Kertokaas mulle kirppistelijät, miksi vauvanvaatteet eivät tee kauppaansa?

• Viestiketjun aloittaja mikä vikana?
  • Ensimmäinen viesti
mikä vikana?
Vein viikko sitten kirppikselle 56-68cm poikavauvan vaatteita, jotka ovat uutena ostettuja, puhtaita, tahrattomia ja yhdellä vauvalla olleita. Hintaa laitoin vaatteesta riippuen 50cnt-1e/kpl. Vain murto-osa oli mennyt kaupaksi, kun taas lelut ja helistimet oli lähes kaikki menneet.
Harmittaa kun tarkoitus oli päästä niistä eroon, ja piti iso kassillinen kantaa vielä takaisin kotiin.
Onko nyt vaan sellainen vuodenaika ettei mee kaupaksi kun joulu oli vasta, vai onko noita vaan niin paljon tarjolla?

"vieras"
Varmaan riippuu paljon kaupungista miten vaatteita menee. Mä ostan tuohon ja kalliimpaan hintaan nättejä ja hyväkuntoisia vaatteita. Täällä pyydetään paljon korkeampaa hintaakin. Joulu voi vaikuttaa, ehkä joillakin on rahat loppu tai vaatteet ostettu alennusmyynneistä.

"vieras"
Sekä että eli joulu oli vasta,vauvanvaatteissa ylitarjontaa. Mä oon kirpparilla myymättä jääneet heivannu aina suoraan fidalle/uffille,en oo enää kotiin tuonu.

har
Alennusmyyntien ajankohtaa mäkin epäilisin syyksi. Väittävät että tammikuussa ei juuri kannata kirpparipöytää ottaa ja viime viikolla käväistessäni totesin että tosi vähän olikaan mitään myynnissä.

En tiedä mistä johtuu, mutta olen saanut parhaiten vauvan- ja lastenvaatteita menemään kirppiksellä koulujen alun aikana. Siis alkusyksystä.
Jaa, olihan kyllä viime toukokuussakin ihan ok menekki, muutaman hassun bodyn toin takaisin.

"vieras"
Minkalaisia vaatteita sulla on ollut myynnissä? Ostan itse vain uusretroja, todella söpöjä tai merkkivaatteita. Eilen tein taas kirpparilla hyviä vauvanvaatelöytöjä.

Hintasi ei ole paha, mutta seuraavaksi tulee mieleen vaatteiden värit ja kuvioinnit. Kannattaa huuto.netissä myydä esm. könttänä kaikki, siellä kaikki vauvanvaatteet menee mielestäni hyvin kaupaksi. Itse olen niitä vaatteiden ostajia, koska odotan esikoistamme joka on poika. Yleensä myös tyttöjä odottavat harvemmin ostavat "poikamaisia" vaatteita vaan keskittyyvät paljolti pinkkiin.

Ei oo pahan hintasia, mut uutenakin saa nyt alennuksesta muutamalla eurolla vaatteita ja ihmiset ei käy tähän aikaan vuodesta niin paljoa kirppiksillä, huomasin itekin ku kävin tuossa paikallisella suurella kirpalla, niin 3/4 pöydistä oli tyhjinä. Laita keväämmällä uudestaan myyntiin :)

"vieras"
Täällä jyväskylässä ainakin vaikuttaa tuo vekaratori joka on nimenomaan lastenvaatekirppari. Muilla kirppareilla on lastenvaatteiden menekki ollut tuon erikoiskirpparin saapumisen jälkeen surkeaa.

"minttu"
Veikkaisin ylitarjontaa syyksi. Toinen, minkä takia jää vaatteita ostamatta on, että niitä on liikaa pöytää kohden tai hyvin sekaisin! Itse en niihin yli vyöryviin vaatekasoihin lähde penkomaan.
Mitähän järkeä niitäkin on siellä viikko tolkulla siellä makkuuttaa...? Veisi vähän kerrallaan myyntiin! Hintalaputkin usein niin kuluneita tai hävinneet, ettei kukaan voi ostaakaan jos jotain löytää.

"vieras"
Minkä merkkisiä vaatteet on? Itse tykkään värikkäistä vaatteista pojallakin, ostan usein esim. Lindexin ja H&M:n vaatteita. Tutta taas jää kauppaan, kuosit ei niin mieluisia.

Mulle tuli mieleen myös tuo väriasia... tosi monet eivät halua etukäteen tietää vauvan sukupuolta ja sen vuoksi ainakin meillä jää selkeästi poika/tyttövärit ostamatta. Plus sitten varmaan tuo, että pientä kokoa on yleensä paljon tarjolla.

"joo"
Itse myyn lähinnä sellaisilla kirppareilla, jossa itse myydään. Olen myös kuullut että tammikuu on "huonoin" aika mennä kirpparille. Ihmiset on juuri saaneet mahdollisesti tarpeellisia vaatteita ja tavaroita lahjaksi sekä kaupoissa on suuret alet.

Joten kannattaa yrittää myöhemmin uudestaan, ei se hinnasta ole kiinni. Eikä ne muutenkaan mene kaikki kerralla, vaan se on sellainen jatkuva prosessi. Itse tienasin viime vuonna kun kävin 4 sunnuntaita myymässä kirpparilla lasten vaatteita, leluja, vauvan tarvikkeita ja muuta kodin turhaa niin 400 euroa.

"aloittaja"
Mulla oli ihan perusvaatetta myytävänä, värikkäitä, tosin sinisävyisiä suurimmalta osin kun poikavauvalta jääneitä. Perusmerkkejä, Lindex, H&M, Tutta...Ja kävin joka aamu siistimässä pöydän, eikä tavaraa ollut liikaa. Nooh, pitää koittaa huuto.netissä tai varata keväämmällä uudestaan pöytä. :)

Yhteistyössä