kertokaapas mitä tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Olen todella väsynyt tähän kaikkeen.. rakastan lapsiani mutta ei vain oikein tahdo enää jaksaa tätä. lapset kiukuttelee koko ajan, vanhimman on pakko saada pikkusisko kitisemään. pikkusisko kiljuu ja karjuu ja kitisee jatkuvasti (ja se ääni on todella korkea) . pikkusisko myös sotkee jatkuvasti. syödessään tai vaikka ei söisi niin on ihan pakko saada joka paikka sotkuun. ja nämä kaksi eivät anna nuorimmaisen 8kk nukkua. ei edes yöllä. eikä tässä talossa olla muuten nukuttu 3 viikkoon vaan se kiljuminen on jatkunut myös öisin. isovanhemmista ei ole apua eikä ole muitakaan. isommat lapset hoidossa 3 x viikossa mutta nyt on hoitaja alannut sanomaan että " kun tämä vanhempi meluaa niin ettei pienemmät saa nukuttua". no onkos ihme jos 5v ei halua nukkua niin sanotaan että " mene yläkertaan tekemään jotain.." eli siis laitetaan lapsi pariksi tunniksi yksin ylös ja käsketään olla hiljaa... noh, jouduin sitten antamaan huonosta käyttäytymisestä arestia vaikka tosiasiassa poika käyttäytyi 'huonosti' vain koska oli pitkästynyt ja hoitotäti ei viitsinyt touhata tämän kanssa mitään kun halusi hetken päivässä levätä. sosiaalista apua ei saa, tukiperhettä ei saa. viimeksi olen mieheni kanssa ollut kahden syyskuussa joten ehkä jo tekis mieli mennä yhdessä johonkin. tuntuu että ei tämä perhe onnistunnut sittenkään vaikka kaikkeni annoin. väsymys valtaa ja huono olo..mitä siis tehtävissä?

Kuulostaa siltä että lapsesi on hoidossa huonolla perhepäivähoitajalla, kannattais varmaan ihan aluksi vaihtaa hoitajaa eihän tuollaisesta tule mitään.
Minkä ikäinen tuo pikkusisko on?Oisko mahdollista että pelaisit heidän kanssaan jotain helppoa peliä niin he saisivat jotain hyvää tekemistä?
Mä ainakin laittaisin sotkijan siivoomaan jälkensä niin luulis sotkemisen vähentyvän...
minkä verran miehes osallistuu lasten kanssa olemiseen?
Miks ne lapset huutaa öisin pelkääkö ne jotain? Vai pitäiskö niiden kanssa touhuta esim.ulkona niin että olisivat saanneet varmasti purkaa ylimääräisen energiansa niin että yöllä nukuttaisi?
Jokuhan syy niillä lapsilla on kun kitisevät, hakevatko huomioo?

eivät pelkää yöllä mitään, tyttö vain herää eikä halua nukkua ja herättää kaikki muut. jokainen ilta on yhtä taistelua..lapset on 5v, 2,5v ja 8kk..tyttö siivoaa sotkunsa mutta mikään ei auta. mies osallistuu enemmän kuin voi kuvitellakkaan, harava mies noin mukana tällaisissa asioissa. lasten kanssa touhutaan pitkin päivää kaikenlaista, leikkiä ja peliä. rakkautta ja hellyyttä saavat, tyttö vain ilmoittaa aina kitisemällä kaiken mitä haluaa ja jos ei saa haluamaansa niin saa hermoromahduksen. eniten väsyttää se, ettei KOSKAAN saada olla miehen kanssa kahden, hermot on tosi kireällä ja taloudelliset vaikeudet eivät helpota asiaa lainkaan. tukiperhettä olemme pyytäneet kun ei kukaan edes suvusta auta (mitä nyt äitini joskus kun sairaudeltaan pystyy...) mutta ei tukiperhettä saa kun niitä ei kuulemma ole (mitähän jos vaikka ilmoittaisivat työkkärin sivuilla kuten muut kunnat tekevät niin saattais tukiperheitä löytyä...). kaikki vain voivottelevat tilannetta mutta avunhuudoista huolimatta ei kukaan auta.. tämä kuulostaa varmaan ihan lapselliselta mutta..pakko kai johonkin purkautua. tiedän, että lapset käyttäytyvät kuten käyttäytyvät meidän vanhempien käytöksen vuoksi. olen yrittänyt pari päivää hillitä itseni etten hermostuisi mutta tänään meni hermot. jos vain saisin hermoni kasaan niin ehkä jotenkin saisin homman sujumaan niin kuin pitää. vaan kun sais edes yhden viikonlopun latautumiseen.

by the way, lapsia olen yrittänyt nukkumaan jo yli tunnin...

Yhteistyössä