Kertokaapa nyt, arvon palstasisaret, onko tämä nyt niin väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
Niin, ero tuli miehen kanssa jokin aika sitten ja sovimme pelisääntöjä.
Eli, jos löytyy joku, jonka kanssa haluaa tapailla, se on ihan fine, mutta ei esitelle lapsille ennenkuin todella tuntee tyypin ja tietää, että on siinä elämässä mukana pidempään. Ja toiseksi, sovimme exän kanssa, että emme etsi lapsille mitään äiti- tai isäpuolia, lapsilla on äiti ja isä ja se riittäköön. Eli jos löytyy se uusi rakkaus, lapset puhuttelee häntä etunimellä.

Tämä minulle ja exälle ihan ok ja selvää pässinlihaa.

Mutta NAISET! Mikä siinä voi olla niin hankalaa? :O Exällä oli tuossa kokeilussa uusi emäntäehdokas ja hän halusi ehdottomasti olla lapsillemme se äitipuoli, vaikka nimenomaan exä hänelle alkuun teki selväksi, mitä olemme sopineet.
Mutta ei, hän halusi ehdottomasti tavata lapsemme viikon (!!!!) tuntemisen jälkeen ja minä laitoin jyrkästi vastaan, että ei. Ei ennenkuin tietää tuleeko tuosta mitään jne.

Ja nyt hän minuu pommittaa (tai pommitti, estin hänet) fb kautta, kuinka MINÄ estän hänen ja exäni suhteen sillä, että en anna tavata lapsia vielä. (WTF??) Ja että olen sanellut aivan käsittämättömät ehdot, ja lapset kärsivät siitä.

Kärsivät? Miten niin?

Yhdessä sovimme exän kanssa ja minusta se tuntui ihan hyvältä päätökseltä.

Olenko väärässä?

Kylläpä on entinen miehesi ihanan vaimokokelaan löytänyt. Ei tuo nyt ihan terveeltä vaikuta mitenkään päin ajateltuna.
Jos teillä on exäsi kanssa hyvät välit olemassa, niin juttele asiasta vain hänen kanssaan, ei sinun tarvi sen mahdollisen tyttöystävän kanssa asiasta porista. Vaikuttaa siltä, että hän ei edes halua ymmärtää sinun ja entisen miehesi kantaa asiaan saatikka lasten etua. Eiköhän tuollainen eukko katoa kuvioista ennemmin tai myöhemmin.

Sie ja siun lasten isä päättää teiän lastenne asioista. Jos ne ei sovi jollekin tinttailijalle niin menköön itkemään ja kasvamaan 3-v-uhmasta itteksiään jonnei muualle. Siis oikeesti.

Juu, exälläni ja minulla todella hyvät välit, ihan ystäviä olemme. :)

Melkein jo pelästyin moista ehdokasta ja aika moni muukin nainen ihmetellyt tuota, kuinka paljon ex haluaa olla lapsiemme kanssa tekemisissä. Tietenkin haluaa, onhan hän heidän isä? :O Tällä tarkoitan nyt sitä, että ovat arkipäivät minulla ja vkl isällään. Ja ex asuu tuossa parin korttelin päässä, joten eivät ole kaukana jos ikävä lapsiin iskee minulle ( tai exälle).

Ei se väärin ole, että ajattelee lasten etua ja pitää välit entiseen puolisoon hyvänä?

Miksi sun pitää sekaantua edes koko asiaan, exänhän tehtävä on saada nyxä tajuamaan mikä on homman nimi ja että asia on yhdessä sovittu, ei sun tingintekoa. Toki ymmärrän kyllä sun ex-miestäkin, hän on nyt vähä kahden tulen välis.

Tietää. Ja en ole puuttunut asiaan, kuin lapsien kannalta. Niitä ei tavata, ennenkuin on vakaalla pohjalla se uusi suhde.

Vaikuttaa siltä ettei tuolla naisella ole ihan kaikki kotona. Mä olen itsekin eronnut hetki sitten, ja en todellakaan voisi kuvitella että esittelisin mahdollisen uuden seurustelukumppanin viikon tuntemisen jälkeen. Luulen etten edes kuukauden, vaan pikeminkin useamman kuukauden. Ja onneksi ex on samoilla linjoilla. Pidä vaan pintasi!

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;23297782:
Vaikuttaa siltä ettei tuolla naisella ole ihan kaikki kotona. Mä olen itsekin eronnut hetki sitten, ja en todellakaan voisi kuvitella että esittelisin mahdollisen uuden seurustelukumppanin viikon tuntemisen jälkeen. Luulen etten edes kuukauden, vaan pikeminkin useamman kuukauden. Ja onneksi ex on samoilla linjoilla. Pidä vaan pintasi!

Kiitos :) Ex on samoilla linjoilla kanssani, tämä nainen nyt vain hyppäsi mun silmilleni asiasta ja siksi piti ihan teiltä kysyä, että olenko nyt ihan oikeasti väärässä....

Sinun ja eksäsi ajatusmaailma kuulostaa järkevältä, uuden emäntäehdokkaan ei...
Tuntuu että hänellä on jokin pätemisen tarve ja halu vakiinnuttaa suhdetta ennenaikasesti lasten tapaamisella ja perhe-elämän rakentamisella.
En osaa oikein selittää mitä tarkoitan...
Meillä taas miehen eksä ei olisi antanut heidän lapsiaan meille viikonlopuiksi vielä siinäkään vaiheessa, kun oltiin asuttu yhdessä jo monta kuukautta... Minusta se taas oli liioittelua ja tietynlaista kiusantekoa :(

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelenaPimeä;23297879:
Sinun ja eksäsi ajatusmaailma kuulostaa järkevältä, uuden emäntäehdokkaan ei...
Tuntuu että hänellä on jokin pätemisen tarve ja halu vakiinnuttaa suhdetta ennenaikasesti lasten tapaamisella ja perhe-elämän rakentamisella.
En osaa oikein selittää mitä tarkoitan...
Meillä taas miehen eksä ei olisi antanut heidän lapsiaan meille viikonlopuiksi vielä siinäkään vaiheessa, kun oltiin asuttu yhdessä jo monta kuukautta... Minusta se taas oli liioittelua ja tietynlaista kiusantekoa :(

No kieltämättä :( Ilkeää käyttää lapsia pelinappuloina.

Tiedän mitä tarkoitat, vaikea selittää mutta ymmärrykseen kävi kyllä. Se vaan ei yksinkertaisesti ei toimi niin, perse edellä ei puuhun pääse.

On varmasti vaikea paikka aloittaa suhde tuollaisessa tilanteessa kuin teillä on, eli vaatii siis melkolailla tuolta uudelta puolisolta, mutta jos ei pysty kunnoittamaan sitä mitä olet exäsi kanssa sopinut, niin tuo suhde ei sovi sellaiselle.

Kyllä se on ihan teidän asia miten asianne hoidatte lapsenne ja toistenne suhteen, ja tuo jää sitten uusille puolisoille "siedettäväksi" asiaksi.

Oma reaktio ensimmäisen viestisi luettuani oli että ohhoh, johan on tyrkky nainen. En oikein ymmärrä miten joku noin voimakkaasti ja väkisin yrittää työntää itseään merkitykselliseksi henkilöksi sellaisen ihmisen elämään johon kuuluu lapsi.

[QUOTE="Kenguru";23297986]On varmasti vaikea paikka aloittaa suhde tuollaisessa tilanteessa kuin teillä on, eli vaatii siis melkolailla tuolta uudelta puolisolta, mutta jos ei pysty kunnoittamaan sitä mitä olet exäsi kanssa sopinut, niin tuo suhde ei sovi sellaiselle.

Kyllä se on ihan teidän asia miten asianne hoidatte lapsenne ja toistenne suhteen, ja tuo jää sitten uusille puolisoille "siedettäväksi" asiaksi.

Oma reaktio ensimmäisen viestisi luettuani oli että ohhoh, johan on tyrkky nainen. En oikein ymmärrä miten joku noin voimakkaasti ja väkisin yrittää työntää itseään merkitykselliseksi henkilöksi sellaisen ihmisen elämään johon kuuluu lapsi.[/QUOTE]

No sepä se. Kaikki olisi muuten ollut hyvin, jos vain olisi nyt sietänyt tuon asian, niinkuin me olimme exän kanssa sopineet. Onhan hänellä omiakin lapsia.

Mut juu. Tälläistä sattuu väliin....

mitä mieltä se ukko on asiasta? jos osuisi mun kohdalle niin voisin kyllä helposti luulla että se ei oo tehny säännöt selväks tälle akalle. jos fiksu olisi niin ottaisi etäisyyttä. jos on noin jo alussa niin hankalaa tulee varmasti jatkossakin jos suhde muuttuu vakavammaksi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23298028:
mitä mieltä se ukko on asiasta? jos osuisi mun kohdalle niin voisin kyllä helposti luulla että se ei oo tehny säännöt selväks tälle akalle. jos fiksu olisi niin ottaisi etäisyyttä. jos on noin jo alussa niin hankalaa tulee varmasti jatkossakin jos suhde muuttuu vakavammaksi. :whistle:

Ikäänkuin vihelsi pelin poikki.

Joo, ei ole nyt ihan kaikki ismot koneella tällä tätsyllä. Selkeä pesänrakennusvietti, ja kun ei ole omia lapsia niin sitten toisen kelpaa, ja hinnalla millä hyvänsä.

Nyt avainroolissa on lasten isä, jolta kaivataan munaa: Selkeä linjaveto lapsen edun mukaisesti. Ja lapset kun tuppaavat olemaan aina vanhemmilleen lojaaleja, on tärkeää, että oikeiden vanhempien yhteinen rintama pitää. Kun olette sopineet, niin siitä pidetään kiinni.

Sano exällesi, että ostaa sille nuorikolleen jonkun pehmolelun. Ehkä se vähän helpottais oloa.

[QUOTE="vieras";23297707]Sie ja siun lasten isä päättää teiän lastenne asioista. Jos ne ei sovi jollekin tinttailijalle niin menköön itkemään ja kasvamaan 3-v-uhmasta itteksiään jonnei muualle. Siis oikeesti.[/QUOTE]

*tykkää*

No niin, onneksi te olette yhtä mieltä asioista exän kanssa, joten ei siinä ole uusilla puolisoehdokkailla nokan koputtamista.
Melko spookya että pommittaa sua aiheesta fb, tulee väkisin olo et mitähän seuraavaksi jos nyt jo tuollaista :S

[QUOTE="juupa juu";23298191]tuo riitely sit on lapsille hyväkis. lapset ei ole tyhmiä ja tietävät kyllä jos heistä riidellään.[/QUOTE]

Kuka tässä ap:n tapauksessa on lapsista riidellyt :O
Kun kerran äiti ja eksä ovat asiasta samaa mieltä!
Ainut, ketä kiukuttelee on uusi emäntäehdokas, joka ei käsittääkseni ole edes tavannut lapsia...??!!

:ashamed: minä halusin tavata nykyisen mieheni lapset jo heti alkuun, ihan sen takia että mies heistä puhui kokoajan. tosin minä en kyllä tullut kuvioon heti eron jälkeen

Yhteistyössä