Kertokaas nyt mikä niissä kaupan valmissoseissa vauvalle on niin pahaa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippppä;27478686:
kertoo kyl myös huonosta omistautumisesta vauvalle jos ei edes soseita jaksa itse soseuttaa. :LOL:
Joskus voi olla niin väsyny fyysisesti ja henkisesti, että ei oikiasti jaksa. Sitte sun kaltaaset irvistelijät on pätemäs eivätkä näe omaa napaa pitemmälle.

"..."
[QUOTE="pentti";27479133]Meinaatko, että ruoka säilyttää kaikki ravintoaineensa kun se kuumennetaan kovassa paineessa 90-asteiseksi vähintään kahden minuutin ajan?

.[/QUOTE]

Meinaatko, että se ruoka säilyttää ravintoaineensa, kun sitä keitetään kiehuvassa vedessä kymmeniä minuutteja ja sen jälkeen tungetaan pakkaseen kuukausiksi?

• Tykkää
Reactions: himpsis
"Lissu"
Mä luulen että se on "täydellisten äitien" mielestä vaan liian helppo tapa ruokkia lapsensa. :D

Mä tein esikoiselle kaikki soseet itse, kaupan soseet sylki ulos järjestään. Kuopus taas ei huolinut itsetehtyjä vaan ainoastaan kaupan silkinsileitä soseita. En nyt osaa sanoa kumpi olisi ollut vaivalloisempaa, soseiden tekeminen (paljon kerrallaan pakkaseen) vai kaupasta kantaminen. Varmaan se itse tekeminen kuitenkin, tein ehkä kerran parissa kuukaudessa soseita isot määrät kerrallaan useita laatuja, niin siihen kyllä meni aina muutama tunti kerrallaan. Mutta eipä se nyt kaikkiaan iso vaiva ollut kuitenkaan.

Hyviä nuo kaupan soseetkin on esim. kesällä reissun päällä voi kuljettaa laukussa ilman että pilaantuu.

No kun niissä valmissoseissa on niitä masentavia ainesosia ja muita teollisia myrkkyjä.

Ainoastaan aivopestyjen lampaiden lapset joutuvat kasvamaan jollain surkeilla purkkiruoilla.
Ja aivopesty lammas laittaa roponsa rikastuvan juutalaisen taskuun.

"..."
No kun niissä valmissoseissa on niitä masentavia ainesosia ja muita teollisia myrkkyjä.

Ainoastaan aivopestyjen lampaiden lapset joutuvat kasvamaan jollain surkeilla purkkiruoilla.
Ja aivopesty lammas laittaa roponsa rikastuvan juutalaisen taskuun.
Mitähän masentavia ainesosia ja myrkkyjä niissä pilteissä muka on?

Ja toisaaalta, miten puhdasta ruokaa kuvittelet sieltä lähi-Prismasta saavasi? Luuleeko joku vielä todella, että vihannekset ja etenkin lihat ovat ihan vain puhtaita myrkyttömiä tuotteita, joita kaupasta haetaan.

[QUOTE="vieras";27478603]Kaveri vänkäs ja vänkäs että mun lapsi saa allergiat ja kaikki kun annan valmiita soseita.
Itse tekee kaikki itse ja kuluttaa aikansa siihen, mä mieluummin ostan kaupasta soseen jonka tuoteselosteessa lukee: maissi, bataatti, vesi, rapsiöljy. mitä pahaa?!?[/QUOTE]

Lueppa tarkemmin sitä purkin kylkeä, on siellä juu tietyt prosentit noita maissia, bataattia, mutta sulta unohtu se riisi/maissi tärkkelys mitää saatta olla jopa 50%?

bona bataatti-kesäkurpitsa
Ainekset:
Vesi, bataatti (19%), kesäkurpitsa (15%), palsternakka, maissitärkkelys, kasviöljyt (rypsi, auringonkukka). Sisältää kasviksia 50%.
Raaka-aineet eivät sisällä gluteenia.
50% kasviksia loppu mitä? maissitärkkelystä ja vettä?

Piltti peruna-kukkakaali
Ainekset: Vesi, peruna (38 %), kukkakaali (15 %), riisitärkkelys ja kasviöljyt (rypsi, auringonkukka).
53% varsinaisia kasviksia loput riisitärkkelystä ja vettä?

"nuuh"
Koska ei pääse mama pätemään että on muutes tehty ITE! Minä, vauvani äiti joka omat naudat siemenistä kasvattaa ja lempeästi pussaamalla teurastaa! Kurpitsat ja perunat miehen kuivatuissa kikkareissa kasvattaa niin minä olen se oikea syöttäjä. Minun on oikeus paheksua niitä bonaäitejä täältä vihreän ällämmän ja tarjouspirkkasalkun takaa, pah!

"Entinen Ksantippa S."
Lueppa tarkemmin sitä purkin kylkeä, on siellä juu tietyt prosentit noita maissia, bataattia, mutta sulta unohtu se riisi/maissi tärkkelys mitää saatta olla jopa 50%?

bona bataatti-kesäkurpitsa
Ainekset:
Vesi, bataatti (19%), kesäkurpitsa (15%), palsternakka, maissitärkkelys, kasviöljyt (rypsi, auringonkukka). Sisältää kasviksia 50%.
Raaka-aineet eivät sisällä gluteenia.
50% kasviksia loppu mitä? maissitärkkelystä ja vettä?

Piltti peruna-kukkakaali
Ainekset: Vesi, peruna (38 %), kukkakaali (15 %), riisitärkkelys ja kasviöljyt (rypsi, auringonkukka).
53% varsinaisia kasviksia loput riisitärkkelystä ja vettä?
50 prosenttia tärkkelystä? Kun kerran kokkausta harrastat, niin koetahan maizenalla millaista tököttiä tulee :) Vettä kaupan soseissa on toki paljon, mutta niinhän itse tehdyissäkin on, ainakin pitäisi aluksi olla, jotta nieleminen olisi helppoa ja ruoansulatus toimisi.

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: ei varsinaisesti mitään vikaa, mutta erilaisiahan säilykkeet pakosti ovat kotiruokaan verrattuna. Makukysymys, kummasta tykkää. Meillä kotitekoinen ruoka on aina maittanut paremmin. Varmaan osittain mausteiden ansiosta, osittain suutuntuman vuoksi. Itselläni on tehnyt pahaa maistaa useimpia kaupan ruokasoseita.

[QUOTE="...";27479259]Mitähän masentavia ainesosia ja myrkkyjä niissä pilteissä muka on?

Ja toisaaalta, miten puhdasta ruokaa kuvittelet sieltä lähi-Prismasta saavasi? Luuleeko joku vielä todella, että vihannekset ja etenkin lihat ovat ihan vain puhtaita myrkyttömiä tuotteita, joita kaupasta haetaan.[/QUOTE]

Lue tuoteselosteet.

Enkä mä missään Prismassa käy tukemassa järjestelmää, vaan kerään itse käpyjä, multaa ja ruohoa takapihalta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja tiiru
lisää pilttiä
Meillä kaksi lasta ja molemmat syöneet vain kaupan purkkisoseita. Imetetty molempia vuoden ikään, ei korviketta. Soseet aloitettu 6kk iässä ja1v eteenpäin samaa ruokaa kuin vanhemmat. Eli ovat syöneet 6kk ajan purkkiruokaa. Muuten meillä ei eineksiä syödä.

Lapset nyt 5 ja 6. Ei allergioita, ei sairauksia, ei korvakierteitä. Pari flunssaa vuodessa per lapsi.

Ja nimenomaan, en viitsinyt tehdä soseita itse. Kivittäkää... :)

Yhteistyössä