kertokaapas mulle mikä hyöty on valmistua työttömäksi?

  • Viestiketjun aloittaja kohta työtön
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
jos haluaa opiskella jotkin alaa, on myös ajateltava kiinnostako se.a etti vaan opiskela siksi että on "pakko opiskella".

joillakin sairaudetkin saattavat estää johonkin ammattiin klukemista.
 
vieras
Opiskele loppuun ja katso sitten tilanne uudestaan. Uutta voi opiskella jos työllistyminen ensimmäiseen ammattiin on epätodennäköistä. Turha kortistossa on roikkua vain koska on opiskellut ammatin.
 
Keittiönoita
Mä olen omille lapsilleni sanonut, että ensimmäisen ammatin voi opiskella alalle, josta tykkää. Jos se ei lyö leiville, toisen ammatin voi valita vähemmän mieluisalta, mutta työllisyysnäkymiltään ja/tai palkkaukseltaan paremmalta, alalta. Ja kuten plug-in-babykin tuossa sanoi, joku toisen asteen tutkinto on hyvä olla olemassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
jos haluaa opiskella jotkin alaa, on myös ajateltava kiinnostako se.a etti vaan opiskela siksi että on "pakko opiskella".

joillakin sairaudetkin saattavat estää johonkin ammattiin klukemista.
Ja kirjoitustyylistäsi sulla estää aika moneen :eek:
 
vieras
Ei näytä hyvältä työhakemuksessa, jos on jätetty opinnot kesken. Tiedän muitakin, joille on käynyt niin, että loppusuoralla alkanut kaduttamaan, mutta ovat silti tehneet opinnot valmiiksi. Saa katua ja epäillä, mutta pitää olla määrätietoinen tulevaisuuden suhteen myös.
 
vieras
No jos ei ole tutkintoa, ei saa työttömyyskorvaustakaan, siinä mielessä kannattaa ;)
Mutta ihan tosissaan, ei tutkinnosta koskaan haittaa ole, jos on yksi vuosi enää jäljellä niin tee ihmeessä loppuun.
T. Myöskin työttömäksi valmistunut
 

Yhteistyössä