Niin no lapsiperheiden vanhemmat voi aina laittaa koti-isä tai kotiäiti siihen kohtaan kun töitä ei ole ollut. Mutta siis, olen kyllä eri mieltä tuosta miinukselle menosta. Tulojen mukaan se hoitomaksu menee, ja jos ei tarvi 5pv viikossa hoitoa, vaan esim 3pv viikossa, on hoitomaksukin vaan 60-70% siitä mitä se ois kaikilta päiviltä. Jos on oma asunto, ei muutenkaan mitään tukia saa, toisin kuin vuokralla asuessa saa jos ei ylitä tulorajoja (ja työssäkäyvän ei ole mitään järkeä asua vuokralla - käteen jää vain kuitti, kämppä ei tule omaksi, ja joutuu maksaa sen kokonaan itse, joten mieluummin maksaa omaa pois, se opn sitte jossain kohtaa oma).
No joo, meillä hoitomaksujen jälkeen tulot on nyt vaan parisataa/kk isommat kuin silloin kun olin kotona, mutta vastaavasti lapset muun muassa syö tarhapäivinä siellä aamiaisen, lounaan ja välipalan, niin kotona ei niille tarvi hoitopäivinä antaa kuin lämmin ruoka ja iltapala. Ja sit ne askartelee siellä, jne, niin ei tarvitse ostaa niin paljon semmoista pikkusälää kotiin mitä aiemmin (totta kai ne touhuaa silti kotonakin, mutta saavat paljon tehdä myös päiväkodissa)