kertokaas tavallisimmat työhaastattelu-kysymykset?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jännittää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippunee alasta aikas paljon. Johki firmakonttoriin hakijalta tuskin kysytään samaa kun vaikka päiväkodin tehtäviin pyrkivältä. Mulla on paljon kokemusta alani haastatteluista ja vaihtelee aika paljon mitä kysyvät. Viimesin oli aika erilainen kun edeltävät ja pääsin sisään.

*Kerro itsestäsi
*Vahvuudet/heikkoudet
*Työskenteletkö mieluiten yksin vai ryhmässä
*Mitä tiedät yrityksestämme
*Miksi meidän pitäisi valita juuri sinut

Miksi hait tätä paikkaa? Millainen työntekijä olet? Vahvuudet/kehittämiskohdat?, millainen olet työkaverina? Millainen osa työyhteisöä? jne...Miten tekisit siinä ja tässä tilanteessa? Millaista kokemusta alalta? jne jne jne....

Kuvaile itseäsi kahdella sanalla? Millainen olet työntekijänä? Mitä asioita koet hallitsevasi hyvin mahdollisessa tulevassa työtehtävässä? Miksi sinut tulisi valita?

"Kerro itsestäsi" on se millä aloitetaan. Kun siihen osaa vastata hyvin niin tunnelma yleensä rentoutuu. Itse kerron siinä yleensä vielä nimeni, ikäni, koulutukseni, mistä olen kotoisin ja millaista hyvää kokemusta on siihen paikkaan nähden johon haen.
Eli ei tarvi mitään mainospuhetta sinänsä olla, mutta perustiedot positiivisella fiiliksellä.

Niin ja kannattaa yleensä miettiä muutamia kysymyksiä siihen haettavaan paikkaan liittyen. Se antaa kiinnostuneen kuvan. Nimimerkillä maanantaina oli haastattelu ja tiistaina tuli viesti että sain paikan!

Viimeksi muokattu:
Mieti enemmänkin niitä vastauksiasi kuin niihin kysymyksiin. Kysymyksellä oletko valmis vuorotyöhön "olen" on haastattelijalle sama kuin "joo, mutta olen sitten saikulla sen koko vuorojakson..." mutta vastauksella " no juu, lapsetkin jo niin isoja ja mieskin tekee vain päivätöitä....."antaa jo aika paljon itsestäsi