Kertokaapas mielipiteitä ystävääni liittyen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Hän ei IKINÄ kerro kuulumisiaan. Jokainen asia pitää kaivaa hänestä. Tekee kaikille näin. Normaalistihan vähän suuremmat asiat kerrotaan... Ei esim. kertonut meille että on muuttanut miehensä kanssa yhteen, vaihtanut työpaikkaa, ottanut lemmikin... Näitä asioita on loputtomasti. Pitää siis oikein kysymällä kysyä kaikki asiat! "Oletko ottanut kissan? Entä kanin? Koiran? Marsun?"
Ei myöskään ikinä kysy meidän kuulumisia. Meitä on siis muutaman hengen ystäväporukka ja nähdään pari kerta viikossa.
Mulla oli rankka ero tuossa jokin aika sitten, eikä ystävä kertaakaan kysynyt miten voin.

Hän varmaan menee vielä naimisiin niin ettei kukaan tiedä siitä. Vastauksena tulee siinä tapauksessa vain, että "no kun ette oo kysynyt sitä!" Kaikkia asioita ei vaan VOI kysyä!
Mistä voi olla kysymys? Kuitenkin ilmeisesti haluaa meidän kanssa olla tekemisissä...

Sori en osaa selittää kunnolla, toiv ymmärrätte!

Alkuperäinen kirjoittaja =):
mikä siitä sen ystävän tekee? Auttaa halonhakkuussa?

Ollaan oltu parhaita ystäviä oikeastaan koko ikämme. En tiedä enää mikä hänestä tekee ystävän...tuo oli hyvä kysymys. En vaan tajua miksi hän meidän seurassa on, jos ollaan niin kauheita ettei voi kertoa meille mitään.

mitä se sitten puhuu, vai onko mykkä? Mulla oli tämmöinen kaveri, joka ei kertonu oma-aloitteisesti mitään. En enää jaksanut pitää yheyttä ja emme ole tavanneet vuoteen. eikä varmaan enää koskaan...

No ei oikeastaan puhu mitään. Ainut mistä puhuu oma-aloitteisesti, niin miehestään. Muuten
onkin sitten hiljaista, jonkun muun täytyy pitää keskustelua yllä. Tuon takia hänen kanssaan on vaikeaa olla kahdestaan, kun ei yleensä edes sano mitään :o

Itse taidan olla tuollainen "tyyppi", joka ei kyselemättä liikoja itsestään kerro.
Syitä on monia, esim se, että kaveripiirissä suurin osa on niitä äänekkääpiä ja suulaampia ihmisiä, joilta ei suun vuoroa edes saa, toisekseen tykkään kuunnella muita, välitän heidän asioistaan ja heistä, kolmanneksi en pidä aina välttämättä omia asioitani maailman tärkeimpinä ja toisen huolien kuuntelemisen lomassa kertomisen arvoisina, neljänneksi en välttämättä luota ihmisiin niin paljon että kertoisin.
Joskus tulee kyllä ihan surullinen olo, kun kaveri soittaa, jauhaa taukoamatta vähintään puolituntisen omia asioitaan ja kun on saanut asiansa kerrottua, sanoo vain että "eipä mulla muuta, moi"! -Ei kai se olisi liikaa vaadittu, että kysyisi joskus, että "mitä sinulle kuuluu?"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
mikä siitä sen ystävän tekee? Auttaa halonhakkuussa?

Ollaan oltu parhaita ystäviä oikeastaan koko ikämme. En tiedä enää mikä hänestä tekee ystävän...tuo oli hyvä kysymys. En vaan tajua miksi hän meidän seurassa on, jos ollaan niin kauheita ettei voi kertoa meille mitään.

Ei kai hän voi olla paras ystävä jos ei puhu juuri mitään? Tai ehkä voi, mutta itse olen niin verbaalinen ihminen, etten jotenkin osaa edes kuvitella ystävyyttä ihmisen kanssa joka ei juttele omista asioistaan ollenkaan, eikä kysele minunkaan elämästäni.

Yhteistyössä