Kertokaapa mielipiteenne nimestä

  • Viestiketjun aloittaja äx4
  • Ensimmäinen viesti
äx4
Meille syntyy pian tyttö ja nimeksi meinasin tälläistä: Vilja Vanilja Orvokki. Sukunimi on -nen päätteinen, ei kuitenkaan mikään yleisin. Orvokki tulee suvusta. Kertokaa mielipide ja antakaa ehdotuksia saman tyyppisiin nimiin.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28175302]Minäkin pidän Viljasta ja Orvokista, mutta Vaniljan tilalle vaihtaisin jonkun muun nimen.[/QUOTE]

Ehdota jotain. Olen avoinna hyville ehdotuksille =)
 
"vieras"
Vilja Orvokki on ihana! Suorastaan runollisen kaunis.

Vanilja ei minun mielestäni sopi tuohon kokonaisuuteen.

(ja tiedän Vanilja-nimisen kanin, kissan ja bichon frisen...)
 
ap.
[QUOTE="vieras";28175322]Vilja Orvokki on ihana! Suorastaan runollisen kaunis.

Vanilja ei minun mielestäni sopi tuohon kokonaisuuteen.

(ja tiedän Vanilja-nimisen kanin, kissan ja bichon frisen...)[/QUOTE]

Ehdota Vijan ja Orvokin väliin jotain nimeä =)
 
Vilja ja Orvokki on todella kauniita nimiä. Itse ehkä vierastan tuota Vanilja -nimeä. Johtuuko se siitä, että en ole ajatellut sitä ennen nimenä vai siitä, että mulle tulee siitä mieleen jäätelö tai ennemmin joku lemmikin nimi, sitä en osaa sanoa. Mutta ihmiset saavat antaa lapselleen nimen minkä haluaa ja tuskin lasta kuitenkaan Vanija -nimellä kutsutaan (toivottavasti).

Olihan tuossa lehdessä viime viikolla yhdelle lapselle annettu nimeksi Kaneli. En nyt enää muista oliko jopa etunimi. Mutta mun mielestä mauste tai korkeintaan lemmikille. Mutta mielipiteitä on lähes yhtä paljon kuin on vanhempiakin.
 
ap.
Vilja ja Orvokki on todella kauniita nimiä. Itse ehkä vierastan tuota Vanilja -nimeä. Johtuuko se siitä, että en ole ajatellut sitä ennen nimenä vai siitä, että mulle tulee siitä mieleen jäätelö tai ennemmin joku lemmikin nimi, sitä en osaa sanoa. Mutta ihmiset saavat antaa lapselleen nimen minkä haluaa ja tuskin lasta kuitenkaan Vanija -nimellä kutsutaan (toivottavasti).

Olihan tuossa lehdessä viime viikolla yhdelle lapselle annettu nimeksi Kaneli. En nyt enää muista oliko jopa etunimi. Mutta mun mielestä mauste tai korkeintaan lemmikille. Mutta mielipiteitä on lähes yhtä paljon kuin on vanhempiakin.
Kutsumanimenä on Vilja, ei Vanilja. Vaniljaa ei nyt ole lukkoon lyöty vielä eli se voi hyvinkin vaihtua jos sopiva nimi löytyy tilalle.
 
"hmm"
Jos poika ( kohta 17 v ) olisi ollut tyttö, meillä olisi Vilja. Nimi on siis kaunis. Tykkään myös muista nimistä mutta yhdessä Vilja Vanilja kuullostaa lällätykseltä tai satukirjan hahmolta, minun korvaani. Vähän kun Milli Vanilli..
Mutta ehdotuksia... Vilja Saga Orvokki, Vilja Suvi Orvokki, Vilja Helmi Orvokki, Vilja Hertta Orvokki
 
ap.
[QUOTE="hmm";28175485]Jos poika ( kohta 17 v ) olisi ollut tyttö, meillä olisi Vilja. Nimi on siis kaunis. Tykkään myös muista nimistä mutta yhdessä Vilja Vanilja kuullostaa lällätykseltä tai satukirjan hahmolta, minun korvaani. Vähän kun Milli Vanilli..
Mutta ehdotuksia... Vilja Saga Orvokki, Vilja Suvi Orvokki, Vilja Helmi Orvokki, Vilja Hertta Orvokki[/QUOTE]

Vilja Helmi Orvokki kuulostaa kivalta, täytyy pistää mietitään!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28175486]Itse en laittaisi mitään, mutta jos on kerran pakko niin laittaisin toiseksi nimeksi jonkun lyhyemmän kuin Vilja, jotta nimessä pysyy "rytmi", esim. Vilja Emma Orvokki.[/QUOTE]

Edellinne vastaaja ehdotti Vilja Suvi Orvokki ja Vilja Saga Orvokki! Ne olis aivan ihania!
 

Yhteistyössä