Kertokaas nyt, onko hiivaleipäjauhot oikeasti yhtään terveellisempiä kuin tavalliset vehnäjauhot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dfghjklö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei oo yhtään sen terveellisempiä. Vehnäjauhoja nekin vaan on.
Sama normi ruispaloissa sun muissa on suurin osa pelkkää vehnäjauhoa, joten ihan se ja sama ostatko niitä vai vaaleeta leipää.

mikään vilja ei periaatteessa ole ihmiselle eikä eläimelle hyvää ravintoa joten ihan sama mitä viljaa käytät, ellei niistä sulle henkilökohtaisesti tule jotain suurempaa ongelmaa. Esim. mulle ruis tekee todella kipeen vatsan, vehnä yms. turvottaa, kaurasta ei tule oikeastaan mitään.

[QUOTE="sondersson";23104382]mikään vilja ei periaatteessa ole ihmiselle eikä eläimelle hyvää ravintoa joten ihan sama mitä viljaa käytät, ellei niistä sulle henkilökohtaisesti tule jotain suurempaa ongelmaa. Esim. mulle ruis tekee todella kipeen vatsan, vehnä yms. turvottaa, kaurasta ei tule oikeastaan mitään.[/QUOTE]

Vehnäähän nuo ovat molemmat. Mietin vain sitä, onko hiivaleipäjauhoissa oikeasti jotain, joka tekisi ne terveellisemmiksi kuin tavalliset valkoiset jauhot.

"Valmistetaan vehnäjauhatuksen yhteydessä kuorikerrosta lähellä olevasta vehnäytimen osasta. Se sisältää siis lähellä jyvän kuorta olevat ravintorikkaat osat, jotka tekevät jauhosta tummempaa ja kuitupitoisempaa kuin ydinvehnäjauho."

Siinäpä, lukee varmaan siinä pussin kyljessäkin? Itse jokainen sitten päättää pitääkö tuota terveellisempänä vai ei, käsityksiä kun on monia.

[QUOTE="sondersson";23104487]"Valmistetaan vehnäjauhatuksen yhteydessä kuorikerrosta lähellä olevasta vehnäytimen osasta. Se sisältää siis lähellä jyvän kuorta olevat ravintorikkaat osat, jotka tekevät jauhosta tummempaa ja kuitupitoisempaa kuin ydinvehnäjauho."

Siinäpä, lukee varmaan siinä pussin kyljessäkin? Itse jokainen sitten päättää pitääkö tuota terveellisempänä vai ei, käsityksiä kun on monia.[/QUOTE]

Joo, tuon olen osannut ihan itse lukea. Mutta yritänkin kysyä nyt niitä mielipiteitä ja käsityksiä siitä, onko tuo terveellisempää vai ei. Ilmeisesti täällä ei kuitenkaan kukaan tiedä asiasta hölkäsen pöläystä, joten ainoa hyöty tästä aloituksesta oli se tieto, että en ole ainoa, joka ei tätä asiaa tiedä. :)

[QUOTE="aloittaja";23104698]Joo, tuon olen osannut ihan itse lukea. Mutta yritänkin kysyä nyt niitä mielipiteitä ja käsityksiä siitä, onko tuo terveellisempää vai ei. Ilmeisesti täällä ei kuitenkaan kukaan tiedä asiasta hölkäsen pöläystä, joten ainoa hyöty tästä aloituksesta oli se tieto, että en ole ainoa, joka ei tätä asiaa tiedä. :)[/QUOTE]

Etkö sä osaa ihminen hyvä lukea, siinä sanotaan että se sisältää lähellä jyvän kuorta olevat ravintorikkaat osat, ja on kuitupitoisempaa kuin ydinvehnäjauho. Etkö sä ymmärrä kerta kaikkiaan lukemaasi? On se terveellisempää ja kannattaa leivonnassa mielummin käyttää, niin käytän minäkin leipiin, pizzapohjiin, rulla- ja pitakebableipiin, piirakkapohjiin ym.
Ja vilja on väiteestä huolimatta hyvää ruokaa ihmiselle.

Yhteistyössä