Kertokaas nyt... (ruoka-ohjetta vailla )

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Pekonista piti valmistaa pastakastiketta... mutta nyt se ohje hävis, enkä mie löydä sitä mistään.
Millaisen version mie tekisin, mie en muista, kun että sipulia ja valkosipulia, tomaattimurskaa ja loraus kermaakin varmaan kuului tuohon mun ohjeeseen...

Millaisia pekonikastikkeita te teette pastalle kaveriksi?
 
Miä silppuan pekonin ja sipulin, paistan ne ja heitän vaan ruokakerman sekaan. Mausteiksi suolaa, pippuria ja valkosipulia :p Mausteitahan voi laittaa oman maun mukaan =)
 
Miilunpolttajan pastaa. Hakkaa pekoni pieneksi ja paista rapeaksi. Keitä spagetti ja kippaa paistinpannulle pekonien seuraksi ja sekoita joukkoon munankeltuainen tai kaksi, mausta mustapippurilla parmesanilla.

Oikeasti pasta carbonara tehdään pancettasta joka on savustamatonta siankylkeä mutta pekonista tulee myös hyvää. Ja ihka oikeaan ja aitoon carbonaraan ei kuulu kerma.
 
Mä teen sellasta, että pussi kinkkusuikaleita, paketti pekonia (jonka pistän tietty paloiks), yks sipuli, pastakastike (sellanen tomaattihommeli) ja purkki ruokakermaa. Kaikki sekasin ja lopuks rouhittua mustapippuria ja on muuten hyvää. :p
 

Yhteistyössä