kertokaapa millainen ruokavalio teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahma

Vieras
ja mitä syötte/ootte syöny tänään? samalla tässä mietin, että onko ruokavaliossani parannettavaa.
mun normaali ruokavalio on tällainen: aamulla muroja maidon kanssa tai leipää. lounaksi maitoa ja leipää. päivällinen..leipää ja maitoa ja karkkia ja iltapalaksi jukurttia ja muroja ja salattia.

tänään

2 kuppia kahvia
2(4) ruispalaa kinkulla, juustolla, kurkulla
pieni lautasellinen spagettia ja jauhelihakastiketta
vähän suklaata

Juonu en ole juurikaan, hups..

tänään aamulla kuppi kahvia.
äsken tomaattikeittoo (annoksessa 100kcal )
ja vihreää teetä.
lisäks jokapäiväinen vitamiinipilleri jossa omega 3:sta.
illasta en vielä tiiä..ehkä salaattia jos jaksan hakee. tai sit 4 viljan puuroo johon lisään vehnälesettä. sekaan vähän hilloo ja yoqurttia.

aamulla leipä ja päiväruuaksi täysjyväpastaa ja jauhelihasoosia ja salaattia. Nyt taas vähän hiukois, jos söis vaikka jugurttia ja hedelmiä. Mistä sä otat sun päivittäiset proteiinisi, aika hiilarivoittoinen tuo sinun päivän ruokavaliosi?

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
ja mitä syötte/ootte syöny tänään? samalla tässä mietin, että onko ruokavaliossani parannettavaa.
mun normaali ruokavalio on tällainen: aamulla muroja maidon kanssa tai leipää. lounaksi maitoa ja leipää. päivällinen..leipää ja maitoa ja karkkia ja iltapalaksi jukurttia ja muroja ja salattia.

Hiilareita, hiilareita, hiilareita :o

Aamulla ruisleipä kinkulla, juustolla ja kurkulla + kaakaota
päivällä limpparia ja juustonaksuja

Illalla aion syödä kunnon ruoan (kalaa, perunaa, kasviksia) ja jälkkäriäkin.

Sekaruokavalio meillä on. Aamulla kaurapuuroa, omppua, kahvia. Lounaalla riisiä, kanaa, dippiporkkanoita. Päiväkaffet meni alas tuoreen pullan kera ja päivälliseksi on paistumassa karjalanpaisti ja kaveriksi pottuvoita.

Aamupalaksi:

1 annos kaurapuuroa (kuitupitoista)
Keiju margariinia 30 % sekaan
Limppusiivu, jossa edamia, possupaistia, keijua ja kurkkua
Kahvia rasvattomalla maidolla, vettä

Lounas:

Salaatti, jossa:

Ruukkusalaattia
Marinoituja valkosipulinkynsiä
Tomaattia
Raakaa sipulia
Vihreitä oliiveja
Kapriksia
Punaisia ja vihreitä pepperoneja
Rypsiöljyä
Seesemöljyä
Seesaminsiemeniä
Väimeren yrtit- maustetta
Mustapppuria
Kuivattuja jalapenoja

Limppusiivu, jossa keijua ja edamia

1 Firbirds koipipala

Tässä tähänastiset syömingit...

Illalla samaa salaattia, kun lounaalla, kera oliiviöljy/kapristäytteisten perunoiden, joissa sekalaisia yrttejä.

Välipalaksi appelsiini/omena/banaani/mustikka/porkkanamehusta tehty smoothie, jossa pari erilaista leselaatua.

Iltapalaksi joko limppua tai kaurapuuroa margariinilla.

Alkuperäinen kirjoittaja äitimuori:
Sekaruokavalio meillä on. Aamulla kaurapuuroa, omppua, kahvia. Lounaalla riisiä, kanaa, dippiporkkanoita. Päiväkaffet meni alas tuoreen pullan kera ja päivälliseksi on paistumassa karjalanpaisti ja kaveriksi pottuvoita.

Mitä on pottuvoi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä on pottuvoi?

Perunamuussi

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:

Mitä on pottuvoi?

Perunamuussi

Ahaa, uusi nimitys mulle. :)

Oletko ikinä kuullut ruokaympyrästä?
Suosittelen tutustumaan.

juu olen. :) mun ruokavaliota vaan hankaloittaa allergiat.

Allergiatko estävät lämpimien ruokien nauttimisen?
Et voi syödä lihaa, kalaa, tai proteiinipitoista kasvisruokaa?

eivät ne estä, mutta hankaloittavat paljon. yritän syödä paljon kasviksia. en syö lihaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yöks:

mitä pahaa hiilareissa on? :o

No missä on proteiinit?
Suosittelen edelleen tutustumaan siihen ruokaympyrään. Jotain joka lohkosta nääs.

No missä on proteiinit?
Suosittelen edelleen tutustumaan siihen ruokaympyrään. Jotain joka lohkosta nääs.

joo, sitten kun kerkeää..kyllä mä välillä syön kananmunia.

Oletko ikinä kuullut ruokaympyrästä?
Suosittelen tutustumaan.

juu olen. :) mun ruokavaliota vaan hankaloittaa allergiat.

Allergiatko estävät lämpimien ruokien nauttimisen?
Et voi syödä lihaa, kalaa, tai proteiinipitoista kasvisruokaa?

eivät ne estä, mutta hankaloittavat paljon. yritän syödä paljon kasviksia. en syö lihaa.

No vaikeaa tuntuu olevan yrittäminen kun tuossa aloituksessasi en huomaa kasviksia ja kuitenkin mainitset sen olevan ihan normaali päivä ruokien suhteen.

No missä on proteiinit?

joo, sitten kun kerkeää..kyllä mä välillä syön kananmunia.[/quote]

Hyvä ap, ruokavaliossasi on todella paljon parannettavaa.
Syö aamiainen (leipä tai murot ok)
lämmin lounas (proteiinia, kasviksia, vähän hiilareita)
välipalaksi hedelmä tai kasvis
lämmin päivällinen (proteiinia, kasviksia, vähän hiilareita)
iltapalaksi vaikka sitten sitä leipää

aamulla kahvia ja wiineri ja kaks pikkurusita ohukaislettua hillolla.
lounaaksi sinihomejuustokermaperunoita ja naudan paistia
Muuta en ole viel ehtiny :D Sanotaanko että tänään on ollut rasvarikas päivä :xmas:

Uusimmat

Yhteistyössä