Kertokaas kuin ootte tehny (vauvan soseista)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Tarjootteko kaupan hedelmäsoseet jääkaappikylminä ja syökö teidän vauva niitä? Kun neuvolasta sanoivat, et kaikki vauvat syö niitä innoissaan. Mut ei meidän. Ei mene, niin ei mene.

Entä omatekoiset soseet? Jos sulatatte pakkasesta, mut koko annos ei mene (kasviksia ja lihaa), ootteko tarjonnu samaa annosta uudelleen lämmitettynä uudestaan vai heitättekö kuuliaisesti roskiin? Menee hirveä määrä meillä roskiin, kun ei oikein maistu. Joten oisko hirveen paha lämmittää saman päivän aikana vielä kerran uudestaan tuo sama sapuska ja syöttää?

Meiän kuopukselle ei mitkään hedelmä- tai marjasoseet maistunu. Puuron seassa sain menemään vähäsen.

Ei saa tarjota enää uudestaan niitä kertaalleen lämmitettyjä ja maistetuja ruokia.

Jos hedelmäsoseet ei kelpaa niin ei kai niitä väkisin tarvitse änkeä.
Otan pakastimesta jääkaappiin aamulla tai edellisenä iltana, niin on sulanut ruoka-ajaksi, tai sitten sulatan kuumavesihauteessa. Otan purkista osan ja lämmitän lautasella jos lapsi tahtoo lisää, lämmitän lisää, jos koko purkillinen ei mene, niinkuin yleensä ei menekkään, vaan vain puolet tai kaksi kolmasosaa niin annan loput myöhemmin kun annan kasvissosetta kaksi kertaa päivässä.
Älä lämmitä kaikkea kerralla, niin ei tarvitse heittää roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mei:
Meiän kuopukselle ei mitkään hedelmä- tai marjasoseet maistunu. Puuron seassa sain menemään vähäsen.

Ei saa tarjota enää uudestaan niitä kertaalleen lämmitettyjä ja maistetuja ruokia.

Mutta oikeestiko se ehtii mennä tuossa parin tunnin aikana joksikin? Kyllähän me itsekin syödään uudelleen lämmitettyä ruokaa.. Lisään kyllä maitoa, mut vasta ennen tarjoilua ja ajattelin, et jos otan osan talteen jo ennen maidon lisäämistä (siis ettei sisällä vielä mitään muuta kuin sen kasviksen ja lihan).

Ratkeaahan tuo ongelma silläkin, et teen tästä lähin pienempiä annoksia pakkaseen, mut kun nuo kaikki tällä hetkellä siellä olevat on liian isoja (eivät isoja, mut nyt ei oikein meinaa soseet upota lainkaan).

Pakasta niitä soseita jääpalarasiaan. Otat vaan pari palaa sulamaan tai sulatat mikrossa, niin ei mene niin paljon hukkaan.

Riippuen tietysti vauvasta.. Jos on isompi vauva ja syö kerralla purkillisen verran, niin kätevämpää on tosiaan pakastaa purkissa. Lämmittää vaan osan ja ottaa sit lisää jos maistuu.

riippuu vähän siitä minkä ikäinen vauva on? ihan pienen 4-5kk ruokia en lämmittäisi uusiksi, mutta yli puoli vuotiaan lämmitän, jos on vain lusikan kärjellä maistanut. helpottaisiko oloa, jos lämmität ruokaa aluksi ihan tooosi vähän, tyyliin tlk:n, jos vauva on ihan pieni?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta oikeestiko se ehtii mennä tuossa parin tunnin aikana joksikin? Kyllähän me itsekin syödään uudelleen lämmitettyä ruokaa.. Lisään kyllä maitoa, mut vasta ennen tarjoilua ja ajattelin, et jos otan osan talteen jo ennen maidon lisäämistä (siis ettei sisällä vielä mitään muuta kuin sen kasviksen ja lihan).

Ratkeaahan tuo ongelma silläkin, et teen tästä lähin pienempiä annoksia pakkaseen, mut kun nuo kaikki tällä hetkellä siellä olevat on liian isoja (eivät isoja, mut nyt ei oikein meinaa soseet upota lainkaan).

Kyllä siinä alkaa bakteereita kasvamaan hyvin nopeasti.

meillä sama ongelma... tai ei se ongelma oo, mut kun kaikki pitää allergioiden takii tehdä ite ni oon miettinyt et voiko sitä sulatettuu tarjota useamman kerran, siis jos sen on ottanut pakkasesta ja antanut itselleen sulaa (ei siis moneen kertaan lämmitetty...)

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
meillä sama ongelma... tai ei se ongelma oo, mut kun kaikki pitää allergioiden takii tehdä ite ni oon miettinyt et voiko sitä sulatettuu tarjota useamman kerran, siis jos sen on ottanut pakkasesta ja antanut itselleen sulaa (ei siis moneen kertaan lämmitetty...)

Voit tarjota. Annat sulaa jääkaapissa ja sose säilyy siellä noin kaksi päivää lämmittämättömänä.

Vauva kohta 7 kk. Eikä mun annokset ole nytkään isoja (puolisen desiä, hiukan reilun), mutta kun alas ei mene kuin pari lusikallista. :( Ei vaikka mitä makuja koittais.

En siis tarjois semmoista, mistä on syöty, vaan semmoista, jonka oon ottanu pakkasesta ja sulattanu mikrossa. Siitä sit puolet toiseen purkkiin talteen ja toisen puolen vaan tarjoon (ja siihen puoleen lisään maitoa). Koko annosta on turha yrittää tarjota, kun tuo toinenkin puoli menee huonosti.

Eikä siis isoja määriä sinänsä menekään kerralla hukkaan, mutta kun monta kertaa päivässä heittää tuon pienenkin kokkareen, tuntuu aika turhalta tehdä niitä pakkaseen. Jos teen kymmenen kokkaretta, niistä syödään ehkä kaksi, loput menee nyt roskiin. Pakko kuitenkin (kai) koittaa aina vaan tarjota noita, ehkä ne jossain vaiheessa menee.

Meillä vauva söi kaikkia hedelmä- ja marjasoseita kylmänä tai lämpimänä. Jos teillä ei mitään, siis sylkee pois kaiken makean niin seuraa tilannetta: ihmisellä on luotainen taipumus pitää makeasta. Jos huomaat, että vauvasi karastaa makeaa niin googlaa fruktoosi-intoleranssista tietoa. On harvinainen tila, mutta voi vaurioittaa maksaa jos syötetään väkisin makeaa.

Mä heitin ja heitän edelleen kaiken mikä on kerran lämmitetty pois. Tein itse kerralla hirveen määrän sosetta ja pakastin jääkuutioissa. Sit vaan pieniä annoksia lämmittämään kerralla. Reissussa syötiin purkkiruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja KarO:
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:

Voit tarjota. Annat sulaa jääkaapissa ja sose säilyy siellä noin kaksi päivää lämmittämättömänä.

No ehkä miekin teen noin noille tästä lähtien. Pitää ottaa jo illalla sulamaan seuraavaa päivää varten jääkaappiin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Meillä vauva söi kaikkia hedelmä- ja marjasoseita kylmänä tai lämpimänä. Jos teillä ei mitään, siis sylkee pois kaiken makean niin seuraa tilannetta: ihmisellä on luotainen taipumus pitää makeasta. Jos huomaat, että vauvasi karastaa makeaa niin googlaa fruktoosi-intoleranssista tietoa. On harvinainen tila, mutta voi vaurioittaa maksaa jos syötetään väkisin makeaa.

Mä heitin ja heitän edelleen kaiken mikä on kerran lämmitetty pois. Tein itse kerralla hirveen määrän sosetta ja pakastin jääkuutioissa. Sit vaan pieniä annoksia lämmittämään kerralla. Reissussa syötiin purkkiruokaa.

Ei se sylje, mutta suu ei aukea uudestaankaan. Ja kurtistaa kulmiaan vain. Bansku meni kyllä kerran aika hyvin, persikka, päärynä jne. ei.

Yhteistyössä