Kertokaahan onko kesävauvalle liian kuume neulemekko? entä minkäikäinen käyttää 50cm 56cm 62cm

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Esikoista odotan syntyväksi kesäkuun loppupuolelle ja olen vähän pihalla =)

Meille povattu tyttöä ja olen katsellut yhtä ihanaa neulemekkoa (lindex) 56cm
ensinnäkin onko liian iso vastasyntyneelle? tai liian kuuma kesävauvalle?

entäs kun vauva tulee sairaalasta jos on esim +25 niin pitääkö olla pitkähihaiset vaatteet?

50-56 on 0-1 kk ( toki riippuu vauvan koosta ;) ),meillä kohta 2 kk käyttää edelleen 56 cm vaatteita..

voihan sillä vauvalla olla ohuet pitkähihaiset vaatteet,mutta ei mitään fleecepukua kuitenkaan..

Vastasyntyneelle yleensä puuvillainen, pitkähihainen vaatetus. Vähän isommalla voi olla jo hihatonkin. Mekko on vastasyntyneelle hankala ja käyttöaikakin tosi lyhyt.. Mieluummin kannattaa ostaa koko 62cm. Vähän isommalla mekko näyttääkin paremmalta, kun on jo jäntevyyttä.

Kun meidän esikoinen synty ni oli tosi kylmä kesä. Ja lapsi muutenki tosi helposti paleli. Kaikki helle vaatteet mitä varasin ni jäi käyttämättä. Ja puuvillamekko harvoin 25asteen lämmössä on ihan pienelle vauvalle liian kuuma jos ei ole tosi hikoileva kaveri.
Ja se et minkä kokonen makko saa olla ni riippuu aivan vauvasta. Meidän lapsille on 56olleet viikossa pieniä ja toisille ne mahtuu vielä parin kuukauden ikäsenä.

Musta taas mekko on ihanan helppo vauvalla. Meillä kohta 5 kk ikänen tyttö ja mekkoja ollaan pidetty alusta asti. Ja noista koko asioista; Meillä esikoinen (poika) ei käyttäny ollenkaan 50cm vaatteita ja 56 jäi myös nopeaa pieneks, kun taas kuopus kulkee vieläkin 56-62 kokosissa vaatteissa. Eli siis sitä ei oikeen etukäteen voi sanoa minkä kokosia kannattaa ostaa, arvalla vaan :)

Paniikki!!
Selviänköhän mä lapseni kanssa tuntuu kamalalta kun jo vaatetus on näin suuri ongelma :/

Mä oon ostanut siis koko kaapin jo täyteen 62cm kesävaatetta (sieltä löytyy shortseja,t-paitoja,shortsipukuja ja tietty erinlaisia mekkoja,hameita ,liivareita ym ) ja nyt hoksannut että nappulahan saattaa hukkua niihin kesällä eli siirryin astetta pienempiin nyt näin tuon ihanan neulemekon mut aloin sit miettiin että onko liikaa (mun la on 30.6)

Tuo riippuu paljon vauvasta kauanko vaatteet mahtuu. Meidän tytölle meni 50-56cm vaatteet 3,5kk ikäiseksi asti (syntyi 50cm pituisena ja painoi 4kg), nyt on 7kk ja käyttää 68-74cm kokoisia vaatteita...
Mun mielestä mekot on olleet tosi epäkäytännöllisiä kun ne kiertyy vauvan ympärille ja kiristää ja puristaa (ehkä ongelma on ollut äidissä eikä mekossa, mene ja tiedä... :) )

Niin ja ostin vauvelle 56cm pörröhaalarinkin mutta jälkeenpäin ajateltuna todella huono ostos :(

Pitääkö kesä vauvalla pitää niitä tumppuja (tai sukkia kädessä) vai voiko lähteä paljain käsin sairaalasta?

[QUOTE="äiti";26030179]Paniikki!!
Selviänköhän mä lapseni kanssa tuntuu kamalalta kun jo vaatetus on näin suuri ongelma :/

Mä oon ostanut siis koko kaapin jo täyteen 62cm kesävaatetta (sieltä löytyy shortseja,t-paitoja,shortsipukuja ja tietty erinlaisia mekkoja,hameita ,liivareita ym ) ja nyt hoksannut että nappulahan saattaa hukkua niihin kesällä eli siirryin astetta pienempiin nyt näin tuon ihanan neulemekon mut aloin sit miettiin että onko liikaa (mun la on 30.6)[/QUOTE]

Selviät :D vauva opettaa.

Vinkkaan vaan, että omasta mielestä ainakin noi t-paidat on ihan vihoviimeinen vaate vastasyntyneelle.. Mieluummin bodeja, ja mieluummin pitkähihaisia. Tämä siis minun kokemus, jotkut voi toki tykätä käyttääkin.. Mutta ne paidat nousee vaan kainaloihin ja jää sinne ruttuun kun vauvaa nostaa. Shortsejakaan MUN tuskin olisi tullut käytettyä vauvalle, saatika puolihameita tai liivihametta..

riippuu aivan vauvan koosta, kauanko menee

meidän 48 cm pitkä käytti 50 ja 56 cm tuonne 3 kk vanhaksi, 54 cm käytti 56 cm vaatteita pari ensimmäistä viikkoa.

Ja mekot ova kaikista epäkäytännöllisempiä vaatteita vauvalle. Nitä kannattaa ostaa vasta sitten kun rupeaa kävelemään, kontatesssa etenkin vähän pidemmät helmat on aina tiellä.

[QUOTE="äiti";26030346]Niin ja ostin vauvelle 56cm pörröhaalarinkin mutta jälkeenpäin ajateltuna todella huono ostos :(

Pitääkö kesä vauvalla pitää niitä tumppuja (tai sukkia kädessä) vai voiko lähteä paljain käsin sairaalasta?[/QUOTE]
Enimmäkseen kesävauvat niitä pitää siksi että jotkut vauvat raapii naamaansa.. Riippuu varmaan lämpötilasta tarviiko tumppuja, joskus kesällä on tosi kylmä.

Yhteistyössä