Kertokaas rakennekynsistä!

Sisko antoi mulle lahjakortin moisiin, ja ens viikolla lunastan sen poies.

Toki tiedän mitkä ne ovat, mutta kun tähän asti olen mennyt vain omavaraisesti näissäkin kauneudenhoidollisissa asioissa, en tiedä, miten ne vaikauttavat omiin kynsiin- menevätkö 'pilalle'?

Se on jotain muovimömmöäkö joka laitetaan kynnelle?
Pääseekö oma kynsi kasvamaan miten?
Miten niitä huolletaan, pitääkö poistaa koko hoito vai riittääkö että paikkaa?
Voivatko ne irrota napsahdella samoin kuin nämä Seppälän irtokynnet konsanaan? :D

"vieras"
Huollattamassa täytyy käydä säännöllisesti, jos haluaa pitää ne nättinä. Ne voi poistattaa tai sit kasvattaa itse pois (kamalaa hommaa ja rumannäköistä =) ).
Saattaa ne irrotakkin, reunoista ainakin. Mulla ei meinannut pysyä. Laittaja sanoi, että riippuu paljon omasta kynnestä.
Ei omat kynnet kuitenkaan pilalle menneet.

piou
Mulla oli kans elämäni ekat tässä kevät-talven aikana. Tosi kivat ja kestävät olivat - huoltoväli noin kk. Mulla oli kohtuulyhyet, koska teen töitä tietsikalla. Siellähän ne alla kasvavat omat kynnet ja minulla ainakaan eivät omat kynnet kärsineet. Mulla siis rakennekynnet poistettiin, kun en ehdi kesän aikana huollattamaan. Tulen kuitenkin ottamaan uudet syksyn tullen. :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23704528:
Oukkei.

Eikös ne ole aika paksut?
No kyllä ne viilaa ne melko ohuiksi. Riippuu varmaan laittajan taidoista.
Onhan ne ihanat! Tekis mieli itsekkin laittaa. =)
Eka kerralla kannattaa jättää suht lyhyeksi, ei mitään kovin pitkiä.

En mä oikein pitkiä haluakaan. Vaikka 'osaan olla' pitkien kanssa.

Omat kynnet tuppaa kyllä kesäisin kasvamaan melko pitkiksikin, kuivalla pakkaskelillä sitten napsuvat poikki.

Mitteehän kivaa niihin haluais? :D Jotain mustaa varmaankin, ja kimalletta :D

kerran kokeillut
Mulla oli muutaman kuukauden geelikynnet, mutta eivät pidemmän päälle pysyneet kunnolla. Kävin kyllä huollattamassa säännöllisesti, mutta alkoivat heti fiksin jälkeen irrota reunoista. En tiedä, oliko vika omissa kynsissä vai tekijässä, mutta lopulta luovuin geelikynistä. Omat kynnet menivät pitkäksi aikaa kamaliksi, mutta kasvoivat kuitenkin aikanaan takaisin kuntoon. Tällä kokemuksella en ole uskaltanut toista kertaa rakennekynsiä kokeilla, vaikka hienot ne kieltämättä olivat.

Kyllähän ne aina tahtovat omaan kynteen vaikuttaa, kun sitä omaa kynttäkin joutuu rakennekynsien laitossa viilaamaan jonkin verran. Mutta ei sitä ammattilainen nyt aivan pilalle voi kuitenkaan saada :)
Ensin laitetaan sellaiset tipit kynsiin, ne leikataan sopivan mittaisiksi ja siihen sitten tulee geeli päälle. Huolto riippuu oman kynnen kasvunopeudesta ja siitä, miten hyvin rakennekynnet sulla pysyy. Parhain huoltoväli olisi 3-4 viikon välein, mutta joillakin kynnet pysyy hyvänä 5-6 viikkoakin.

Huollossa kynnet viilataan ja kynnen alaosaan lisätään geeliä jotta se peittää oman kynnen joka sieltä alta alkaa näkymään.

"Nana"
Mulla on geelikynnet, oon ollut tosi tyytyväinen. :) Ovat super kauniit ja ei ole tähän mennessä yhtäkään irronnut/katkennut. Muutenkin tuntuivat heti omilta, vaikka juuri 2 päivää sitten laitettiin melko pitkät kynnet. Mulla on ranskalainen manikyyri ja mustia kukkia ja perhosia tällä kertaa. Mulla on vaan se huono puoli, että huoltaa tarvii viimestään kolmen viikon välein, omat kynnet kasvavat niin kovin nopeasti.

Mä olen itse koulutettu kynsimuotoilija ja teen itselleni myös kynsiä, lähes aina rakennekynnet koska tykkään vaihdella kynsien pituutta ja mallia.
Elikkäs rakennekynsiä tehdään monilla eri menetelmillä, yleisemmät Suomessa käytettävät geeli ja akryyli, mutta paljon löytyy nykyään myös esim. acrygeliä, kangas- ja silkkikynsiä. Geeli on uv- valokovetteinen ja akryyli taasen ilmakovetteinen.
Geelikynnet ovat hitusen joustavamaat kuin aryylit, ja se kumpi materiaali pysyy ja soveltuu parhaiten on aina käyttäjän omista kynsistä kiinni.

Oikein tehdyt rakennekynnet ja niiden poistaminen EIVÄT vahingoita omaa kynttä, mutta monilla näin käy siksi että kynnet revitään itse pois poistattamisen sijaan. Omaa kynttä ei myöskään päältä viilata, vaan hieman karhennetaan kuten siistitään vanha ja kuivunut sarveisaines luonnonkynnen päältä tavallisen manikyyrin yhteydessä.
Kynsiä huollatetaan eli kasvuraja oman kynnen kanssa täytetään ja kynnet fixataan uuteen uskoon käyttäjästä riippuen 3-6viikon välein. Optimaalisin on 4 viikkoa, sen yli kun mennään niin kynnet alkavat näyttää jo aika ylikasvaneilta.
Kynsiä tehdään joko niin että pituudeksi liimataan muovinen tippi, tai sitten pituus muotoillaan massasta. Tämä massa on juuri tuota akryyliseosta, geeliä tms.

Rakennekynnet eivät katkeile, vaan ovat useita kymmeniä kertoja kestävämmät kuin luonnonkynsi.

Oikein tehdyt rakennekynnet eivät myöskään ole paksut ja luonnottomat vaikka niitäkin näkee, vaan ohuet ja siistit sekä tämänhetkisen muodin mukaan hyvinkin luonnolliset.
Toki kynsiä halutessaan saa myös hyvinkin pitkinä ja eri mallisina, taltasta stilettoihin etc.

Monet pitävät rakennekynsiä hyvin huollettuina siihen asti kun tippi/oman kynnen ylittävä massa on kasvanut ja sulla on enää geelillä vahvistettu ja koristeltu luonnonkynsi jäljellä mikä on myös yleinen käytäntö kun halutaan luonnollisesti vain vahvistaa omaa kynttä kasvamaan pituutta.

Monet pitävät rakennekynsiä hyvin huollettuina siihen asti kun tippi/oman kynnen ylittävä massa on kasvanut ja sulla on enää geelillä vahvistettu ja koristeltu luonnonkynsi jäljellä mikä on myös yleinen käytäntö kun halutaan luonnollisesti vain vahvistaa omaa kynttä kasvamaan pituutta.
Tää osio meni vähän yli hilseen :D
Mutta olen jo nyt paljon tietäväisempi moisista muovinkappaleista! Kiitos!

Minä laitatin häihini geelikynnet ja rakastin, mutta ei ole sen koommin ollut varaa käydä :) ehkäpä joskus. Mä "kasvatin" ne pois, kyllä ne viim. 6-8vk jälkeen alkaa tippumaan pois (irtoilee reunoista ja lähtee melko helposti sitten repimällä...) Oli omat kynnet hetken aika ohuet, mutta palautuivat todella nopeasti. Eri asia varmaan jos on vuosia niitä pitänyt eikä oma kynsi ole päässyt hengähtämään??

Yhteistyössä