Kertokaas mulle asuntolainoista!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtoo omaan kotiin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtoo omaan kotiin!

Vieras
Meillä on sellanen tilanne että miehellä ei oo luottotiedot kunnossa. Kovasti kuitenkin haluttais maksaa omaa pois mieluummin kun kykkiä vuokralla yhtään kauempaa kun on pakko...

Eli siis! Kuinkahan paljon mun olisi mahdollista saada asuntolainaa yksinäni? Nyt oon vielä hoitovapaalla, mutta ens syksynä viimeistään olis töihinpaluu edessä ja sillonhan tätä asiaa voi vasta alkaa tarkemmin miettimään. En kyllä tiedä saako 2300euron bruttoliksalla niin isoa asuntoa että sinne nelihenkinen perhe mahtuu! Vai onko kellään kokemusta? Kyseessä siis Pääkaupunkiseutu.

Laske 2300 euroa kolmella ja siitä saat summan jolla lyhennät lainaa. Sitten käyt pankin lainalaskurilla laskemassa millaiseen lainaan kuukausierä riittää maks. laina-ajalla 25 vuotta. Saat tuollalailla laskettuna jonkinlaista suuntaa. Mutta kysyhän pankista eikä täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laske 2300 euroa kolmella ja siitä saat summan jolla lyhennät lainaa. Sitten käyt pankin lainalaskurilla laskemassa millaiseen lainaan kuukausierä riittää maks. laina-ajalla 25 vuotta. Saat tuollalailla laskettuna jonkinlaista suuntaa. Mutta kysyhän pankista eikä täältä.

Siis jaa tulot kolmella? Ja toi 2300 on ap:n BRUTTOliksa.

No kyllä epäilinkin ettei kummoista saa... Mies nyt kuitenkin tienaa ja elättää meitä tälläkin hetkellä, että eihän me mun tulojen varassa vaan olla! Se nyt ei tietenkään pankkivirkailijaa hetkauta kun hänellä on ne luottotiedot kuitenkin menneet... Mutta kiitos vastauksista! :) Pitää asiaa selvitellä enemmän!

Mä oon joskus kuullut, et joku sai lainaa vastaavassa tilanteessa niin, et laina tuli naisen nimiin, mut kummankin tulot laskettiin mukaan. En sit tiiä, et miten noin voi laslea, mut kantsii tosissaan kysyy pankist. Varsinkin, jos miehel kumminkin ihan varma työpaikka.

Mut mieti myös tosi tarkkaan kannattaako ja uskallatko lainan yksin omiin nimiin ottaa. Miten sitten käy jos tuleekin ero. Miehen on helppo lähtä ja yksin oot lirissä lainan kans.

Yhteistyössä