Kertokaas Oulusta..eli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ouluunko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ouluunko

Vieras
millaista oulussa on asua?
kertokaa hyvät ja huonot puolet?
mitkä alueet ovat turvallisimpia ja rauhallisimpia lapsiperheille?
kertokaa kaikki mitä mieleen tulee :)

Itse muutin kolme vuotta sitten ouluun ja nyt olen muuttamassa pois - en todellakaan pitänyt. Paljon tuli väkivaltaa nähtyä, ei sentään onneksi koettua, joskin kerran joku huonostivoiva herra päätti potkia pyörästäni keskustassa vanteet poikki sitä taluttaessani. Lisäksi teini-ikäinen tyttäreni valittaa, kuinka paljon huumeita täällä liikkuu, kuinka nuoret niitä käyttävät ja kuinka niitä on saatavilla kaikkialta.

Ei tule ikävä.

Me on asuttu kohta kahdeksan vuotta ja todella hyvin viihdytty! Just sopivan kokoinen kaupunki, ei liian pieni eikä taas liian isokaan, keskusta on aika pieni tosin :( .

Bussilla saa kulkee ilmatteeksi vaunujen kanssa, se ainakin plussaa. Oon ollut myös ihan tyytyväinen terveydenhuoltopalveluihin lasten osalta.

En osaa parasta aluetta lapsiperheelle sanoa, mutta itse en lähtisi mistään hinnasta ainakaan Toppilaan, Tuiraan enkä Rajakylään. Kuivasranta ihan ok, vanha Kaakkuri, Metsokangas jne. Voi myös miettiä ympäristökuntia, Oulunsalo, Kempele, Kiiminki (Jääli), Liminka, Haukipudas...

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Me on asuttu kohta kahdeksan vuotta ja todella hyvin viihdytty! Just sopivan kokoinen kaupunki, ei liian pieni eikä taas liian isokaan, keskusta on aika pieni tosin :( .

Bussilla saa kulkee ilmatteeksi vaunujen kanssa, se ainakin plussaa. Oon ollut myös ihan tyytyväinen terveydenhuoltopalveluihin lasten osalta.

En osaa parasta aluetta lapsiperheelle sanoa, mutta itse en lähtisi mistään hinnasta ainakaan Toppilaan, Tuiraan enkä Rajakylään. Kuivasranta ihan ok, vanha Kaakkuri, Metsokangas jne. Voi myös miettiä ympäristökuntia, Oulunsalo, Kempele, Kiiminki (Jääli), Liminka, Haukipudas...

Ilman lastenvaunuja busseista saakin maksaa itsensä kipeäksi. Vaikka kempeleeltä ouluun tullessa 4.10 sivuunsa, oulun sisälläkin se taisi olla jo 2.90 (vai 2.80?) euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja ouluunko:
bussien edut eivät meidän päätöstä tee koska kuljetaan autolla.
huumeita liikkuu joka kaupungissa...voitko kertoa mistä kaupunginosasta puhut?

Oman kokemukseni mukaan Oulussa liikkuu huumeita keskimääräistä enemmän alle parikymppisillä, ja keskimääräistä nuoremmilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vaisniin:
vai huumeita pyörii?!! olikohan tuo nyt ihan satuilua vai mitä? olen asunut oulussa 10v ja koskaan ei ole huumeita näkynyt tai kuullut olevan.

ei niitä varmaan siellä katri antellin kahvilassa ja herkku delikatesissa tuoretiskin takana olekkaan

vai huumeita pyörii?!! olikohan tuo nyt ihan satuilua vai mitä? olen asunut oulussa 10v ja koskaan ei ole huumeita näkynyt tai kuullut olevan.

En myöskään minä ole kuullut/nähnyt. kahdeksan vuotta siis Oulussa asuneena. Riippuu varmasti siitä, millaisissa porukoissa itse pyörii!

no ainakin noista alueista ensin.. ei kannata muuttaa seuraaviin: Toppila/Meri-Toppila (EI MISSÄÄN NIMESSÄ!!), Tuira, Rajakylä, pateniemi, kaijonharju tai oikeastaan mihinkään pohjoispuolen alueelle, poikkeuksena ehkä kuivasjärvi, kuivasranta ja ritaharju.. eteläpuolelta ainakin kaukovainiota kannattaa välttää.. omasta mielestä oulun rauhallisimpia alueita ovat hiironen, maikkula ja kaakkuri (vanha puoli).. riippuu sitten tietenkin, että kuinka kaukaa keskustasta haluaa asua ja kerrostalossa vai omakotitalossa.. noista omakotitaloalueista ei niin ole itellä kokemusta..

no entäs jos ajatellaan asuinaluetta jossa on omistusasuntoja(eikä kaupungin)?
tarpeelliset asiat ovat että päiväkoti, koulu ja ruokakauppa ovat ainakin lähellä, alueella asuu paljon lapsiperheitä, on rauhallinen.
vuokra hinnat taitavat oulussa olla aika paljon korkeammat kuin täällä kemissä, ainakin mitä oikotiellä kävin karjasillan asuntoja katsomassa.
eikös karjasilta äänestetty 2009 suomen rauhallisimmaksi asuinalueeksi?

Kyllä kannattaa tulla. Itse olen perheineni asunut jo kuusi vuotta ja hyvin olemme viihtyneet. Pikkukaupungin kaikki edut: palvelut lähellä, ihmiset iloisia ja mutkattomia, asunnot halpoja. Kaupunginosien välillä on eroja, joten kannattaa tulla vaikka ensin vuokralle ja ruveta sitten katselemaan uutta kotia.

En nyt ihan kaikkea Madeian teksteistä allekirjoita. Itse lapsuuteni asunut pohjoispuolella. Siellä esim. yliopisto! Ja hyvällä alueella asuttiin! Ritaharjuun en muutaisi sinne tulevan suurkoulun takia!
Nyt asun eteläpuolella (yhdessä noista Madeian mainitsemista hyvistä paikoista). Ei valittamista, mutta kyllä lapsuuteni asuinalue on parempi yhä edelleen!

En nyt ihan kaikkea Madeian teksteistä allekirjoita. Itse lapsuuteni asunut pohjoispuolella. Siellä esim. yliopisto! Ja hyvällä alueella asuttiin! Ritaharjuun en muutaisi sinne tulevan suurkoulun takia!
Nyt asun eteläpuolella (yhdessä noista Madeian mainitsemista hyvistä paikoista). Ei valittamista, mutta kyllä lapsuuteni asuinalue on parempi yhä edelleen!

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:

En myöskään minä ole kuullut/nähnyt. kahdeksan vuotta siis Oulussa asuneena. Riippuu varmasti siitä, millaisissa porukoissa itse pyörii!

Ikäni Oulussa asuneena en ole huumeisiin törmännyt, ja ikää siis 35 v.

19 vuotta oulussa olen asunut enkä koskaan ole törmänny huumeisiin.. Rauhallisia ja lapsiystävällisiä kaupunginosia: Huonesuo,Kynsilehto,Rannanperä,Hönttämäki,Kastelli,Knuutilankangas,Iinatti,Maikkula,Vanha kaakkuri,Karjasilta,Kuivasjärvi,Syynimaa.. tässä muutama.. Toppilaa ja tuiraa en suosittele..

Yhteistyössä