Kertokaas miksi haluaisin hakea OPO-koulutukseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Mitkä olisi hakeutumisen perusteita ja ammatillisia kiinnostuksen kohteita. Millaisissa tehtävissä näkisin itseni tulevaisuudessa opinto-ohjaajana ja mitkä olisi ammatilliset haasteet ja mahdollisuudet.

Millaisia ajatuksia sulla on sitten nyt noista asioista? Helpottaa ehkä uusien näkökulmien löytämistä, jos tietää jotain sun alkuperäisistä syistä, ajatuksista ja suunnitelmista.

Lähinnä ajattelin et jos täältä sais jotain näkökulmia, sinänsä ihan sama onko ne uusia vai ei nykyisiin nähden. Itse voisin sitten vertailla.

Vaikee kuvitella, että ihminen joka ei jaksa vaivautua pohtimaan ammatinvalinnan kysymyksiä edes itsekseen, olisi kovin hyvä ohjaamaan opintoja ja sitä kautta osin ammatinvalintaa kellekkään.

Aattelit varmaan, että olis helppo duuni. No voin kertoa, että ei ole. Ja todella vaativan korkeakoulututkinnon vaatii.

Vaikee kuvitella, että ihminen joka ei jaksa vaivautua pohtimaan ammatinvalinnan kysymyksiä edes itsekseen, olisi kovin hyvä ohjaamaan opintoja ja sitä kautta osin ammatinvalintaa kellekkään.

Aattelit varmaan, että olis helppo duuni. No voin kertoa, että ei ole. Ja todella vaativan korkeakoulututkinnon vaatii.

No en ole ajatellut et olis helppo duuni. Ja mistäs sä tiedät minkä verran oon mielessäni asioita ajatellu. Saa kai täältä tulla mielipiteitä kysymään vaikka olis oman päänsä puhki miettiny jo itsekin. Pyydän anteeksi ja poistun paikalta enkä häiritse teitä enää.

No miten aloitus sitten olisi pitänyt tehdä?

Mä en ainakaan käsitä, mikset voi kertoa niitä jo miettimiäsi juttuja. Mistä me voidaan tietää, miksi sä sinne opo-koulutukseen haet, jos sä et kerro? Kun kieltäydyt kertomasta omia mietteitäsi, tulee vaikutelma, ettet ole oikeasti niitä pohtinutkaan. Sitten varsin aggressiivisesti vaadit vastauksia melko mahdottomaan kysymykseen. Jos olisit jo alussa kertonut miettimistäsi motiiveista, tulevaisuuden suunnitelmista yms, niin siihen olisikin voinut kommentoida, esittää kysymyksiä ja auttaa näkemään niitä uusia kulmia aiheeseen.