Kertokaas: antihistamiini ilman reseptiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Kun minulle hoitaja sanoi että ei sitä saa ilman reseptiä alle 6-vuotiaalle. Nii miten minä sitten sitä ostan?

Olis tuolla kaapissa Heinixiä tabletteina, mutta ei sitä ohjeen mukaan saa antaa alle 6v :(

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Käyt lääkärissä ja saat reseptin jos tarvetta on...

No kun en saanu tänään ja sitä täällä valittelin, niin muutama vastas että tyhmää tukkia tk:ta tuollasen asian takia, jonka voi muka hoitaa ilman reseptiä...

Kyllä sinä voit ostaa sitä ilman reseptiäkin mutta aina lapsesta kun on kysymys on suositus lääkärin määräämänä.
Ohjeen mukaan ei saa antaa alle 6v. mutta meille ainakin lääkäri määräsi jo 6 vuotiaana allergiaan. Suosittelen kysymään lääkäriltä jatkoista.

Ja zyrtek tippoja saa antaa vuosikkaasta ylöspäin ( alle vuosikas lääkärin määräyksellä) ja annostus oli tuolle vuosikkaalle 5 tippaa per.pv.

Ei lääkkeitä lapselle ilman lääkärissä käyntiä eikä missään tapauksessa alle 6 vuotiaalle. Käsikauppa lääkkeet pitäis lailla kieltää tollasilta urpoilta. Ei saa antaa allergialääkkeitä lapsille ilman että sen on lääkäri määränny piste. t. sh

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Käyt lääkärissä ja saat reseptin jos tarvetta on...

No kun en saanu tänään ja sitä täällä valittelin, niin muutama vastas että tyhmää tukkia tk:ta tuollasen asian takia, jonka voi muka hoitaa ilman reseptiä...

Pöh. Eihän lapsen allergioita voi itse alkaa diagnosoimaan, ja käsikauppalääkettä ei kai alle kuusivuotiaille ole, joten tottakai pitää käydä lääkärissä.

Yhteistyössä