Kertokaapa viisaammat ( laihdutuksesta )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos teen näin:

- Jätän herkut minimiin, ehkä yksi kerta viikossa söisin jotain spesiaalihyvää
- Syön aamupala: ( kahvi, leipä, jogurtti ) , välipala ( hedelmä ) , lounas ( joku tavallinen kotiruoka ) , välipala ( hedelmä/jogurtti/tmv.... ) ja iltapala ( salaatti )
- Liikun viikossa: Kävelylenkki 1h/2xvko, kuntopyöräily 1/2h/ 3xvko
- Juon vettä/kivennäisvettä

Niin kuinkakohan nopeaa mulla olisi mahdollisuus tiputtaa 15kg? Tai siis kuinkakohan nopeaa tuolla tyylillä tippuisi? Mitat on nyt 159/70.

Ja mitä tuosta kannattaisi vaihtaa/muuttaa? Ongelmakohdat on maha ja takapuoli. Vatsa on löysä taikinakasa ja takapuoli ei mahdu enää housuihin....

Mä en itse pärjäisi ilman toista ruokaa koska käyn iltaisin jumpalla. Lounaalla ja hedelmävälipalalla ei mitenkään jaksa sinne saakka saati jumpata esim klo 19-20.

Suosittelen kiloklubiin liittymistä, joka on siis täysin ilmainen :) Se laskee sinulle kalorimäärät, joilla sinä tod.näk. laihdut sekä kauanko menee saada tavoitepaino terveellisesti.

Juu Kiloklubia suosittelen minäkin ja voisinpa lyödä jonkinmoisesta summasta vetoa että sun ruokasuunnitelma tyrmätään siellä liian niukkana syömisenä :)
Ethän unohda hyviä rasvojakaan?

Siis toinen lämmin ruoka tuohon lisäksi? Mitä muuta tuossa kannattaisi muuttaa? Jumpalle tmv. en pääse vaan liikunta on toteutettava kotona tai muuten vaan niin että lapsetkin on mukana.

Eiköhän ole vähän liian isot tavoitteet? Noilla alat pudottelemaan ja tavoitteena ekaksi -5 kg. Olet jo niin lähellä ihannepainoasi. Itsellä isommat luvut ja silti tavoite aluksi - 10 kg ja siitä sitten eteenpäin.

Niin siis ensimmäinen tavoite onkin tuo 65kg mutta lopputavoite on 55kg.... mun mielestä ihan järkevät mitat 159/55....?

Kuinkakohan kauan tuossa menisi jos tuolla tavalla söisin? Noin suurinpiirtein? Olen ihan älytön herkkusuu joten itsekuria vaatii....

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Niin siis ensimmäinen tavoite onkin tuo 65kg mutta lopputavoite on 55kg.... mun mielestä ihan järkevät mitat 159/55....?

Kuinkakohan kauan tuossa menisi jos tuolla tavalla söisin? Noin suurinpiirtein? Olen ihan älytön herkkusuu joten itsekuria vaatii....

No aluksi varmaan tippuu nopeesti, sitten hidastuu ja lopulta loppuu kokonaan. Kroppa tottuu jos ravinto ja liikunta on pitkään samaa. Eli pidä mielessä et täytyy olla varaa lisätä liikkumista tai tehostaa sitä ja samalla puuttua ruokavalioon. Mut sanoisin et alle 3kk ei missään nimessä ellet sä ala ihan nälkäkuurille ja vedä tyyliin maratoniaa joka ilta ;)

haluaisitko tarkentaa mitä tarkoitat kotiruoalla? millaisia raaka-aineita käytät? Millaisia (miten rasvaisia) lihoja, kermoja ym? Millaista pastaa? mitä kasviksia, millaista jogurttia (sisältääkö sokeria/rasvaa), millaista leipää jne.

Alkuperäinen kirjoittaja katotaas:
haluaisitko tarkentaa mitä tarkoitat kotiruoalla? millaisia raaka-aineita käytät? Millaisia (miten rasvaisia) lihoja, kermoja ym? Millaista pastaa? mitä kasviksia, millaista jogurttia (sisältääkö sokeria/rasvaa), millaista leipää jne.

Käytän yleensä kanaa, nautaa ja kalaa. Kermaa käytän ruoissa hyvin vähän ja rasvaa yleensäkin. Oliiviöljyä käytän melko paljon jos jotain....

Pasta ja riisi on vaaleaa, ne toki voisi vaihtaa tummiin. Perunaa meillä syödään melko paljon; yleensä keittoina tai muusina. Kasviksia saisin lisätä omaan ruokavalioon PAAAALJON enemmän.
Leipä on ruisleipää, harvoin tulee syötyä sämpylää tai vaaleaa leipää ylipäätään. Leikkeleenä yleensä kalkkunaa tai broileria. Jogurtti on rasvatonta, yleensä makeutettua, ei sokeria.

Suurin ongelma on iltasyöminen ja herkut....

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:

Salille mulla ei tässä vaiheessa ole vielä mahdollisuus mennä kun lastenhoitoa ei ole jotta pääsisin säännöllisesti käymään. Liikuntaa yritän siis harrastaa sen puitteissa mitä lasten kanssa pystyy....

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:

Ap:lla on niin paljon parannettavaa ruokavaliossaan että saa kyllä tuloksia aikaan ilman salia.

Kerrotko parannusehdotuksesi?

Johan ne tuli tuolla aiemmin
- Liity Kiloklubiin niin saat tarkat tiedot mitä syödä ja kuinka paljon.
- Kiloklubissa näet paljonko oikeesti on kaloreita ns. normaalissa kotiruuassa.
- Vaihda ensimmäisenä valkoiset tuotteet täysjyviin.
- Älä unohda hyviä rasvoja esim oliiviöljyä salaattiin.
- Lisää ruokavalioon toinen lämmin ruoka. Älä korvaa aterioita voileivillä tai sämpylöillä.

Yhteistyössä