Kertokaanhan mulle suurperheelliset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Tuli mieleen taas tosta toisesta ketjusta missä mietittiin seitsemättä lasta...
Meillä on nyt neljä lasta ja lisää tuo ukko vielä kans haluais ja en mäkään vastaan pistäis... mulla vaan toi taloudellinen tilanne on mietityttäny. Nyt olisinkin mä kans kiinnostunu kuulemaan kaikkien joilla enemmän lapsia niin taloudellisesta tilanteesta. Olis kiva kuulla paljonko mies tienaa ja muutoinkin kaikki kuukausitulot sekä paljonko menee esim. asumiseen ja autoon, harrastuksiin yms. Eli jääkö paljonko ylimääräistä?

meillä on 6 lasta ja olen ollut kotona 10v.Oma koti on ja lainaa ei juurikaan jäljellä.Autokin on oma,lainaton.Mies ei missään suuripalkkaisessa ammatissa mutta pärjäämme hyvin.Vaatteita lapsilla pystyy hyvin kierrättämään ja ruoatkin teemme pitkälti itse(ei siis eines linjalla)olemme myös pystyneet matkustamaan.
Mutta tiivistelmänä että kaikkien pakollisten menojen ja laskujen jälkeen kuukausittain meille jää n 1300-1500e ruokaan ja muuhun elämiseen.
Joskus laskin ruokakulumme ,nyt ei ihan täsmällistä ajantakaista tietoa mutta noin 6-800e menee siihen/kk.(siinä mukana vaipat ym taloustarvikkeet)

Miten noin isoilla perheillä matkustetaan. Me oltiin just laivalla kahden kanssa ja hitto mitä showta.. tosin ovat vaippaikäisiä hankalia tapauksia. Kaveriperheessä oli 4 lasta aikoinaan niin ottivat aina 2 hyttiä/hotellihuonetta ja kauhea paimennus missä kukakin menee.

On me matkusteltu ison perheen kanssa, mutta laivaa ei ole kokeiltu koko kokoonpanolla. Varmaan onnistuisi. Meillä on lapsilla 2-3 vuoden ikäerot, niin en ole kokenut isoa perhettä hankalaksi.

Meillä on viisi lasta eikä meillä ole autoa ollenkaan :whistle: , asutaan hyvien kulkuyhteyksien äärellä joten ei tarvita autoa, ei meillä olis autoa vaikka lapsia olis vähempikin. Bussilla, junilla, metrolla jne. pääsee kulkemaan ja jos joskus jotain reissua varten auton tarvitsee voi sen vuokrata ;)

Laivalle ei meidän porukka myöskään hingu mutta etelässä ollaan oltu.iso huoneisto.Kyllä siinä pärjää kun pitää silmät auki ja molemmat vanhemmat huolehtii lapsista.Aina toinen aikuinen muiden kanssa jos yhtä(tai kahta jne)viedään esm vessaan.

meillä on 5 lasta ja kaksi autoa,molemmat pieniä perusmalleja ja vanhoja. Yksi isompi olis näppärämpi joskaikki lähtee,mutta kahteen päädyttiin koska mies ajaa joka päivä töihin ja takisin n.80 kilsaa,ja näin meille jää toinen käyttöön. Tosin aika harvoin silti tulee sitä käytettyä.

Yhteistyössä