Kertokaas kokemusi .. Kuinka teillä ilmenny eläinallergia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkä ikäinen lapsi?
Miten aloitte epäillä?
Mitä oireita oli?
Ja kauanko niitä oireita oli ennen kun aloit epäillä?
Oliko allergia miten paha?
Ja jouduitteko luopumaan eläimistä?


Itse olen alkanut vähän miettiä et voisiko meidän lapsella olla allergiaa kissoille. Ikää lapsella 1v6kk ja nyt tuntuu olevan jatkuvasta pientä tai isoa flunssaa, kuumetta, lämpöilyä, oli paha silmätulehdus jonka jälkee silmät yhä välillä rähmi sellasta keltasta tönkkö rähmää (muttei niinkuin tulehduksessa), posket on kuivat ja karheta ja helottaa punaista .. tämä tosin korjaantuu locobase voiteella, mut jos unohtaa rasvata niin kuivuus ja punaisuus palaa..
 
"vieras"
3kk ikäinen, puhkesi paha atooppinen ihottuma johon ei auttanut mikään. Verikokeessa ja pricktestissä todettiin maidon lisäksi kissa-allergia. Luovuttiin kissasta.
 
Meillä huomasi heti kun tyttö ensimmäistä kertaa oli kosketuksissa koiraan / koiran omistajaan. Heti puhkesi punaisia täpliä ympäri naamaa, käsiä ja muuta vartaloa :( Ikää oli silloin reilu vuosi (ei aikaisemmin oltu vierailtu koiraperheissä) Äh ja kissoille on tullut isompana allergiseksi, jos on kosketuksissa kissaan tai kissan petiin niin tulee samanlaisia täpliä ja alkaa silmiä kutittamaan. Tämä alkoi noin kolmenvuoden ikäisenä.

Muokkaan vähän, eli täplät kutisivat ja silmätkin alkoivat vuotaa ja turvota.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Meillä näkyi hevosallergia lievänä testeissä 6-vuotiaana. Silloin ei ollut mitään oireita. Vasta 12-vuotiaana oireet tulivat sen verran pahaksi, että hevosjutut piti jättää pois. Vakituiseen ei ollut hevosten kanssa tekemissä, mutta välillä jopa ratsasti hiukan.
 
Foortti harmaana
[QUOTE="aloittaja";23294153]meillä siis kissat olleet lapsen koko elämän ajan.. voiko se yks kaks vaan puhjeta?[/QUOTE]

Voi toki.

Mulla ITTELLÄ aiheuttaa nuhaa, aamunuhaa lähinnä, mutta jos tekemisissä eläinten kanssa, niin käy nenä vuotaa ainakin. Ja silmät punoittaa, sekä kutittaa käsiä, jos rapsutan niitä/mua nuollaan käsistä.
Lisäksi saattaa tulla astma-oireita, eli ahdistaa. Mulla on astma.

Meillä on myös kaksi kissaa... ;)
Jotka nukkuu sängyssä, joten toi aamunuha on kroonista =)
 
"minna"
Voiko siis eläinallergia ilmetä vain ihon kutinana ja toistuvana nokkosrokkona? Tarkemmat selvittelyt ovat edessä mutta ainoat oireet ovat nuo. terveyskeskuslääkäri sanoi, että eläinallergian LUULISI ilmenevän myös silmä ja nuhaoireilla. Eläimiä siis meillä on ja siksi noista kysyin. Vahvalla lääkityksellä oireet vähenevät/poistuvat mutta palaavat pian takaisin.
 
"jii"
Me tajuttiin asia vasta nyt, kun poika on 5v.. Meillä itsellä ei ole mitään lemmikkieläimiä, eikä aikaisemmin lähipiirissä kenelläkään ja oireiden tajuamista vaikeutti pojan siitepölyallergiakin.

Pojan ollessa pienempi ihmeteltiin, kun poika sai aina yhdessä mökillä yskän. Joka kerta. Välillä oli lämpöilyäkin. Ajateltiin että mökillä on homeongelmaa tai vastaava. Sitten mökkiyskä yhtäkkiä loppui. Jälkeenpäin tajuttiin, että mökillä oli aina silloin tällöin vieraillut naapurien koira ja yskimiset loppui siihen, kun koira kuoli ja mökki tuli koirapölystä puhtaaksi.

Vasta vähän aikaa sitten tosiaan tajusimme koira-allergian, kun kaveriperhe otti koiran ja yhtäkkiä poika siellä kyläillessään alkoi ensin hieroa silmiään, sitten niiskuttaa ja sitten meni henki ahtaalle ja naamaan tuli näppyjä, kun koira kävi nuolaisemassa. Seuraavalla kerralla sama juttu. Sen jälkeen toinenkin kaveriperhe otti koiran ja siellä sama oireilu. Että enää ei koirapaikoissa kyläillä, kun oireilu on sen verran vahvaa, allergialääkkeestä huolimatta.
 

Yhteistyössä