Kertokaas "normaalisti" synnyttäneet: onko tämä normaalia vai pitäskö ottaa jossain vaiheessa yhteyttä synnärille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Eli viikot nyt 38+3. Koko raskauden minulla on tullut paljon harjoitussupistuksia, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Tämän viikon maanantaista saakka on tullut sarjoissa kipeitä supistuksia. Välillä tunnin tai parikin kestäneet ihan 3-5min välein. Supistukset ovat tullessaan kerta kerralta pahempia ja tänään olivat parin tunnin ajan niin kipeitä, että selkä tuntui olevan tulessa. Supistusten kesto on 1-1,5min. Sitten ne aina katoavat kun saan nukahdettua tai kun lepään ihan paikallani pidemmän aikaa. Mietin vain, että kauanko tällainen voi kestää, että se on ihan normaalia. Siis että tulee sarjana tosi kovia supistuksia, ja sitten vaan katoavat.

Kiitos etukäteen kaikille, jotka viitsivät vastata! :) Kaipailen kokemuksia. Tämä on toinen synnytykseni, mutta edellinen käynnistettiin niin tästä luomusta käynnistymisestä ei oikein ole tietoa...

Mä en tajua näitä tälläsiä pitäiskö soittaa synnärille juttuja. Samalla vaivalla ku tänne kirjoittaa ja kysyy, olis soittanu sinne synnärille. Ja saanu jopa sen oikean vastauksen!;)

Mulla oli tuollaista kolmannesta siinä loppumetreillä. Mutta ne hävis kuitenkin ja sai vähän nukuttua. Ei siitä nyt kuitenkaan montaa päivää tainnut mennä kun alkoi sit tositoimet. Eiköhän tuo ole valmistautumista, voi mennä vielä aikaa mutta voi alkaa tuosta voimistumaan piankin :) Tsemppiä!

Ihan normaalia siihen asti kunnes punnerrat vauvan pihalle :) Sitten sairaalaan yhteyttä kun et kipujen takia pysty kotona olemaan tai lapsivesi menee,muuten kotona annat supistella :)

[QUOTE="Sadie";28638325]Mä en tajua näitä tälläsiä pitäiskö soittaa synnärille juttuja. Samalla vaivalla ku tänne kirjoittaa ja kysyy, olis soittanu sinne synnärille. Ja saanu jopa sen oikean vastauksen!;)[/QUOTE]

Miksi pitäsi häritä toisten työrauhaa, kun voi palstalaisiltakin kysyä?

On ihan normaalia. Mulla tuli muistaakseni viikon-parin ajan kummankin odotuksessa noita "kunnollisia" supistuksia, ennen kuin synnytys käynnistettiin. Odotin usein, että jes, nyt pääsee synnyttämään, mutta aina ne sit loppui :D

Omalla kohdallani tuollaiset kivuliaat supistukset kuuluivat synnytykseen. Viimeksi kipeästi supisteli vain tunnin ja lapsi oli pihalla. Onneksi vedet menivät ennen supistelua ja ehdimme hyvin sairaalaan. Jos olisin odottanut siihen, etten kestä enää kotona, olisi lapsi syntynyt matkalla tai sairaalan ovelle.

Ja me emme asu missään syrjäseudulla, josta matka olisi erityisen pitkä tai hankala.

Joo en viitsi tuonne synnärille soittaa nyt heti kun oma järki jotenkin sanoo, ettei tässä vielä yhtään mitään ole ihan heti tapahtumassa. Mutta tosiaan kiva kuulla muiden kokemuksia siitä, että onko tällaista samanlaista ollut ennen synnytystä ja pitkäänkö sitä on jatkunut.

[QUOTE="vieras";28638340]On ihan normaalia. Mulla tuli muistaakseni viikon-parin ajan kummankin odotuksessa noita "kunnollisia" supistuksia, ennen kuin synnytys käynnistettiin. Odotin usein, että jes, nyt pääsee synnyttämään, mutta aina ne sit loppui :D[/QUOTE]

Juuri tältä musta tuntuu! Aina oon että "JES! Nyt se varmasti on alkamassa" mut sitten taas loppuu supparit kuin seinään :D Eihän tässä muu auta kuin ootella vaan nätisti.

Yhteistyössä