Kertokaapa mitkä on hyviä kipulääkkeitä? mistä teille ei oo tullu pahoja sivuvaikutuksia? mistä lääkkeestä on tullu pahoja sivuvaikutuksia?

  • Viestiketjun aloittaja tehokkaanpaa tarvis
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Parasetamoli ei ole niin tehokas aine kuin ibuprofeebni, eli Buranaa naamaan niin pitäs tavallisten päänsärkyjen mennä. Parasetamoli parempi vatsalle mut rasittaa pidemmän päälle ja suurella käytöllä maksaa, ibuprofeeni taas voi aiheuttaa herkälle vatsahaavan. Ite käytän Buranaa, Panadolit ei auta.
 
Liinuska74
Ponstan Forte, reseptilääke. Jos ei voi käyttää aspiriinia, niin tämäkään ei käy.
Auttaa mulla migreeniin ja selkäkipuun. On tarkoitettu just migreeniin ja nivelreumaan yms. Ja hyvä lisäpointti; sopii särkylääkkeeksi myös hevoselle! Voit lainata tallin lääkekaapista (sieltä mä tämän itselleni löysin ja hain sitten ihan oman reseptin lääkäriltä ), jos itseltä on loppu tai toisin päin, niinkuin meillä nyt: mä syötän niitä hevoselle, kun sillä on jalat kipeenä.
 
Vilijonkka
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilijonkka:
mä en voi syödä muuta kuin parasetamolia, panacod menee. Mihin vaivaan sitä tarvit?
kipuja on vähän joka lähtöön. :(
Sillä kyselin, että esim. lihasrelaksantteja on olemassa, samoin tulehduskipulääkkeitä ja pelkkiä kipulääkkeitä. Niitä määrätään eri vaivoihin, eli kannattaa kyllä jutella oman lääkärin kanssa.
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Ponstan Forte, reseptilääke. Jos ei voi käyttää aspiriinia, niin tämäkään ei käy.
Auttaa mulla migreeniin ja selkäkipuun. On tarkoitettu just migreeniin ja nivelreumaan yms. Ja hyvä lisäpointti; sopii särkylääkkeeksi myös hevoselle! Voit lainata tallin lääkekaapista (sieltä mä tämän itselleni löysin ja hain sitten ihan oman reseptin lääkäriltä ), jos itseltä on loppu tai toisin päin, niinkuin meillä nyt: mä syötän niitä hevoselle, kun sillä on jalat kipeenä.
joo enpä voi käyttää aspiriinia. :(
 
vieras
Minä käytän Tramalia. Ei se pahinta kipua vie kokonaan pois mutta se auttaa selviämään kovien kipujen kanssa. Ei siitä mitään pahempia sivuvaikutuksia tullut, mutta yritän saada sen vaihdettua pois heti kun toinen sopiva lääke löytyy. Siihenhän voi tulla riippuvaiseksi todella nopeasti joten sitä ei kannata kovin helposti alkaa syömään.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
onko kenelläkään kokemuksia tramalista, tramadolista ymv. lääkkeistä?
Täytyy olla jo aikasta kipeä, että näitä vahvempia särkylääkkeitä määrätään...Mitään särkylääkkeitä ei paranisi syödä vuosi kaupalla. Tietysti joskus voi olla pakko, mutta varo riippuvuutta. Psyykkinen riippuvuus syntyy mihin vain...
 
vieras
Mulla on ollut Tramalia, ja siitä tuli ihan järjettömän paha olo. Makasin sängyssä koko päivän sen ottamisen jälkeen. Ihan kuin kauhee krapula ois ollu, oksetti, pyörrytti jne..
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
onko kenelläkään kokemuksia tramalista, tramadolista ymv. lääkkeistä?
Täytyy olla jo aikasta kipeä, että näitä vahvempia särkylääkkeitä määrätään...Mitään särkylääkkeitä ei paranisi syödä vuosi kaupalla. Tietysti joskus voi olla pakko, mutta varo riippuvuutta. Psyykkinen riippuvuus syntyy mihin vain...
eiköhän ap:n kivut oo kovia, ku panacodkaan ei auta.
 
Tramalia olen käyttänyt joskus, se auttoi kipuun muistaakseni vähän paremmin kuin panacod. Tramal aiheuttaa mielestäni riippuvuutta huomattavasti herkemmin kuin esim. panacod (tosin siis.. jouduin syömään suht. isoa annostusta kokoaikaisesti) Nykyisin en sitten pysty tramalia käyttämään, niin kovempiin kipuihin syön abalginia. Abalgin tehoaa hyvin, pitää vain muistaa että se on hyvin vaarallinen alkoholin kanssa. Huomattavasti vaarallisempi kuin panacod, tramal yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mya:
Mulle on vahvat kipulääkkeet aina aiheuttanut aivan järjettömän pahan olon... ei oo pystyny muutakun sängyssä makaamaan ja oksentamaan.
Huh.. Onneks ei oo mulle aiheuttanu mikään noista.. muuten olisi ollut hyvin ikäviä aikoja tässä elämässä.
Tramal aiheutti alkuun lievää pahaa oloa. Panacod ja abalgin eivät muuta kuin vähän sekavan olon, varsinkin isompana annostuksena.
 

Yhteistyössä