Kertokaapas mitä hyvää suolaista ja makeaa leipoisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon ihan koukussa kinuskikastikkeeseen ja vaniljajäätelöön :)

Kinuskikastike: 2dl vispikermaa, 1,5dl fariinisokeria.
Laitetaan kattilaan, annetaan kiehua noin 5 min ja anna jäähtyä hetki.

Lisukkeeksi sopii esim.wienernougat-crush.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mä aloin just miettimään kuinka tekis mieli joko perus juustosarvia tai sitten kinkku-aura :p tai lihapiirakkaa

Nam, kinkku-aurasarvia "juustoisessa" taikinassa, pakko tehä varmaan mullakin.

Makeaksi muropohja paitetaan ilman täytettä, täytteeksi purkkikermaa vaahdotetaan, sekaan purkki creme fraichea ja 1dl fariinisokeria, vatkataan kunnes sokeri on sulanut, tämä mössö muropohjan päälle ja sitten veilä vadelmia...

Munakasrulla.
Siis ihan tavallisen munakasreseptin mukaan teet.
Mutta laitat sen uuniin uunipannulle leivinpaperin päälle 200 astetta noin 20min.
Sillä välin teet täytteen. Siihen voi laittaa tonnikalaa tai kinkkusuikaileita, mozarellajuustoa. Siis ihan mitä haluaa. Paprikaa laitan usein mukaan pieneksi silputtuna ja kaikki näm ranskan kermaan sekoitettuna.
Sitten kun munakasrulla on jäähtynyt niin täyte päälle ja rullaa se kuin kääretorttu.
Tosi hyvää ja ruokaisaa ja tosiaan voi laittaa mitä vain kaapista löytyy sinne väliin =)

Osta valmiita patonkeja ja niihin sopivaa täytettä/ dipattavaa. Esim. Majoneesia jossa on seassa silputtua suolakurkkua, tuorejuustoja, pesto on aivan loistavaa, mun herkkua on vihreä pesto!

Tässä aivan ihana ja TOSI helppo makea piirakka!!

Osta valmis piirakka pohja
1 prk ranskankermaa
3/4 dl fariinisokeria
1 tl vaniljasokeria
2dl kuohukermaa (vaahdota)
mustikoita!

-sekoita ranskakerma ja sokerit
- vaahdota kuohukerma
- sekoita keskenään
- levitä nämä ensin torttupohjan päälle ja sitten mustikat siihen päälle.

Et tarvitse uunia. Jääkaappiin vain odottelmaan ja menekki on taattu!!!

Makeaksi esim Daim-kakku ja suolaseksi broileri-aura piirakka tai kinkkupiirakka. Sitruuna-päärynäpiirakkakin on TOSI hyvää. Tai sit lettuja masikkarahka täytteellä.

Yhteistyössä