Kertokaapas kävelytuolista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manskumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Manskumamma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
1 025
0
36
Kertokaapas kävelytuolista, et minkä ikäisenä olette niihin vauvan laittanu?
Meillä ei ikinä ole sellasta ollu joten mulla ei mitään tietoa suositusiästä.

Ihmettelin vaan, kun tuttuni laitti kävelytuoliin 4,5kk ikäisen vauvan :o
Itse en ikinä noin pientä laittaisi ainakaan.
Eikö noin pienellä selkä rasitu siinä liikaa?

No sehän riippuu lapsesta. Toiset on jäntevämpiä kuin toiset. Meillä molemmat olleet kävelytuolissa 4-5 kk ikäisestä. Molemmat jo osanneet nousta istumaan ja konttaamaan lähteneet 5kk.

No ostin sen kun vauva oli 5kk..vasta 6kk laitoin siihen arvoin kylläkin muttei tajua sitä jujua ..mielummin kävelee taaperokärryn kanssa..tuntu että meillä se oli aikas turha ostos

Turha laitos. Ystäväni piti esikoistaan siinä niin, että lapsi oppi kyllä kävelemään juu, muttei osannut nousta itse seisomaan. Eli en suosittele käyttöä. Tukekaa mieluummin lapsen luonnollista liikunnallista kehittymistä, nuo härvelit, kävelytuolit, hyppykiikut jne. eivät sitä tee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turha laitos. Ystäväni piti esikoistaan siinä niin, että lapsi oppi kyllä kävelemään juu, muttei osannut nousta itse seisomaan. Eli en suosittele käyttöä. Tukekaa mieluummin lapsen luonnollista liikunnallista kehittymistä, nuo härvelit, kävelytuolit, hyppykiikut jne. eivät sitä tee.

Ei se ole laitteen vika, vaan käyttäjän ;) Kohtuus kaikessa. Meillä sitä ei tosiaan käytetty siihen että oppisi liikkumaan, sehän tapahtuu lattialla ilman laitteita. Kävelytuoli oli silloin tällöin ihan kätevä, kun temperamenttinen likka huusi naama punaisena kun ei osannut liikkua isoveljen perässä, kun tiskasin, tein ruokaa... Kävelytuolilla oli kiva mennä veikan perässä ennen kuin kävelyn oppi :)

meillä poika oli tuon ikäsenä kävelytuolissa.istu jo 4kk ikäsenä ja nyt melkein ilman tukea ja ikää on 5,5kk

pidettiin poikia siinä tuolissa pieniä aikoja ja heti otettiin pois kun kiinnostus lakkasi.nyt menee jo innoissaan taaksepäin ympäri huonetta :laugh:

No niinpä niin, mutta kun immeiset ei osaa käyttää sitä kohtuudella vaikka miten kertois, niin, minusta olis vaan parempi, jos kukaan ei kyseisiä laitteita vaivautuisi ostamaan. Teillä se on kuitenkin ollut ilmeisen hyvä hankinta. No, väittäisin silti, että useimmille se on TURHA.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Minkään ikäinen vauva/lapsi ei todellakaan tarvi sitä hökötystä yhtään mihinkään.

Niin, ei TARVII, mutta meillä kyseinen hökötys oli sen takia, että isovanhemmat just välttämättä halusi sen tytölle hommata. Ja tyttö kyllä tykkäsi olla siinä kun omatoimisesti pääsi tutkimaan kotia.
Itse en olis ostanu sitä meille.

Minkään ikäinen vauva/lapsi ei todellakaan tarvi sitä hökötystä yhtään mihinkään.

Ostetaanhan niille lapsille paljon muutakin, mitä ne ei TARVITSE, miksi tämä olis eri asia?
Lapsi tykkää leluista, vaikka ei oikeasti tarvitse niitä.
Lapsi tykkää karkista, vaikka ei tarvitse sitä.
Lapsi tykkää vaikka mistä, mitä ei oikeasti tarvitse ja me vanhemmat ostetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja sisu harmaana:

Niin, ei TARVII, mutta meillä kyseinen hökötys oli sen takia, että isovanhemmat just välttämättä halusi sen tytölle hommata. Ja tyttö kyllä tykkäsi olla siinä kun omatoimisesti pääsi tutkimaan kotia.

Juu ja ihan pakko oli käyttää sitä tuolia? Eikä missään tapauksessa voinut isovanhemmille kertoa, ettette moista hökötystä huoli? No, ymmärrän.

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:

Ostetaanhan niille lapsille paljon muutakin, mitä ne ei TARVITSE, miksi tämä olis eri asia?
Lapsi tykkää vaikka mistä, mitä ei oikeasti tarvitse ja me vanhemmat ostetaan...

Jäkä jäkä.

Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:

Jäkä jäkä.

Kiitos samoin! :D

joo meille kävi kans näin.appiukko toi kun ajatteli ostaa jotain kivaa pojalle (poika oli tuolloin 2kk! |O ja meinas että anna pojan kokeilla)

Meille se tuli lahjana en halunnut vielä pientä lasta laittaa siihen et oli josku 8kk paikkeilla siinä vähän aikaa mut oppi kiipeemään pois sieltä et aika vähälle käytölle jäi. Meille se ei ollu toimiva mut olen nähnyt monta lasta joka siinä on viihtynyt.

Juu ja ihan pakko oli käyttää sitä tuolia? Eikä missään tapauksessa voinut isovanhemmille kertoa, ettette moista hökötystä huoli? No, ymmärrän.

:o Hellitä nyt vähän!

Kauhea vehje koko härveli. Kaverin lapsi tuli aina sillä tuolillaan päälle! Ja oppi sitten kävelemään varpaillaan. Kai siksi, koska se lapsi istui aina siinä tuolissa ja vanhemmat eivät muuten kävelytäneet tms...

meillä ollu molemmilla käytös kävelytuoli, esikoisen laitoin n 8kk iässä siihen ja kuopuksen n 7kk iässä.en pidä tietenkään koko aikaa siinä mut aina välillä, saa vauva muutaki tekemistä ku lattian tasolla vipeltää, ja on hyvä virike vauvalle.suosittelen

Uh. Mun rakas äitini ristiinnaulitsisi mut, jos laittaisin poikani kyseiseen hökötykseen. Tosin pelkoa ei oo, eikä meille tuolalista kukaan toisi. Lapsen normaalin motorisen kehityksen kannalta tuo on turha kapistus, jopa haitallinen.

Yhteistyössä