Kertokaahan oma mielipiteenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a-p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a-p

Vieras
Lapseni ovat 2v ja vajaa 4v. Itse oon sitä mieltä että ton ikäsille kivempi paikka olis muumimaailma, kun taas anoppi haluis väkisin viedä lapset laivalle.
Mulla on oma mielikuva siitä millasta laivalla on ja siks haluaisin että lapset vietäisiin mielummin muumimaailmaan.
Jos te saisitte päättää niin menisittekö tuon ikäisten lasten kanssa muumimaailmaan vai laivalle ja olis kiva jos viittitte perustella vastaukset.

Mä antaisin isoäidin ihan itse päättää, mitä kivaa lasten kanssa tekee. Koska itse ainakin ymmärrän syvästi niitä henkilöitä, jotka välttelevät muumimaailmoita ynnä muita krääsätungoksia viimeiseen asti. Mun mielikuvani muumimaailmasta on kamala tungos, ei mitään muuta tekemistä kuin pällistellä jotain japanilaispiirretyn kaupallistettuja jättipäitä, yrittää olla eksymättä lapsista ja tapella jokaisen muovikrääsäkojun kohdalla, miksi ei osteta edelleenkään sitä valoja vilkuttavaa, sireeniä huudattavaa neonkeltaista nuuskamuikkusta.

Kertoo ehkä eniten siitä mitä itse harrastat laivaristeilyillä..?

No en itsekään olisi lähtemässä 2- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa laivalle... pallomeressä voi jumittaa muuallakin.

Humalaiset aikuiset eivät taas ole missään mukavai ei maalla eikä merellä. Itse olen ollut viimeksi laivalla n. 10 vuotta sitten työmatkalla menossa Tanskaan Ruotsin "läpi".

Meillä lapset vajaa 2kk, 2v ja vajaa 4v. Isoin on jo kokenut risteilijä (käynyt siljalla 8kertaa) ja kovasti on tykännyt. Ohjelmaa on aina ollut paljon lapsille mm. Muumidisko yms. Humalaisia ei ainakaan siljan hki-tukholma risteilyllä näe. Meidän pieninkin on päässyt jo kerran mukaan risteilemään n.1kk iässä ja mitään ongelmia ei meillä koskaan ole ollut. Turhaan risteilyä pelkäät lasten seurassa. Toki muumimaailmakin on kiva paikka, sielläkin jo 2kertaa isoimpia kanssa käyty. Mutta itse suosittelen molempia :)!

Meillä myös lapset 2v ja 4v. Meillä kesän ehdoton matkakohde on muumimaailma, siellä on käyty jo useamman kerran ja lapset tykkäävät ihan hirveästi. Me aikuisetkin tykkäämme, enkä ole kokenut mitään "muumihelvettiä" siellä. Siellä saa koko päivän kulumaan kivasti, kun voi välillä käydä teatterissa, syödä eväitä ja vaikka piipahtaa uimassa.

Laivalla emme ole olleet, mutta olen takuuvarma, että sielläkin lapsemme viihtyisivät mainiosti. En näin aikuisiällä ole enää viihtynyt laivoilla, mutta muistan että lapsena laivalla oli kivaa ja jännää. On ne pallomeret, lasten ohjelmanumerot, käytävät joissa juoksennella jne. Joskus täytynee pojat viedä laivaelämyskin kokemaan.

Minä veisin lapset molempiin jos on mahdollista.

Yhteistyössä