Kertokaas lestadiolaisäidit (tai isät!) mulle, miksette huolehdi lapsistanne???

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti
naapuri
Meidän naapurin lestavanhemmat ovat kyllä erittäin rakastavia vanhempia, varsinkin ihana seurata isää, joka jaksaa selkeästi nauttia lastensa seurasta:)
Välillä kyllä ärsyttää, kun joutuu kaitsemaan heidän 2 veetä, joka jo pitkään juossut pihalla ilman vanhempien valvontaa. Ei tuon ikäinen vielä tajua, missä pihan "rajat" kulkee.
Säälittää myös perheen 1 vee, joka kovin helposti aina sysätään jonkun tutun naapurin vahdittavaksi, kun äiti/ isä joutuu kaitsemaan muuta sakkia. Mutta tätä kyllä tapahtuu vaikka missä ateistiperheissäkin, en siis koe välttämättä liittyväksi uskontoon.
Muuten erittäin mukavia ihmisiä!:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 24v:
jo on sattunut kaikille näitä kokemuksia. itse olen vl ja nyt neljäs lapsi tulossa. en todellakaan päästä lapsiani yksin ilman valvontaa pihalle. autossa kaikki ovat istuimissaan. ruokaa saavat varmasti riittävästi ja puhtaita vaatteita ja ennen kaikkea syliä, huomiota ja pyyteetöntä rakkautta! näin meillä!
Varmasti sinunlaisiakin on :)
Itse en vl:ia tunne, mutta esikoislestadiolaisia sitäkin enemmän ja niihi sopivat kyllä hyvin nämä edellä mainitut asiat.

Esim. lapset ovat hyvin usein kiusaajia ja räyhääjiä, 13-17v tytöt niin pissiksiä, jotka pesee sunnuntaisin enimmät meikit pois ja pidentävät hameen helmaa ja kaula-aukko pienenee myös. 18v.---> jotka eivät ole vielä lasta saaneet hilluvat kännissä porukalla.
Ja monet lapsen saanet, varsinkin isät löytyvät myös baarista vokotelemasta muita naisia, vaikka oma on kotona.

Ja kaikki on muutenkin niin Herran haltuun-hommaa, että oksat pois.

Toki poikkeuksiakin on, mutta näin enimmäkseen Lahessa.
 
turku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 24v:
jo on sattunut kaikille näitä kokemuksia. itse olen vl ja nyt neljäs lapsi tulossa. en todellakaan päästä lapsiani yksin ilman valvontaa pihalle. autossa kaikki ovat istuimissaan. ruokaa saavat varmasti riittävästi ja puhtaita vaatteita ja ennen kaikkea syliä, huomiota ja pyyteetöntä rakkautta! näin meillä!
Varmasti sinunlaisiakin on :)
Itse en vl:ia tunne, mutta esikoislestadiolaisia sitäkin enemmän ja niihi sopivat kyllä hyvin nämä edellä mainitut asiat.

Esim. lapset ovat hyvin usein kiusaajia ja räyhääjiä, 13-17v tytöt niin pissiksiä, jotka pesee sunnuntaisin enimmät meikit pois ja pidentävät hameen helmaa ja kaula-aukko pienenee myös. 18v.---> jotka eivät ole vielä lasta saaneet hilluvat kännissä porukalla.
Ja monet lapsen saanet, varsinkin isät löytyvät myös baarista vokotelemasta muita naisia, vaikka oma on kotona.

Ja kaikki on muutenkin niin Herran haltuun-hommaa, että oksat pois.

Toki poikkeuksiakin on, mutta näin enimmäkseen Lahessa.

Itse esikoislestadiolainen, mutta Lahden seudulla asuvilla meikäläisillä (nuorilla) on ikävä kyllä aika huono maine, joka kiirii ympäri Suomea. :(
 
niiiin väärä kuva tasss et huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin, ja kerran yks lesta mies totes ku vaimo kuoli, että kyllä se jumala antaa uuden. että sillä logiikalla varmaan lastenki kanssa. lapsethan on lestoille lauma, eivät yksilöitä ja ei ne varmaan laske onko kaikki tallella.
JA höpö,höpö kyllä tasan tarkkaan jokainen lesta ottaa lapsen vastaan lahjana ja yksilönä!!
 
Pelastakaa edes lapset
Alkuperäinen kirjoittaja vfh:
Samaa mieltä ap:n kanssa. Uskovaisten penskat juoksevat miten lystää ja aika myöhäänkin iltaisin ulkona :eek:
Mars siitä tekemään lastensuojeluilmoitusta. Sen voi tehdä myös nimettömänä. Alan ammattilaiset sitten tarkistaa tilanteen mikä se on. Mutta lapsista on kaikkien pidettävä huolta. Vanhemmilta voi mennä kyky ja voimat ymmärtää tilanteen vakavuutta, ihan pelkän uupumuksen seuraamuksena.

 
4n äiti
olin aikanaan esikoisen kanssa mummolassa ja siellä oli yksi l+ mummo kylässä. tyttö oli pieni ja minä kyttäsin portaissa harjoittelmista. l+ mummo totes, että "kyllä se jumala suojelee". niinpä niin. serkkuni naapurissa l+ lapset oli melko irtaallaa, yksi hukkui saaviin, isäntä totesi: "jumala antaa uuden".

monissa uskonnoissa on helppo laittaa vastuu jumalan piikkiin ja olla itse tekemättä ja suojelematta.
 

Yhteistyössä