Kertokaahan nyt tollolle, että laitetaanko sinne tablettiin sim-kortti sisälle että pääsee nettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tollo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tollo"

Vieras
Itsellä on tällä hetkellä pöytäkoneessa nettitikku ja siellä tikun sisällähän on sim-kortti. Jos ostan tabletin, niin laitanko sen sim-kortin siihen tablettiin? Nettiin pääsy siinä nyt pääpointtina onkin sen tabletin kanssa.

Kyllä, olen tollo näissä asioissa että älkää nyt kovin pahasti parjatko mua. :D

[QUOTE="huoh";28918772]Seuraava aloitus tältä kaverilta on varmaan se että netti mystisesti lakkasi pöytäkoneessa toimimasta sen jälkeen kun sim-kortti otettiin pois.[/QUOTE]

Juuri tällaisia typeriä kommentteja en tarvinnut. Totta kai mä nyt sen tajuan, että ei pöytäkoneella pääse nettiin jos se sim-kortti ei ole siinä paikallaan tikun kanssa! Älä viitsi olla noin typerä.

Suuri anteeksipyyntöni kun en tiedä miten tabletit toimii kun olen sellaista vain kerran edes koittanut käyttää!

Tabletteja saa myös pelkällä wifillä. Silloin siihen ei laiteta korttia vaan vaatii ulkpuolisen alngattoman verkon päästäkseen nettiin. Siihen voi sitten käyttää esim kännykkää modeemina jos kännykässä se nettiliittymä löytyy.

[QUOTE="Vieras";28918800]Tabletteja saa myös pelkällä wifillä. Silloin siihen ei laiteta korttia vaan vaatii ulkpuolisen alngattoman verkon päästäkseen nettiin. Siihen voi sitten käyttää esim kännykkää modeemina jos kännykässä se nettiliittymä löytyy.[/QUOTE]

Mulla on puhelimessa sellainen liittymä, että ei tuo varmaan kannata. Tulee kalliiksi noin eikä puhelimen nettiä tule paljoa käytettyä. Pitäisi kyllä hankkia parempi liittymä.

[QUOTE="huoh";28918772]Seuraava aloitus tältä kaverilta on varmaan se että netti mystisesti lakkasi pöytäkoneessa toimimasta sen jälkeen kun sim-kortti otettiin pois.[/QUOTE]

Juuri näin tää menee. Herään aina välillä todellisuuteen ja tajuan, että näitä kädettömiä on. Ite kun olen tämmönen konevelho.

[QUOTE="a p";28918784]Juuri tällaisia typeriä kommentteja en tarvinnut. Totta kai mä nyt sen tajuan, että ei pöytäkoneella pääse nettiin jos se sim-kortti ei ole siinä paikallaan tikun kanssa! Älä viitsi olla noin typerä.

Suuri anteeksipyyntöni kun en tiedä miten tabletit toimii kun olen sellaista vain kerran edes koittanut käyttää![/QUOTE]
iei7Cng.gif

[QUOTE="Milli";28918837]Juuri näin tää menee. Herään aina välillä todellisuuteen ja tajuan, että näitä kädettömiä on. Ite kun olen tämmönen konevelho.[/QUOTE]

Tunnetko itsesi nyt paremmaksi kuin mä? Mä en tajua tuollaista asennetta, että oletetaan kaikkien tietävän kaiken. Normaali ihminen kyllä antaisi asiallisia neuvoja jos kerran itse osaa eikä ensimmäisenä pilkkaisi.

Voin muuten suurella varmuudella sanoa, että sä et osaisi mun töihin liittyviä asioita, mutta en mä sua sen takia alkaisi ivaamaan.

[QUOTE="vieras";28918897]
tgPqvKX.gif

Okei, ja meillä oli tänään lounaalla perunamuusia ja nakkeja mutta miten tämä liittyy tähän asiaan? Ja mistä muuten saa langallisia sim-kortteja, minä kun luulin että matkapuhelinverkon perusidea on langattomuus myös.[/QUOTE]

Voi anteeksi. Tarkoitin toki että vain langattomasti wlanin kautta eikä matkapuhelinverkon kautta ollenkaan.

h[QUOTE="Tollo";28918738]Itsellä on tällä hetkellä pöytäkoneessa nettitikku ja siellä tikun sisällähän on sim-kortti. Jos ostan tabletin, niin laitanko sen sim-kortin siihen tablettiin? Nettiin pääsy siinä nyt pääpointtina onkin sen tabletin kanssa.

Kyllä, olen tollo näissä asioissa että älkää nyt kovin pahasti parjatko mua. :D[/QUOTE]

Sen vaan sanon että langaton netti on kätevä (oli se sitten kiinteästä laajakaistasta tai mokkulata). Ei tartte siirrellä korttia joka koneeseen, ja nettiä voi käyttää useampi kerralla :)

Täällä yks toinen tohelo kyselee, että toimiiko tuo wi-fi muka hyvin? Tuntuis kyllä, että semmoinen liittymä pätkis koko ajan, kun siinä ole mitään kiinteää "lähdettä". Löytäisikö se vehje langattoman netin täältä Taivalkosken metsästä? :D

Sit mä en tajua sitä, että tavallinen sim-kortti ei kelpaa tablettiin. Eli mun pitää hommata toinen sim-kortti ja maksaa siitä tyyliin 20e/kk ja sitten vielä siitä toisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja pönttö2;29435463:
Täällä yks toinen tohelo kyselee, että toimiiko tuo wi-fi muka hyvin? Tuntuis kyllä, että semmoinen liittymä pätkis koko ajan, kun siinä ole mitään kiinteää "lähdettä". Löytäisikö se vehje langattoman netin täältä Taivalkosken metsästä? :D

Sit mä en tajua sitä, että tavallinen sim-kortti ei kelpaa tablettiin. Eli mun pitää hommata toinen sim-kortti ja maksaa siitä tyyliin 20e/kk ja sitten vielä siitä toisesta.

Ööö se wifi tulee kiinteästä modeemista kotona. Suurin osa wifi verkoista on salattu joten et niitä voi hyödyntää. Puhelimen verkon voit jakaa tabletille. Kyllä sun vaan pitää hankkia se toinen sim.

Alkuperäinen kirjoittaja pönttö2;29435463:

Tai sitten laitat sen toisen sim-kortillisen laitteen (jos on mahdollista) lähettämään wi-fi yhteyttä. Tuskin sieltä perukoilta mitään ilmaista wi-fiä löydät. Meidän wi-fi tulee omilla laitteilla kaapelimodemista, pöytäkoneet on kiinteiden piuhojen päässä, läppäreitä käytetään langattomalla puolella, samaten kännyköiden tiedonsiirtoa paljolti.

Yhteistyössä