Kertokaas mihin soppaan olen pääni pistämässä - haluan toisen koiran

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
joka päivä vaan vahvistuu ja vahvistuu se fiilis et toinen koira. Koiran kanssa lenkillä ollessakin vaan koko ajan mietin et olispa noita kaks.. :D

Olenko ihan hullu??

Mulla on kaks ja just nyt kiroan ne alinpaan h***n. Narttu on juoksussa ja uros vinkuu, haukkuu ja ulvoo koko ajan. Ja narttu ite on sekaisin muuten vaan kiimastaan, pissii minne sattuu. Aargh! Mutta yleensä ovat ihan kivoja :). On ollu joskus 2 urosta mutta siitä ei tullu mitään, olivat liian samanikäisiä ja toinen erittäin kiivasluonteinen terrieri.

voisipa kysyä, että miksipäs ei?
meillä on kokonainen lauma koiria, enkä kadu yhtään että näitä on kertynyt jo useampikin. ihana käydä lenkkeilemässä pitkin metsiä kun koirat temmeltää vapaana ympärillä ym.

Meillä 2 koiraa,molemmat leikattuja,uros ja narttu.Niille on seuraa toisistaan,jos joutuvat välillä olemaan kotona muutaman tunnin yksin.Ja leikkivät keskenään.Kaksin verroin iloa meille. <3 Kyllä 2 koiraa menee siinä,missä yksikin.

Meillä kans kaksi koiraa ja toinen tällä hetkellä kaverilla hoitamassa pentujaan ja vanhempi täällä kotona on ihan ihmeissään ja ehken hiukan apea kun kaveri puuttuu. Kauheasti nuo meidän koirat ainakin peuhaa keskenään ja ei se ole sama vaikka itse koitamme korvata nyt toisen koiran poissoloa.

Miksi pitäis ottaa koiraa yleensä näillä leveysasteilla ja varsinkin tähän aikaan vuodesta, no voisin ottaa ja menisin koiran kanssa ulkomaille , jee.

Olen niin laiska siivooja, että en jaksaisi pestä koiraa joka ulkoilutuksen jälkeen.
Toki koirasta on seuraa paljonkin, ei siinä mitään, mutta jos olisi vähän mukavammat ilmat niin saattaisin harkita.

En ole kuitenkaan mikään koiravihaaja ja jopa tuttavani erikoinen koira tuli luokseni ja istui syliini ja tämä on kuulemma harvinaista.

Kaksi ei mene siinä missä yksi, vaan toisesta koirasta tulee toinen koira lisää eli "työ" tuplaantuu.

Itse suosittelen, että koirat ovat samaa sukupuolta ja ikäeroa riittävästi (vähintään 3-vuotta), jotta jo vanhemman koiran teinivaihde on ohitse. Rotuerolla ei niinkään ole väliä, mutta mielummin niin, että jos kokoero on suuri, niin ensin kotona on se isorotuinen koira ja pieni tulee jälkeenpäin. Pentukoira kun ei voimiaan osa hallita.

Itsellä kaksi erirotuista ja erikokoista koiraa on ja ikäeroa on 8-vuotta. Kahden koiran kanssa kulkeminen ei aina ole maailman helpoin juttu, etenkin jos ovat herkästi toisista koirista provosoituvia. Tosin tämäkin kasvatus-/koulutuskysymys, mutta...

Sanoisin, että ainokainen koira perheessä on vähän kuin puoli-ihminen, mutta kun koirakaveri tulee, niin sitten on kaksi koiraa.

• Tykkää
Reactions: kampanisu

Yhteistyössä