Kertokaapa mitä te tekisitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepulis

Vieras
Meille tulee vauva loppukesästä. Ollaan ostettu vaunut, sänky, kaukalo, sitteri sun muuta vauvakamaa, luonnollisesti. Tämä jää kuitenkin meidän perheen viimeiseksi lapseksi, joten ajateltiin että ostetaan laatutavaraa niin saadaan sitten myytyä hyvinpidettynä eteenpäin kun emme enää itse tarvitse.

Eilen isosisko kertoi aika yllättäen, että he alkavat yrittää lasta. Tai siis minulle ja muille sukulaisille ylltys, itse he kai ovat suunnitelleet jo pidemmän aikaa. Sanoi, että teiltähän sitten me saadaan kaikki tarvittava kun vauva ei enää tarvitse pinnistä, vaunuja sun muuta. Siis SAADAAN, ei voi VOIDAAN OSTAA. Ok, onhan tämä vähän aikaista ajatella saiaa kun heillä ei mitään vauvaa ole vielä edes tulossa, mutta kuitenkin.. Onko 'velvollisuus' antaa kamat siskon vauvalle vai kylmästi myydä eniten tarjoavalle? Sisko miehineen kyllä itsekin pystyy kaiken ostamaan, hyväpalkkaisissa töissä ovat.

Jos siskosi tulee raskaaksi piakkoin, voi olla että teillä on kamat vielä omassa käytössä, eli siskosi joutuu kuitenkin ostamaan kaiken. Tai ainakin voit sanoa siskollesi että tarvitte kamoja vielä itse. Myykää sitten pois vaan vähin äänin.

no mun mielestä ois reilua myydä ne siskolle mutta jos siskoa ei kiinnosta maksaa niin sitten vaan tuntemattomille. ei se ole reilua että itse maksat täyden hinnan ja sitten annat ilmaisella siskolle

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
Meille tulee vauva loppukesästä. Ollaan ostettu vaunut, sänky, kaukalo, sitteri sun muuta vauvakamaa, luonnollisesti. Tämä jää kuitenkin meidän perheen viimeiseksi lapseksi, joten ajateltiin että ostetaan laatutavaraa niin saadaan sitten myytyä hyvinpidettynä eteenpäin kun emme enää itse tarvitse.

Eilen isosisko kertoi aika yllättäen, että he alkavat yrittää lasta. Tai siis minulle ja muille sukulaisille ylltys, itse he kai ovat suunnitelleet jo pidemmän aikaa. Sanoi, että teiltähän sitten me saadaan kaikki tarvittava kun vauva ei enää tarvitse pinnistä, vaunuja sun muuta. Siis SAADAAN, ei voi VOIDAAN OSTAA. Ok, onhan tämä vähän aikaista ajatella saiaa kun heillä ei mitään vauvaa ole vielä edes tulossa, mutta kuitenkin.. Onko 'velvollisuus' antaa kamat siskon vauvalle vai kylmästi myydä eniten tarjoavalle? Sisko miehineen kyllä itsekin pystyy kaiken ostamaan, hyväpalkkaisissa töissä ovat.

myyt pois vaan.

no itsehän voit tietysti siskollesi kertoa ettet halua ilmaiseksi kaikkia antaa. kyllä mun mielestä pitäis tää ymmärtää, vaikka sisaruksia olettekin.
vaunut, kaukalo ym.. kumminkin parhaimmillaan maksaa ihan kiitettävästi.

Ei ole velvollisuus.. minun mielestä voit hyvin sanoa tavaroille hinnan! Luulen et muotoili ajatuksensa, väärin.. et todellisuudessa on valmis niistä maksamaan, mut ajatteli et "saa" teiltä.. halvemmalla mitä uutena kaupasta! Kun laitat tuotteille hinnan, saavat ite valita ottavatko vai jättävätkö (esim. kelpaako värit jne)

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Luulen et muotoili ajatuksensa, väärin.. et todellisuudessa on valmis niistä maksamaan, mut ajatteli et "saa" teiltä.. halvemmalla mitä uutena kaupasta! Kun laitat tuotteille hinnan, saavat ite valita ottavatko vai jättävätkö (esim. kelpaako värit jne)

Tätä ajattelin itsekin. Sisko ei varmaan innostuksissaan osannut muotoilla lausetta oikein.

Pyydät tavaroista hinnan! Niin minäkin pyysin, ja olen itekin maksanut siskolleni arvokkaammista vauvantarvikkeista ja vaatteista! Lisäksi voit antaa esim pieniä vaatteita ym mikä ei paljoo maksa, mutta nuo kaukalot, sitterit ym voit hinnoitella ja kysyä kelpaako vai myytkö muualle =)

Ei se muuten ihan helppoa aina ole myydä, voit antaa siskolles alennusta jo siitä hyvästä että saat helpolla myydyksi! Meillä pyörii täällä vieläkin mm kaukalo, kun ei sitä kukaan ole ostanut (puol vuotta yrittäny myydä halvalla, mutta se ei olekaan ihan uus).

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Luulen et muotoili ajatuksensa, väärin.. et todellisuudessa on valmis niistä maksamaan, mut ajatteli et "saa" teiltä.. halvemmalla mitä uutena kaupasta! Kun laitat tuotteille hinnan, saavat ite valita ottavatko vai jättävätkö (esim. kelpaako värit jne)

Tätä ajattelin itsekin. Sisko ei varmaan innostuksissaan osannut muotoilla lausetta oikein.

Näin se tietysti menis parhain päin :). Kiitos!

Yhteistyössä