sen verran olen laittanut merkkille niin ne kyseiset autot ovat virolaiskilvellä...
 

Yhteistyössä