Kertokaahan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Plussasin tässä toissapäivänä, ja onnellinen olen, mutta nyt vaan huolestuttaa semmonen juttu, että olen ollut koko raskauden ajan kipeänä. Nyt on menossa joku bakteeri tauti (ilmeisesti poskiontelontulehdus ja korvatulehdus). CRP oli tiistaina 34. Lääkäristä sain onneks antibiootit, jotka sopii raskaana oleville.
Voiko tämä tauti vaikuttaa sikiöön?? Toivon ettei!!! Kertokaa...

Miksi vaikuttaisi jos kerran lääkkeetkin ovat sopivat. Älä huolehdi turhia vaan keskity paranemiseen. Raskausaikana vastustuskyky laskee ja kaikki taudit tarttuvat helpommin. Vauva on suojassa kyllä. On sairauksia, jotka tarttuvat vauvaan, mutta sinun tautisi eivät sellaisia ole.

Kiitoksia, nyt lohdutti heti vähäsen. Mun lääkäri tuntui jotenkin niin nihkeeltä ja sano vaan että se näkyy sitten ultrassa. Ja sanoi vielä että itte olis tehny lapsen vasta ku on terve. Todella nihkeä tapaus se lääkäri =(

Häh! Siis sanoiko lääkäri oikeasti noin poskiontelontulehduksen ja korvatulehduksen vuoksi? Aika uskomaton juttu.

Mutta tosiasiahan on, ettei lääkäri voi vielä sanoa sikiöstä muutenkaan mitään. Sen, onko kaikki hyvin, näkee tosiaan vasta ultrassa. Tällä ei kuitenkaan varmaan ole mitään tekemistä sairastelun kanssa.

No olipas todella ikävä lääkäri. Joka tapauksessa, jos lääkäri olisi määrännyt sinulle sellaiset lääkkeet joilla on sikiölle haitallisia vaikutuksia, niin se olisi lääkärille aika paha ammattivirhe, koska hän on ollut tietoinen raskaudesta.
Lepäile nyt vaan, se on parasta lääkettä sinulle ja pikkuiselle alulle...
Tsemppia ja hyviä jatkoja!

ps.
jos pahoitit kovin pahasti mielesi lääkärin lausunnosta, sinulla on oikeus valittaa asiasta potilasasiamiehelle (vaikkapa nimettömänä). Saapahan tuollainen töksäyttelijä samalla vähän opetuksen siitä kuinka tulee käyttäytyä...

En halua pelotella mutta aina tulehduksen kyseessä ollessa on riski että se syystä tai toisesta menee kohdun sisäpuolelle jolloin se todennäköisesti on sikiölle vaarallista, mutta siis sellainen riski on ei tarkoita että näin ehdottomasti käy!! Keskity nyt vaan paranemiseen ja koita olla stressaamatta turhia, pidän sulle myös peukkuja pystyssä=)!

Yhteistyössä